رژیم لاغری سریع

آیا غذای راحت شما را بیمار می کند؟ – مربیگری تناسب سلامت B



این انتخاب غذایی است که ما را به سمت آن سوق می دهد که باعث می شود “احساس بهتری داشته باشیم”. اما آیا این کار را انجام می دهد؟ آیا به دلیل آشنا بودنش راحت است یا به دلیل اینکه واقعاً مغذی است آرامش بخش است؟ من در اینجا آدم بدی خواهم بود و نظریه‌ای ارائه می‌کنم که ممکن است باعث شود بخواهید روی «خروج» کلیک کنید، اما منتظر بمانید! ابتدا چند سوال سخت از خود بپرسید. چه چیزی رو مجبوری از دست بدی؟ شاید یک عادت بد، مقداری وزن ناخواسته یا حتی برخی از عوارض سلامتی! ادامه مطلب…..

این مانند ماندن در یک رابطه بد است زیرا آشناست و تنها چیزی است که شما می دانید و ممکن است ترک آن غیرممکن به نظر برسد. مثل این است که یک کار بد را نگه دارید زیرا نمی توانید چیز بهتری را برای خود تصور کنید. این همان احساس چند دقیقه خوشبختی در ازای ساعت ها یا احتمالا روزها و هفته ها ناراحتی است. اما نکته اینجاست …. گاهی اوقات شما حتی نمی دانید که غذاهای راحتی شما چقدر احساس بدی در شما ایجاد می کنند!

اگر به چیزهایی مانند آجیل یا صدف‌ها حساسیت شدید یا حساسیت دارید و با خوردن آن‌ها به وضوح بیمار می‌شوید، فقط به خاطر طعم عالی آن غذا را در رنج بیماری قرار نمی‌دهید، درست است؟ شما نمی توانید فکر کنید، “اوه، خوب، کهیرها برای همیشه باقی نمی مانند” یا “من یک قلم اپی دارم… مطمئن هستم که زنده خواهم ماند” و سپس از شانس خود استفاده کنید. من شدیداً به آن شک دارم، اما برخی از غذاهایی را که به صورت روزانه می خورید در نظر بگیرید که لزوماً بیماری فوری و واضحی ندارند، اما ممکن است بدون اینکه بدانند شما را به طور مزمن بیمار می کنند زیرا توجهی ندارید. آنجا بودم، این کار را انجام دادم.

تجربه‌ای را که در مورد عدم تحمل غذایی داشتم و به‌طور تصادفی پیدا کردم، به اشتراک می‌گذارم. حدود ۱۰ سال پیش متوجه شدم که می توانم یک اینچ (یا دو) اینچ را به قسمت میانی خود بچسبانم که بسیار شبیه من بود. اگر وزن اضافه کردم، معمولاً روی پاها و باسن من بود. تصمیم گرفتم آزمایشی انجام دهم و ببینم آیا شکر مقصر بوده است یا خیر. در آن زمان صحبت‌های زیادی در جامعه بهداشتی در مورد ارتباط بین چربی شکم و قند وجود داشت (بله، می‌دانم….. در حال حاضر دانش عمومی است، اما در آن زمان زیاد نیست.) می‌خواستم ببینم آیا اینطور است یا خیر. برای من، بنابراین تصمیم گرفتم شکر را به مدت ۲ هفته حذف کنم. شما نمی دانید این دختر قبلا چقدر کربوهیدرات بود. روز من با کربوهیدرات شروع می شود و هر ۲ تا ۳ ساعت در طول روز، آن را با “انتخاب های سالم” کربوهیدرات می کنم. انواع میوه ها (۲ تا ۳ موز در روز، هر روز فقط یک عادت بود) به همراه نان پاستا فراوان، نان بیشتر، کراکر، نوارهای پروتئینی که قند بیشتری نسبت به یک آب نبات معمولی، آبجو، شراب و … لیست ادامه یافت وقتی تصمیم گرفتم تمام قندهای اضافی، شکر فرآوری شده و حتی میوه ها را کنار بگذارم، فقط چند روزی بود که آزمایش را شروع کرده بودم که متوجه شدم شکم متورم آخر روز من که خیلی آشنا بود، نفخ نکرده بود. ! وای این نگاه امضا شده من بود! این احساس استاندارد من در پایان روز بود که چنان بخشی از زندگی من شد که حتی برایم عجیب نبود! من از آن متنفر بودم، اما این تنها چیزی بود که می دانستم، بنابراین واقعاً زیاد به آن فکر نمی کردم! چند روز بعد فهمیدم که مثل سنگ خوابیده ام! در طول شب چندین بار مثل همیشه از خواب بیدار نشدم، که در آن زمان آنقدر منظم اتفاق می افتاد که برای من هم عادی بود! با گذشت ۱۲ روز از آزمایش و آزمایشی جادویی به سمت جنوب شروع شد. پاهایم در یک تمرین شروع به گرفتگی کردند و فکر می‌کردم که از نظر فیزیولوژیکی، قند بدنم خالی شده و قرار است تصادف کنم. تصور کنید که گلی بدون آب پژمرده می شود. این تصویری بود که من داشتم. داشتم بدون شکر پژمرده میشدم هومممممم من آزمایش را ۲ روز زودتر به پایان رساندم زیرا در ذهنم داشتم زندگی خود را نجات می دادم. (دراماتیک، می دانم …. اما من به سلامتی توجه دارم، بنابراین باید انجام می دادم، کاری که باید انجام می دادم. دانستن آنچه اکنون می دانم، احتمالاً کم آب شده بودم و به الکترولیت نیاز داشتم.)

ده سال پیش درباره عدم تحمل غذایی زیاد صحبت نمی شد، اما می دانستم که مرحله معرفی مجدد بسیار مهم است، بنابراین با انواع توت ها شروع کردم. یام آنها هرگز طعم خوبی نداشتند. احساس خوبی داشتم. سپس میوه های دیگر. خوب تا اینجا. بعد نان. دانگ می‌توانم از دور نفخ‌شده شکمم برای اندازه‌گیری حساسیت به انواع مختلف نان، پاستا و کراکرهایی که می‌خوردم استفاده کنم. همراه با احساس نفخ، بعد از خوردن انواع غلات، نیاز به خواب را احساس می کردم. این برای من علامت و نشانه دیگری بود. اساساً متوجه شدم که نسبت به گلوتن تحمل ندارم.

بنابراین، من از آزمایش خود چه آموختم؟ فهمیدم که اضافه وزن به طور غیر مستقیم از شکر ناشی می شود. این ناشی از عدم تحمل غذایی بود که من آن را برای من “سالم” می دانستم، اما وقتی فهمیدم بدنم هر بار که غذای راحتی مورد علاقه ام را می خوردم یا وقتی غذا را می خوردم، معنای جدیدی پیدا کرد. آن سبد نانی که پیشخدمت‌ها مودبانه روی میز رستوران ما می‌گذارند تا «به ما آرامش بدهند» در حالی که ما صبورانه منتظر غذایمان هستیم. اگرچه بلافاصله این اتفاق نیفتاد، اما می‌توانم به شما بگویم که رابطه من با نان، ماکارونی، شیرینی‌ها و محصولات پخته کاملاً تغییر کرده است و صادقانه می‌توانم بگویم که برای چشم پوشی از آن غذاهای راحتی که زمانی دوست داشتند، اصلاً اراده لازم نیست. اگر کسی به من گفته بود که خوردن آن غذاها را به دلیل اینکه باعث افزایش وزنم می‌شوند را کنار بگذارم، خوب… رک و پوست کنده، مطمئن هستم که سعی می‌کردم راه دیگری برای از دست دادن آن پوندهای اضافی پیدا کنم، اما تأثیر آن را احساس می‌کردم و خودم را انجام می‌دادم. آزمایش‌هایی که با تحمل من نسبت به آن غذاها انجام دادم، آن را به یک موهبت در شناخت علت و معلول تبدیل کرده است تا به یک بار. من همچنین می دانم که افزایش وزن صرفاً به خاطر پوندهای اضافی نیست، بلکه به دلیل التهاب ناشی از برخورد مداوم بدن من با حمله مداومی است که به آن غذا می دادم. امروزه در دنیای کووید، کلمه «التهاب» بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا کرده است. مخاطرات بالا هستند. وقت آن است که آتش را بر التهاب خاموش کنیم.

خیلی سریع ۱۰ سال به جلو. من هنوز فاقد گلوتن هستم و به دلیل جوش های پوستی تاول زا، لبنیات هم مصرف نمی کنم. آیا دلم برای آن غذاهای راحت تنگ شده است؟ خیر راستش این کار را نمی کنم. دلم برای نفخ تنگ نمی شود. احساس HONGRY اختلال در تنظیم قند خون را از دست نمی دهم. من نوسانات انرژی را از دست نمی دهم و مطمئناً تاول ها و بثورات دور چشمم را که با حذف لبنیات ناپدید می شدند را از دست نمی دهم. من جوابم را داشتم می‌دانستم که اگر علائم قابل مشاهده باشد، فقط می‌توانم حدس بزنم که چه نوع هرج و مرج در داخل اتفاق می‌افتد!

علائم عدم تحمل غذایی همیشه به عنوان ناراحتی گوارشی ظاهر نمی شود. ممکن است به صورت بثورات پوستی ظاهر شود، مانند تاثیری که لبنیات روی من می گذارد. این می تواند به صورت درد مفاصل، ریزش مو، اضطراب، افسردگی، ADHD، خستگی، آکنه ظاهر شود و این لیست ادامه دارد. فکر می‌کنم این مهم است که اضافه کنم که من طرفدار بزرگی برای خوردن وسیع‌ترین تنوع غذایی هستم. خیلی دوست دارم به این نکته برسم که می‌توانم برخی از غذاهایی را که سال‌ها به خودم اجازه خوردن آنها را نمی‌دادم، دوباره معرفی کنم، زیرا در حال حاضر در مورد روش‌های مختلفی می‌آموزم که می‌توان غذاها را تهیه کرد تا آنها را در دسترس زیستی‌تر و هضم‌تر کند. گاهی اوقات ممکن است در مورد نحوه رشد یا نگهداری غذا باشد که می تواند ما را واکنش پذیرتر کند. من برای همه احتمالاتی که ممکن است گسترده ترین گزینه های انتخاب غذا را برای من فراهم کند، باز هستم!

عدم تحمل غذایی و آلرژی غذایی یکسان نیستند. در این مقاله، کریس کرسر توضیح واضحی در مورد تفاوت بین این دو ارائه می دهد.

غذای راحتی شما واقعا چه چیزی به شما می دهد؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر