رژیم لاغری سریع

سرمایه گذاری در سلامت دوران بازنشستگی – مربیگری سلامت B Fit



سرمایه گذاری در سلامت دوران بازنشستگی – برندا کولر

همه ما می دانیم که سرمایه گذاری مالی و پس انداز برای دوران بازنشستگی ما مهم است. مهمتر از آن، سرمایه گذاری روی سلامتی خود برای اینکه بتوانیم شکوفا شویم و از آن سال های بازنشستگی لذت ببریم، حیاتی است. از نظر مالی، هر چه زودتر سرمایه‌گذاری در دوران بازنشستگی خود را شروع کنیم، سرمایه‌گذاری‌های ما در زمان برداشت بیشتر و قوی‌تر خواهد بود. به همین ترتیب، هر چه زودتر شروع به مراقبت از سلامتی خود کنیم، در مواجهه با بیماری ها، آسیب ها و روند اجتناب ناپذیر پیری انعطاف پذیرتر خواهیم بود. در طول زندگی ما، حتی با نیت خوب، عادات وارد می شوند و تغییرات ظریف در سلامت ما می تواند برای سال ها مورد توجه قرار نگیرد. در کنار نشانگرهای سلامت رایجی که پزشک شما در طول چکاپ سالانه مانند فشار خون، نبض و دما بررسی می کند، ممکن است سوالاتی مانند موارد زیر مطرح شود:

آیا تو….

· آیا برای نشستن و ایستادن از حالت نشسته بدون کمک حرکت یا استفاده از بازوها تلاش می کنید؟

· آیا احساس می کنید که تعادل شما به خوبی قبل نیست؟

· ظرف ترشی را به دیگری بدهید چون باز کردن آن خیلی سخت شده است؟

· از قرار گرفتن روی زمین خودداری کنید زیرا بالا و پایین رفتن بسیار چالش برانگیز است؟

· قبل از رفتن به چند پله به دنبال آسانسور باشید؟

· با مقاومت به انسولین، بیماری قلبی، عدم تعادل هورمونی یا سردرد مبارزه می کنید؟

· آیا احساس می کنید که درصد چربی بدن شما به طور پیوسته در حال افزایش است، در حالی که توده عضلانی شما در حال کاهش است؟

دارید….

· آیا تا به حال سعی کرده اید وزن خود را با یک رژیم غذایی کم کالری کنترل کنید، فقط برای یافتن بازگشت وزن؟

· آیا تا به حال برای خوابیدن و خوابیدن مشکل داشته اید؟

· ساعت های بی شماری را روی تردمیل یا بیضوی سپری کرده اید، فقط متوجه می شوید که هیچ پیشرفتی نداشته اید (به معنای واقعی کلمه!)

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اهمیت توده بدون چربی بدن و تأثیر آن بر سلامت کلی و کیفیت زندگی ما را تشخیص می دهند. موسسه ملی بهداشت بیان می کند که سارکوپنی وضعیتی است که با از دست دادن توده عضلانی و قدرت مشخص می شود و با ناتوانی جسمی، کیفیت پایین زندگی و مرگ مرتبط است. معمولاً تصور می شود که این نتیجه مورد انتظار پیری است و ما نمی توانیم در مورد آن انجام دهیم، اما خبر خوب این است که هیچ چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد.

تمرینات قدرتی، با دوز و شدت مناسب، همراه با تغذیه مناسب می‌تواند به شما کمک کند بر سارکوپنی غلبه کنید و مطمئناً می‌تواند به شما توانایی افزایش طول عمرتان را بدهد، نه اینکه صرفاً روی طول عمر خود حساب کنید. تفاوت بین این دو در کیفیت زندگی ما با افزایش سن و مدت زمانی است که با استقلال خود می گذرانیم.

تمرینات قدرتی می تواند به اشکال مختلف باشد. می توانید یک مربی استخدام کنید یا برنامه خود را بنویسید و یک روال ست/تکرار را با وزنه های دستی، با وزن بدن یا ترکیبی از هر کدام دنبال کنید. تمرینات قدرتی را می توان در خانه، در کلاس یوگا، در پارک، حیاط پشتی خانه یا هر مکان دیگری که فکرش را بکنید انجام دهید!

چیزهایی که باید بدانید:

قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید.

با مقاومتی شروع کنید که بتوانید در دامنه کامل حرکت، ۳-۱۵ بار حرکت کنید.

حداقل ۲ تا ۳ روز بین تمرینات قدرتی فاصله بگذارید تا بدن شما به طور کامل بازیابی شود.

همانطور که با وزن اولیه سازگار می شوید، می توانید وزنه را افزایش دهید یا تعداد تکرارها را افزایش دهید.

ایده این است که بار کاری را معرفی کنید که بدن شما را به اندازه کافی به چالش بکشد، بنابراین باید برای دفعه بعدی که با همان بار کاری مواجه می شود، سازگار شود (قوی تر شود).

· پس از معرفی بار کاری چالش برانگیز، اجازه استراحت و تغذیه کافی را بدهید تا روند بازسازی موفقیت آمیز باشد. ریکاوری مهم است

بیشتر همیشه بهتر نیست. حداقل دوز موثری را پیدا کنید که شما را به چالش می کشد و نتایج مورد نیاز را به شما می دهد. اگر مطمئن نیستید، مربی استخدام کنید تا به شما کمک کند بهترین فرمت و پروتکل را در مرحله کشف کنید، در حال حاضر در آن هستید.

· تمرینات قدرتی در صورت انجام صحیح بسیار ایمن بوده و توسط همه قابل انجام است.

· اجتناب از مصرف داروهای ضد التهاب برای غلبه بر ناراحتی ناشی از درد عضلانی. آنها نه تنها به سیستم بدن ما آسیب می رسانند، بلکه در روند طبیعی ترمیم بدن شما اختلال ایجاد می کنند تا از تمرین شما بهبود یافته و قوی تر شوند!

برنامه تمرینی خود را با تعویض تردمیل با مجموعه ای از دمبل در نظر بگیرید. ثابت قدم باشید، استراحت کنید، خوب غذا بخورید و خودتان خواهید دید که چرا تمرینات قدرتی اغلب به عنوان چشمه جوانی شناخته می شود.

قوی بمان و ادامه بده!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر