رژیم لاغری سریع

چگونه تناسب اندام به سلامت روان کمک می کند


پاهای دویدن

به خوبی پذیرفته شده است که ورزش برای سلامت جسمانی شما مفید است. به کنترل وزن، بهبود فشار خون و ساخت و حفظ عضلات و استخوان کمک می کند۲ برای کمک به ما در موبایل نگه داشتن.

همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان، زوال عقل و سایر بیماری ها کمک کند.۳ اما تحقیقات نشان می دهد که به بهبود سلامت روان از جمله اضطراب، افسردگی و استرس نیز کمک می کند.۱

در واقع ثابت شده است که ورزش منظم باعث بهبود حافظه و مهارت های تفکر می شود.۴ ورزش خون را به مغز پمپاژ می کند و مواد شیمیایی را تحریک می کند که خلق و خوی شما و هیپوکامپ – بخشی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است – را بهبود می بخشد. همچنین اتصالات بین سلول های عصبی در مغز شما را افزایش می دهد که به محافظت از آن در برابر آسیب و بیماری کمک می کند.۵

جدای از تمام آن تغییرات فیزیکی در بدن، به نظر می رسد ورزش به شما کمک می کند زیرا می تواند شما را از چیزی که شما را آزار می دهد منحرف کند. می تواند به بهبود عزت نفس کمک کند.۶

شروع کار می تواند دلهره آور باشد، اما مطالعات نشان می دهد که خلق و خوی شما با ورزش بهبود می یابد.۷

در واقع، یک مطالعه اخیر هاروارد نشان داد که ۱۵ دقیقه دویدن یا ۶۰ دقیقه پیاده روی در روز به طور قابل توجهی خطر ابتلا به افسردگی اساسی را کاهش می دهد.۷ موسسه سگ سیاه استرالیا در نزدیکی خانه دریافته است که یک ساعت ورزش در هفته می تواند در مبارزه با افسردگی بسیار موثر باشد.۸ با بررسی داده‌های یک مطالعه بزرگ نروژی، بررسی افسردگی و اضطراب در یک دوره ۱۱ ساله، نویسندگان پیشنهاد کردند که اگر شرکت‌کنندگان «حداکثر یک ساعت ورزش در هفته انجام می‌دادند»، می‌توان از ۱۲ درصد موارد افسردگی پیشگیری کرد.۸

ورزش همچنین به خواب بهتر شما کمک می کند. و خواب «شفای طبیعت» است. خواب به بدن و ذهن شما این امکان را می دهد که دوباره شارژ شوند، شما را سرحال و هوشیار نگه می دارد و همچنین به بدن کمک می کند سالم بماند و از بیماری جلوگیری کند.۹

Headspace، یک سازمان استرالیایی که خدمات بهداشت روانی مداخله زودهنگام را برای کودکان ۱۲ تا ۲۵ ساله ارائه می دهد، مزایای ورزش مانند این را خلاصه می کند.۱۰:

  • به شما کمک می کند بهتر بخوابید
  • تمرکز شما را بهبود می بخشد
  • سطح انرژی شما را بالا می برد
  • اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید
  • خلق و خوی شما را تقویت می کند
  • استرس را رها کنید
  • اضطراب را کاهش می دهد.

دویدن زن با سگ

ورزش چقدر به سلامت روان کمک می کند؟

بیشترین بهترین. اما همانطور که در بالا دیدید، هر کاری که انجام دهید به شما کمک می کند، خواه یک ساعت در هفته، ۱۵ دقیقه دویدن یا ۶۰ دقیقه پیاده روی هر روز، مغز شما از شما تشکر خواهد کرد.

شما مجبور نیستید به باشگاه بپیوندید یا تجهیزات گران قیمت بخرید. فقط سعی کنید ورزش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. چیزی را انتخاب کنید که در گذشته از آن لذت می بردید یا از آن لذت می بردید – به انگیزه کمک می کند.

هدفون تهیه کنید و به موسیقی، پادکست یا کتاب صوتی گوش دهید تا خستگی را از بین ببرید.

به جای استفاده از ماشین پیاده روی یا دوچرخه سواری به مغازه ها را امتحان کنید. از وسایل نقلیه عمومی پیاده شوید، زودتر توقف کنید و بقیه راه را پیاده روی کنید. بچه ها را به مدرسه ببرید – به همه کمک خواهید کرد. قدم زدن با سگ با انجام برخی کارهای باغبانی یا سایر فعالیت های خانگی در اطراف خانه فعال شوید. هر ذره کمک می کند. برای کمک به حفظ انگیزه و پیگیری هر حرکت خود، می‌توانید از گام‌سنج یا ردیاب سلامتی مانند موارد Quantum Fit استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا هدف قبلی خود را هر روز شکست دهید.

  1. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/depression/in-depth/depression-and-exercise/art-20046495
  2. https://healthybonesaustralia.org.au/your-bone-health/exercise-bone-health/
  3. https://www.healthdirect.gov.au/exercise-and-mental-health
  4. https://www.health.harvard.edu/blog/ ورزش – سیستمی – تغییرات – مغز – بهبود – حافظه – تفکر – مهارت – ۲۰۱۴۰۴۰۹۷۱۱۰
  5. https://www.healthdirect.gov.au/exercise-and-mental-health
  6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470658/
  7. https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/more-evidence-that-exercise-can-boost-mood
  8. https://www.blackdoginstitute.org.au/news/during-covid-19-you-can-exercise-your-way-to-better-mental-health/
  9. https://www.sleepfoundation.org/how-sleep-works/why-do-we-need-sleep
  10. https://headspace.org.au/young-people/moving-your-way-to-a-healthy-headspace/

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر