اسناد فاش می‌کنند که EPA عجله کرد تا تأییدیه dicamba 2020 را علی‌رغم نگرانی‌های علمی صادر کند


این داستان ابتدا در The New Lede منتشر شد، پروژه روزنامه نگاری کارگروه محیط زیست است و با مجوز اینجا بازنشر می شود.


در دسامبر 2021، تیم کوچکی از دانشمندان که برای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) کار می‌کردند، گزارشی واضح درباره یک قاتل بحث‌برانگیز علف‌های هرز منتشر کردند که سال‌ها موضوع شکایت کشاورزان و دوستداران محیط‌زیست بود.

علیرغم محدودیت‌های جدید، دانشمندان دولتی تأیید کردند که مهار خسارت ناشی از علف‌کش معروف به dicamba تقریباً غیرممکن است. هنگامی که در مزارع مزرعه‌ای هدف‌گذاری شده اسپری می‌شد، جایی که محصولات دستکاری شده ژنتیکی برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی طراحی شده بودند، سپس به راحتی و مکرراً از هدف دور می‌شد تا به میلیون‌ها هکتار از محصولات دیگر و گونه‌های در حال انقراض آسیب برساند. دانشمندان آژانس به این نتیجه رسیدند که به دلیل این خطرات گسترده، تردید وجود دارد که dicamba که در ده ها میلیون هکتار از محصولات پنبه و سویا در ایالات متحده استفاده می شود، بتواند به طور قانونی در بازار نگهداری شود.

آژانس در آن زمان گفت: «EPA دلایلی برای این باور دارد که تعداد حوادث گزارش شده به میزان قابل توجهی تعداد واقعی حوادث مربوط به استفاده از dicamba را کمتر اعلام می کند.

علیرغم اذعان عمومی از مشکلات ناشی از dicamba، EPA در دو سال گذشته اقدامات کمی برای کاهش استفاده از آن انجام داده است. و اکنون، در حالی که کشاورزان آمریکایی برای فصل رشد دیگری آماده می‌شوند، انتظار می‌رود که سمپاشی dicamba منجر به خسارت پرهزینه به محصولات کشاورزی در سراسر ایالات متحده و جنوب ایالات متحده شود، درست مانند سال‌های گذشته.

اسناد به دست آمده از طریق یک شکایت مداوم علیه EPA در مورد تأیید آن از dicamba نشان می دهد که عدم اقدام آژانس برای رسیدگی به مضرات مستند dicamba در تضاد شدید با عجله آژانس برای تمدید تأیید این ماده شیمیایی در سال 2020 است.

و، به‌ویژه، اسناد همچنین نشان می‌دهند که فوریت EPA برای اعطای تمدید 2020 در بحبوحه جلسات متعدد با مدیران بایر، شرکت آلمانی که مونسانتو را در سال 2018 خریداری کرد و وارث مجموعه محصولات کشتن علف‌های هرز مونسانتو که شامل مارک‌های dicamba بود، رخ داد.

سوابق نشان می‌دهد حتی زمانی که بایر ارسال داده‌های علمی مورد نیاز به EPA را به تأخیر انداخت، آژانس روند تأیید خود را با سرعت بالا برای رسیدن به هدف تأیید اکتبر 2020 ادامه داد.

یان ماتوسکو، مدیر بخش سرنوشت و اثرات زیست محیطی EPA (EFED)، در 14 آگوست 2020، طی جلسه ای به دانشمندان بخش خود نوشت: «افراد ارشد ما هیچ ایده ای ندارند که از ما می خواهند چه کار کنیم. با بایر ما باید روی محصولی که آنها می خواهند ثبت کنند تمرکز کنیم. ما همچنین نمی‌توانیم همه داده‌ها را بررسی کنیم، بنابراین باید اولویت‌بندی کنیم.»

ماتوسکو بعداً در جلسه دیگری با بایر در 2 سپتامبر به همکارانش نوشت: «این واقعاً به این موضوع مربوط می‌شود که چقدر خسارت می‌توانیم بپذیریم».

سوابق نشان می دهد که سطح مشارکت بایر در این فرآیند توسط یک دانشمند غیرعادی تلقی می شد.

فرانک فاروگیا، مشاور ارشد علمی در EPA، در 14 آگوست ایمیلی به همکارانش در طی جلسه ای با بایر نوشت: «این بیشترین مشارکت علمی شرکتی است که من تا به حال در ثبت محصول شاهد بوده ام.

این سؤال که آیا dicamba می تواند به طور قانونی مورد استفاده قرار گیرد اکنون در دست یک قاضی فدرال در آریزونا در پرونده ای است که توسط گروه های حفاظت و کشاورزی از جمله مرکز تنوع زیستی، مرکز ایمنی غذا و ائتلاف ملی کشاورزان خانواده مطرح شده است. انتظار می رود در هفته ها یا ماه های آینده حکم صادر شود.

جفری لندیس، سخنگوی EPA گفت که آژانس به ارزیابی dicamba ادامه می دهد. انتظار می رود این آژانس در سال آینده تصمیمی در مورد ثبت مجدد علف کش اتخاذ کند.

Dicamba: Roundup Ready 2

آفت کش کامبا

همانطور که کشاورزان ایالات متحده برای یک فصل رشد دیگر آماده می شوند، انتظار می رود که سمپاشی dicamba منجر به خسارت پرهزینه محصولات کشاورزی در سراسر ایالت های کشاورزی میانه و جنوب ایالات متحده شود، درست مانند سال های گذشته.

اعتبار: United Soybean Board

دیکامبا در سال 1967 به کشاورزی آمریکا معرفی شد، اما هرگز به طور گسترده در ماه های گرم استفاده نشد، زیرا به خوبی شناخته شده بود که این ماده شیمیایی می تواند تبخیر شود و با افزایش دما در فواصل طولانی حرکت کند. تبخیر زمانی است که ذرات دیکامبا طی چند ساعت یا چند روز پس از استفاده از علف‌کش از مایع به گاز تبدیل می‌شوند و عملاً به ابرهای علف‌کش تبدیل می‌شوند و باعث آسیب سطح چشم‌انداز می‌شوند.

دیکامبا همچنین مستعد رانش در باد دور از جایی است که در آن اعمال می شود. همچنین، می تواند به عنوان رواناب در طول رویدادهای بارانی به داخل گودال های زهکشی و توده های آب حرکت کند.

مونسانتو، همراه با غول شیمیایی BASF، فرمول‌بندی‌های جدیدی از علف‌کش‌های dicamba را معرفی کرد که به گفته آن‌ها فرّار نخواهد بود، و کشاورزان را تشویق کردند تا محصولات تازه‌ای که مونسانتو را مقاوم به dicamba است بخرند. کشاورزانی که دانه‌های تخصصی را خریداری می‌کردند، می‌توانستند کامبا را روی مزارع بپاشند در حالی که محصولات در حال رشد بودند و علف‌های هرز را از بین ببرند، اما نه کالاهای گرانبها. این سیستم منعکس کننده سیستم “Roundup Ready” علف کش های مبتنی بر گلایفوسیت بود که مونسانتو مدت هاست به کشاورزان فروخته بود تا در ترکیب با ذرت، سویا و سایر محصولات اصلاح شده ژنتیکی مقاوم به گلیفوسیت استفاده شود. شرکت ها متعهد شدند که با از دست دادن اثربخشی گلایفوسیت، کشاورزان می توانند از dicamba برای مقابله با علف های هرز سرسخت مقاوم استفاده کنند.

“این واقعاً تماس در مورد میزان خسارت است که ما می توانیم بپذیریم. – Jan Matuszko، EPA

EPA برای اولین بار نسخه‌های dicamba را تأیید کرد که احتمال کمتری دارد که از هدف تولید شده توسط Monsanto و BASF برای فصل رشد 2017 خارج شوند. از آن زمان، dicamba میلیون ها جریب خسارت به محصول وارد کرده است و موضوع چندین پرونده قضایی بوده است. اسناد کشفی که در این دعوی قضایی به دست آمد نشان داد که شرکت‌ها می‌دانستند که کشنده‌های علف‌های هرز dicamba آنها احتمالاً منجر به آسیب رساندن به محصول هدف می‌شود.

برای سال‌ها، بایر و BASF عوامل دیگری غیر از علف‌کش‌های خود، از جمله مواد شیمیایی قدیمی‌تر را عامل این خسارت می‌دانند.

در فوریه 2020، یک هیئت منصفه فدرال در میسوری به بزرگترین کشاورز هلو ایالتی 265 میلیون دلار برای خسارت وارده به مزرعه خود اعطا کرد، اگرچه بعداً یک قاضی فدرال این مبلغ را کاهش داد. سوابق دادگاه نشان می دهد که BASF و Bayer 15 میلیون دلار خسارت جبرانی را تقسیم کردند و بایر و بادر خسارت تنبیهی را برای مبلغی محرمانه تسویه کردند. در ژوئن 2020، بایر اعلام کرد که یک تسویه حساب 400 میلیون دلاری با تولیدکنندگان سویا را که به دلیل جابجایی غیر هدف آسیب دیده بودند، اعلام کرد.

EPA با استفاده از قانون فدرال حشره کش، قارچ کش و جونده کش، dicamba و سایر آفت کش ها را تنظیم می کند. قانون، آژانس را ملزم می‌کند تا با در نظر گرفتن هزینه‌ها و منافع اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی استفاده از هر آفت‌کش، تعیین کند که آیا یک ماده شیمیایی برای مردم یا محیط‌زیست خطر غیرمنطقی دارد یا خیر.

EPA همچنین باید با قانون گونه های در خطر انقراض مطابقت داشته باشد که آژانس را ملزم می کند اطمینان حاصل کند که آفت کش ها به گیاهان یا حیوانات محافظت شده آسیب نمی رسانند.

گروه های حفاظت و مزرعه ادعا می کنند که EPA هر دو قانون را در تأیید dicamba نقض کرده است. اما EPA بارها حمایت خود را از dicamba تأیید کرده است و جدیدترین تأییدیه ها را در سال 2018 و سپس مجدداً با محدودیت های اضافه شده در سال 2020 صادر کرده است.

هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم، تأییدیه سال 2018 را لغو کرد و دریافت که EPA تجزیه و تحلیل‌های ناقص و خطرات مربوط به علف‌کش‌های dicamba فروخته شده توسط مونسانتو و BASF را «به‌طور قابل‌توجهی دست کم گرفته است» و تأیید EPA را غیرقانونی کرده است. علاوه بر این، بررسی تاییدیه 2018 توسط دفتر بازرس کل EPA (OIG) نشان داد که منصوبان سیاسی که در مدیریت در EPA کار می‌کنند، خط‌مشی یکپارچگی علمی آژانس را نقض کرده‌اند و تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌های دانشمندان را تغییر داده‌اند.

دولت بایدن گفته است که تصمیم خود برای تایید مجدد dicamba در سال 2020 – بر خلاف تصمیم 2018 – انگیزه سیاسی نداشته و با توجه به محدودیت‌های اضافه‌شده‌اش، مانند تاریخ‌های قطع ممنوعیت استفاده از آن و گسترش مناطق حائل در اطراف زمین‌هایی که dicamba اسپری می‌شود، مناسب است.

اما اسناد منتشر شده در این دعوا نشان می دهد که نفوذ بالقوه نامناسب مدیریت ارشد EPA در آخرین تاییدیه ادامه یافته است. ایمیل‌ها نشان می‌دهد که دانشمندان آژانس، برای مثال، در مورد مشارکت عملی الکساندرا دان، دستیار مدیر دفتر ایمنی شیمیایی و پیشگیری از آلودگی EPA بحث کرده‌اند.

سوابق نشان می دهد که دان شخصاً با مقامات بایر در مورد تأیید مجدد در سال 2020 ملاقات کرده است. و آنها نشان می دهند که وقتی دانشمندان آژانس در مورد نیاز به جلسات زیادی با بایر تردید کردند، ماتوسکو به آنها گفت که برای مدیریت ارشد مهم است که این کار را انجام دهند و کار کنند. با صنعت

ماتوسکو نوشت: “ما دوباره ملاقات می کنیم زیرا افراد سطح ارشد ما به ما گفته اند که این کار را انجام دهیم.” “بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که گفتگو را به سمتی که می خواهیم پیش ببریم هدایت کنیم.”

جورج کیمبرل، مدیر حقوقی مرکز ایمنی غذا، گفت که نمی‌داند چگونه دولت بایدن به دفاع از تصمیم سال ۲۰۲۰ به عنوان غیرسیاسی ادامه داده است، در حالی که این تصمیم توسط همان مقاماتی که تصمیم سال ۲۰۱۸ را اتخاذ کردند، اتخاذ شده است.

کیمبرل گفت: «تصمیم 2020 توسط همان رژیم، همان دولت صادر شد.

درست زیر سیم

اسناد نشان می دهد که با نزدیک شدن به مهلت اکتبر 2020 دولت برای تمدید تاییدیه dicamba، بایر به EPA هشدار داد که این شرکت نمی تواند مطالعات لازم را تا اندکی قبل از موعد تصمیم EPA ارائه دهد.

بنابراین آنها می خواهند به ما مطالعات میدانی، مطالعات پیچیده سموم، مطالعات رانشی و غیره را چند هفته قبل از تصمیم گیری بدهند؟ برایان اندرسون، معاون مدیر بخش EFED نوشت.

یکی از دلایلی که مدار نهم dicamba را ممنوع کرد این بود که دنبال کردن برچسب dicamba در دنیای واقعی بسیار سخت بود، اما ایمیل‌ها نشان می‌دهند که دانشمندان EPA می‌دانستند که این مشکل با تصمیم 2020 برطرف نشده است.

ماتوسکو در گفتگو با سایر همکاران در جلسه ای با بایر نوشت: «به نظر می رسد این برچسب ها پیچیده تر می شوند.

چارلز پک، دانشمند ارشد، پاسخ داد: بله.

فاروگیا گفت: «این کار را کم‌تر نمی‌کند.

پک گفت: «و پول بیشتری برای آنها درآورید… به نظر یک انحصار است.

کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در ایمیل‌های خود بحث کردند که عدم انطباق با این برچسب ادامه خواهد داشت و منجر به آسیب‌های بیشتر در دنیای واقعی می‌شود.

توجه داشته باشید: ایالت هایی وجود دارند که می گویند حوادث پس از (2-3 هفته پس از) تاریخ های قطع رخ می دهد. مردم هنوز رعایت نمی کنند ممکن است حوادث کاهش یابد، اما احتمالاً بدون در نظر گرفتن تاریخ های قطع، برخی از آنها رخ خواهد داد.

این فشار ادامه داشت تا اینکه اندرو ویلر، مدیر آن زمان EPA در اواخر اکتبر 2020 تأیید را اعلام کرد.

اسناد نشان می دهد که سازمان حفاظت محیط زیست در روز جمعه، 23 اکتبر، به خوبی از ساعات کاری گذشته، در آماده سازی Wheeler که تغییر را در هفته بعد اعلام می کند، اصلاحات نهایی را روی برچسب گذاشته است. کارمندان تمام روز به این طرف و آن طرف ایمیل می زدند. چند نفر گفتند که برای انجام بازبینی کامل وقت آنها تمام شده است. EPA در نهایت برچسب را در ساعت 20:45 به Bayer و در ساعت 8:47 شب BASF ارسال کرد.

دو روز پس از اعلام ویلر، بایر متوجه اشتباهی در تایید نهایی شد. EPA گفت که ثبت نام پنج ساله در سال 2020 منقضی می شود نه در سال 2025. بایر از EPA درخواست کرد که این اشتباه تایپی را برطرف کند.

اسکات گاریسون، وکیل EPA که این سند را بررسی کرد، به یکی از همکارانی که این خطا را مرتکب شده بود گفت نگران آن نباشید.

تحت شرایط، هیچ یک از ما نباید نسبت به اشتباهات احساس بدی داشته باشیم. ما آنچه را که می توانستیم انجام دادیم – در واقع، بیش از آنچه باید. ما زمان بیشتری درخواست کردیم و رد شدیم، بنابراین آنچه را که می‌گیرند، دریافت می‌کنند. “اما حتی در حین بررسی آن، می دانستم که از جمله بندی و سازماندهی آن نیز خجالت می کشم.”