انتشار گازهای گلخانه ای سرطان زا در منطقه پیتسبورگ جلسه ای فوری با EPA داشت


پیتسبورگ – شب گذشته، نمایندگان آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) یک جلسه مجازی با ساکنان Zelienople، یک منطقه کوچک در 28 مایلی شمال پیتسبورگ، برگزار کردند تا در مورد خطر بالای سرطان ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای از یک مرکز آلاینده بحث کنند.


آدام اورتیز، مدیر منطقه ای میانه آتلانتیک منطقه 3 EPA که جلسه را افتتاح کرد، گفت: «یکی از چیزهای سخت این است که قبل از اینکه قوانینی برای محافظت از مردم وضع شود، از طریق علم درباره خطرات بیشتر می آموزیم. “ما در حال کار بر روی به روز رسانی مقررات خود برای رسیدن به عقب هستیم.”

آلودگی EPA

آدام اورتیز، مدیر منطقه ای میانه آتلانتیک برای منطقه 3 EPA.

American Contract Systems، یک شرکت استریلیزاسیون پزشکی در Zelienople، از سال 2014 تا 2022 به اندازه کافی از اکسید اتیلن اکساید سرطان زا ساطع کرده است که اگر یک میلیون نفر به مدت 70 سال هر روز در معرض انتشار گازهای گلخانه ای آن قرار داشته باشند، انتظار می رود بیش از 100 نفر به آن مبتلا شوند. سرطان ناشی از آن قرار گرفتن در معرض این رقم هیچ گونه قرار گرفتن در معرض سرطان زا دیگر را به حساب نمی آورد.

خطر سرطان بیش از 100 در میلیون ناشی از یک ماده شیمیایی، نشان دهنده “خطر غیرقابل قبول بالا” تحت قانون هوای پاک فدرال است، معیاری که EPA را ملزم می کند وارد عمل شود. آژانس در حال بازنگری مقررات برای اکسید اتیلن است.

اتیلن اکساید گازی است که از نفت یا گاز طبیعی به دست می آید. این ماده برای تولید پلاستیک، مواد شوینده، چسب و مواد دارویی استفاده می شود و اغلب از تاسیسات تولید پتروشیمی و شیمیایی منتشر می شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنین استفاده از اکسید اتیلن را برای استریل کردن انواع خاصی از تجهیزات پزشکی الزامی می کند. این ماده شیمیایی در حدود 50 درصد تجهیزات پزشکی ایالات متحده که نیاز به عقیم سازی دارند، از جمله محصولات استریل شده در American Contract Systems برای استفاده در بیمارستان های محلی استفاده می شود.

تقریباً 100 کارخانه استریلیزاسیون تجاری در سراسر کشور وجود دارد. Zelienople یکی از 23 جامعه در سراسر کشور است که EPA به عنوان دارای خطر ابتلا به سرطان ناشی از قرار گرفتن در معرض اکسید اتیلن که بیش از 100 مورد سرطان در هر یک میلیون نفر در ژوئیه 2022 است. برای بحث در مورد خطر سرطان ناشی از انتشار اکسید اتیلن از Cosmed، یکی دیگر از مراکز استریلیزاسیون پزشکی.

EPA در سال 2016 کشف کرد که خطر ابتلا به سرطان ناشی از این ماده شیمیایی بسیار بالاتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می شد، اما در انجام اقدامات کند بوده است. گروه‌های حامی محیط‌زیست و سلامت مانند Earthjustice از EPA شکایت کردند تا آن را مجبور به اقدام سریع‌تر کند و تعدادی از دعوای دسته جمعی مربوط به اکسید اتیلن و سرطان در سراسر کشور تشکیل شده است.

مادلین بیل، مشاور ارشد ارتباطات ریسک در EPA، در پاسخ به این سوال که چرا مقررات جدید اینقدر طول کشیده است، گفت: «من همچنین از مدت زمان طولانی این کار ناامید هستم. «اگرچه ما این را فهمیدیم [ethylene oxide] خطرناک‌تر از آنچه قبلاً در سال 2016 می‌دانستیم، نمی‌دانستیم کجا یا کدام امکانات برای جوامع خطر ایجاد می‌کنند و نمی‌دانستیم چقدر [ethylene oxide] آنجا بود.»

او افزود: «متاسفانه انجام آن تحلیل بیشتر از آنچه هر یک از ما دوست داشتیم طول کشیده است، اما اکنون در نقطه ای هستیم که می توانیم برای کاهش ریسک در سراسر کشور گام برداریم.»

EPA می گوید خطر سرطان کاهش یافته است

آلودگی سرطان

به گفته این آژانس، American Contract Systems به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد، اما با وزارت حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا برای نصب کنترل‌های آلودگی کار می‌کند. EPA می‌گوید خطر ابتلا به سرطان در حال حاضر کمتر از ژوئیه 2022 در نتیجه این کنترل‌های آلودگی است، اما مقامات آژانس نمی‌توانند بگویند چقدر خطر باقی مانده است.

بیل گفت: «ما آن را مدل نکرده‌ایم، اما مطمئن هستیم که این ریسک کاهش یافته است.

اریک گوستافسون، مدیر برنامه کیفیت هوای منطقه ای در دپارتمان حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا، گفت: “قبل از نصب کنترل های آلودگی، انتشار گازهای گلخانه ای معادل آنچه در تاسیسات استفاده می شد، حدود 1500 پوند در سال از زمان افتتاح تاسیسات بود.” ”

American Contract Systems از سال 2014 تاسیسات خود را در Zelienople راه اندازی کرده است. با 1500 پوند در سال، این بدان معناست که این تاسیسات در مجموع حدود 135000 پوند اکسید اتیلن به جامعه اطراف منتشر کرده است. به گفته دپارتمان حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا، اکنون، پس از نصب روش های کنترل آلودگی، این کارخانه سالانه 15 تا 20 پوند اکسید اتیلن منتشر می کند.

سرطان های ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند اکسید اتیلن ممکن است 20 سال یا بیشتر طول بکشد تا ایجاد شوند. سخنگوی وزارت بهداشت پنسیلوانیا گفت که آژانس به نظارت بر نرخ سرطان در منطقه ادامه خواهد داد.

بی عدالتی زیست محیطی

پاسخ EPA به نگرانی‌ها در مورد اکسید اتیلن در جوامع آسیب‌دیده نیز نگرانی‌هایی را در مورد بی‌عدالتی زیست‌محیطی برانگیخته است.

تحقیق 2019 توسط رهگیری نشان داد که از جوامعی که در نزدیکی «تاسیسات با اولویت بالا» زندگی می‌کنند که در ابتدا توسط EPA به عنوان دارای خطر سرطان بیش از 100 در یک میلیون در سال 2018 شناسایی شدند، آن‌هایی که جمعیتی حداقل 60 درصد سفیدپوست داشتند و میانگین درآمد سرانه آنها بالاتر از 30000 دلار در سال تقریباً سه برابر بیشتر از جوامعی که کمتر از 60٪ سفیدپوست بودند و میانگین درآمد سرانه کمتر از 30000 دلار داشتند، در مورد خطر خود مطلع شدند.

زلینوپل 3874 نفر جمعیت دارد. این یک جامعه عمدتا سفیدپوست با درآمد متوسط ​​سالانه 42453 دلار است.

حدود 85 نفر در این جلسه حضور داشتند. اعضای انجمن می‌توانستند سؤالات را تایپ کنند، اما اجازه نداشتند با صدای بلند صحبت کنند.

به افرادی که نگران سلامتی خود در نتیجه قرار گرفتن در معرض بالقوه اکسید اتیلن هستند، توصیه شد که خلاصه پزشک آژانس مواد سمی و ثبت بیماری ها را در مورد اتیلن اکسید با پزشک مراقبت های اولیه خود در میان بگذارند یا با وزارت بهداشت پنسیلوانیا تماس بگیرند.

هنگامی که EPA مقررات پیشنهادی جدید خود را برای اکسید اتیلن در ماه های آینده اعلام کند، یک دوره نظر عمومی وجود خواهد داشت. افرادی که در جوامع آسیب دیده مانند Zelienople و Erie زندگی می کنند تشویق می شوند نظرات خود را ارسال کنند.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب