با این نکات رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن خود را تقویت کنید

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها از دیگر برنامه های رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن که دکتر کوهدانی به اغلب رژیم گیرندگانی که با مشکل استپ وزن همراه هستند توصیه می کند، 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 رژیم کتوژنیک است. افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط نزدیک به ۹۰۰ گرم، بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کمچربی پیروی کردند، وزن کم کردند. محققان دریافتند روزه گرفتن منجر به کاهش حملات تشنج شده و اثرات مثبتی بر چربی، قند و کلسترول خون دارد. رژیم کتو نه تنها وعده کاهش وزن را می دهد، بلکه مدعی است باعث کاهش گرسنگی می شود و به تعادل قند خون کمک می کند. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد.  This data has been c reated by GSA C onte nt Gen er​ator Demoversi᠎on.

از شیرین کننده های مجاز در کتوژنیک می توان به استویا، اریتیتول، میوه جادو و سایر شیرین کنندههای کم کربوکسیل اشاره کرد. لبنیاتی همچون پنیر بز، پنیر چدار، پنیر خامهای، موزرلا یا بلوچیز، خامه با چربی بالا و کره در رژیم کتو ژنیک مجاز می باشد. برخی از روغن ها مانند آووکادو، آفتابگردان و روغن سبوس برنج هنگام پختن در حرارت بالا پایدارتر هستند. این روغن ها شامل روغن زیتون، آووکادو، کانولا، آجیل و روغن دانه مانند روغن کتان و کنف است. اما توت ها کربوهیدرات نسبتا کمی دارند و حاوی آنتی اکسیدان های سالم هستند. آجیل یک غذای سالم است و سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم هستند. برخی روغن ها منبع سالم چربی هستند و کربوهیدرات ندارند. شکلات تلخ منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاوانول ها است. هم زیتون و هم روغن زیتون انتخاب خوبی برای رژیم کتو هستند، زیرا فواید سلامتی یکسانی دارند و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارند. اگر ورزش میکنید برای کمک به چربیسوزی از مکملهای چربی سوز مثل ال کارنیتین هم میتوانید استفاده نمایید. سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

با این حال، سلولها قادرند از منابع دیگری از جمله اسیدهای چرب و کتونها نیز انرژی خود را تامین کنند. استفاده از سبزیجات و مواد خوراکی حاوی فیبر نیز به شما کمک می کند تا این عارضه را بهبود دهید. روغن هایی همانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آواکادو و در رژیم غذایی کتوژنیک مورد استفاده قرار می گیرند. برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. استفاده از رژیم کتوژنیک نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته و دفعات تشنج در این افراد به طور چشمگیری کاهش یافته است. مکملهای منیزیم به شکلهای گوناگونی وجود دارد که متناسب با نیاز فرد تجویز میشود، از جمله این مکملها میتوان به منیزیم آسپارتات، سیترات، لاکتات، پلیسینات و کلرید اشاره نمود. همانطور که اشاره کردیم در رژیم کتو باید درصد چربی غذای شما بیشتر باشد. بدن شما تمایل دارد کربوهیدرات های حاوی گلوکز را برای انرژی بسوزاند.

تحقیقات نشان میدهد که خوردن منظم آووکادو میتواند سطح کلسترول مضر را کاهش دهد و سلامت قلب شما را بهبود بخشد. وقتی رژیم کتو دارید، باید سعی کنید غذاهای کامل بخورید و از تکیه بر غذاهای فرآوری شده که ممکن است با کتو سازگار باشند، اما کمکی به تغذیه شما نمی کنند، خودداری کنید. رژیم کتوژنیک چطور به کاهش وزن کمک میکند؟ مردم اغلب از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع نیز کمک کند. البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. وسیله سنگین نداشته باشید، این وسیله سنگین را نه در دستتان بگیرید، نه روی شانههایتان بیندازید. علت اصلی یبوست، کمبود آب در بدن است بنابراین بهتر است برای درمان یبوست از این مشکل مقدار آبی که در طول روز می نوشید را افزایش دهید. بنابراین اگر هرگونه دارویی استفاده میکنید یا مشکلی در سلامتیتان حتی کوچک وجود دارد، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتما با پزشک خود مشورت کنید. پیروی از این رژیم سبب کاهش سطح انسولین در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

عوارض رژیم کتوژنیک چیست رژیم کتوژنیک می تواند فواید زیادی برای سلامتی فرد داشته و بیماری های متابولیسمی، عصبی و مرتبط با سطح انسولین خون فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد. رژیم لاغری کتوژنیک هم به همین شکل است و این بیماری را ایجاد می کند. این تحقیق نشون داد که بعد از گذروندن یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت زمان شش ماه، توانایی این افراد در برقراری ارتباط با دیگران به شکل قابل توجهی تغییر کرده بود. اسهال و مشکلات گوارشی در رژیم کتوژنیک شایع است و معمولا بعد از ۳ تا ۴ هفته برطرف میشود. همچنین در صورت ادامه دار شدن مشکلات گوارشی به متخصص گوارش مراجعه فرمایید. افرادی که به هر نحوی با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می کنند مثل متناسب بودن تعداد دفعات اجابت مزاج، واکنش های غیر طبیعی بدن به لبنیات مثل مشکلات معده یا اسهال یا ریفلاکس مکرر معده، نشانه ی نیازمندی فرد برای مراجعه به مشاور تغذیه می باشند. این علائم نشانه این است که بدن شما بهجای سوزاندن گلوکز (قند) برای به دست آوردن انرژی از چربی استفاده می کند. این کتون ها به عنوان منابع تولید سوخت در بدن و به ویژه در مغز استفاده می شوند.

اگرچه آجیل و دانه ها معمولاً کربوهیدرات کمی دارند، اما بین انواع مختلف آن تفاوت هایی وجود دارد. شکلات هایی که درصد کاکائو کمتری دارند، حاوی قند بیشتری هستند که مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. دانشمندان این احتمال را می دهند که کتون هایی که برای مصرف انرژی در بدن شما مصرف می شوند، به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب های احتمالی کمک زیادی می کنند. اما گاهی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و یا با توجه به شرایط بدنی، برخی افراد ممکن است عوارضی را تجربه کنند. برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن ما بر خلاف رژیم های آنلاین کلی ارائه شده بدون توجه به مشخصات فیزیکی و میزان فعالیت فرد در کانال رژیم لاغری یا کانال رژیم غذایی لاغری یا کانال برنامه غذایی و کانال کاهش وزن یا کانال رژیم آنلاین در تلگرام می باشد. همچنین افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند علاوه بر رژیم میزان زیادی از تمرینات هوازی را انجام میدهند و این موضوع نیز ریزش عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

میوه های کتوژنیک

ممکن است لازم باشد تا شما کربوهیدرات بیشتر را مصرف کنید. به همین دلیل بهتر است گوشت و مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای نوع کتو گرسنگی را کاهش میدهند. رژیمهای غذایی لاغری سریع زیادی وجود دارد که اغلب آنها جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و مورد تأیید جامعه پزشکی نیستند. با این حال، برخی از آنها را با دقت بیشتری به عنوان رژیمهای «کتوش» یا کم کربوهیدرات توصیف میکنند، زیرا کربوهیدراتهای زیادی در آنها وجود دارد که نمیتواند کتوز را القا کند. Th​is ​post w as  do᠎ne with GSA C onte᠎nt Gener at᠎or  Demov᠎ersion!

در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید و دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود در تماس باشید تا تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز داروها را تنظیم کنید. اما میانگین بین ۲ تا ۳ ماه باید این رژیم را رعایت کنید. اگر تصمیم دارید آب نارگیل بخورید، این نوشیدنی الکترولیت طبیعی برای شما فراهم می کند، از کم آبی بدن جلوگیری می کند و سموم را دفع می کند. شما روی دسته های یک و دو سنگین خواهید بود، اندازه سهم خود را با دسته سه تماشا خواهید کرد و انتخاب های دسته چهار را به حداقل می رسانید. Conte᠎nt has been generat ed by G SA Co nten t Gene rator DEMO !

تمام چهار نوع رژیم کتوژنیک که نام بردیم در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. در سال های اخیر، رژیم کتو که با عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود، یک برنامه محبوب برای کاهش وزن بوده است. رژیم غذایی زون در ابتدا برای کاهش التهاب ناشی از رژیم های غذایی دیگر ترویج و گسترش یافت، که بعد ها مشخص شدخود سبب کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن میباشد. در مطالعه دیگری نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش وزن با رژیم کتوژنیک 3 برابر بیشتر از رژیم های توصیه شده توسط انجمن دیابتی های انگلستان بوده است. محصولات بدون شکر در قالب یک فایل pdf در پایگاه اینترنتی انجمن چارلی قابل دسترس است. وقتی گلوکز کربوهیدراتی در دسترس نباشد، بدن شما به جای آن چربی می سوزاند. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند.