برخی از ساکنان فلسطین شرقی می خواهند که EPA در داخل خانه هایشان آزمایش کند. EPA می گوید “نه.”


این مقاله ابتدا در The Allegheny Front منتشر شده است و با اجازه در اینجا بازنشر می شود.


پس از خروج قطار نورفولک جنوبی از ریل، کندیس دسانزو و خانواده‌اش ماه‌ها را دور از خانه خود در فلسطین شرقی، اوهایو گذراندند، زیرا حضور در خانه باعث می‌شد آنها احساس بیماری کنند – گلو متورم، سوزش چشم‌ها، بثورات پوستی، خونریزی از بینی.

هر بار که به شهر بازمی‌گشتند، علائمشان برمی‌گشت.

دسانزو گفت: «یک بار دو ساعت اینجا بودیم و داشتیم بیرون می‌رفتیم، و به عقب نگاه می‌کنم و خون از دهان کودک یک ساله‌ام بیرون می‌آید.

به داستان گوش کنید

در ماه آگوست، دسانزو و خانواده‌اش به خانه‌شان بازگشتند، خانه‌ای که روی تپه‌ای کمتر از یک مایلی از محل خروج از ریل فاصله دارد. او یک دوجین فیلتر هوا را در داخل خانه نصب کرد و کیسه های لباس هایی را که بوی مواد شیمیایی می داد بیرون انداخت.

به تدریج اوضاع بهتر شد، اما دسانزو همچنان نگران آلودگی داخل خانه اش است. در یکی از اتاق‌های زیرزمینش، هر بار که لباس‌هایش را در آنجا تا می‌کرد، علائمی را احساس می‌کرد.

انگشتان پاهایم شروع به مور مور شدن می کردند. سپس بینی من شروع به دویدن می کرد، گلویم شروع به درد می کرد.

آلودگی شیمیایی شرق فلسطین

کندیس دسانزو با پسرش در پاسیو خانه اش در شرق فلسطین. آزمایش خصوصی دیوکسین را در خاک او نشان داد.

اعتبار: Reid R. Frazier / The Allegheny Front

دسانزو یک آزمایش شیمیایی در خانه‌اش انجام داد که در آن دیوکسین‌ها، مواد شیمیایی سمی مرتبط با خروج از ریل، در ملک او یافت شد. او می خواهد که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به طور دوره ای داخل خانه اش را آزمایش کند.

آنها باید بیش از 30 سال در اینجا آزمایش کنند. اگر تست نکنید چگونه می دانید چه اتفاقی می افتد؟او گفت.

اما آژانس رد شده است. این او را گیج می کند

«چرا این کار را نکنند؟ اگر فقط دو نفر از ما دیوانه ها در این شهر هستیم که فکر نمی کنیم امن است، خانه هایمان را آزمایش کنید.

EPA در تمام سال در شرق فلسطین هوای بیرون را برای ترکیبات آلی فرار یا VOCs، مانند مواد شیمیایی آزاد شده در خروج از ریل، آزمایش کرده است.

انگشتان پاهایم شروع به مور مور شدن می کردند. بعد بینی ام شروع به دویدن می کرد، گلویم شروع به درد می کرد.» – کندیس دسانزو، ساکن فلسطین شرقی

مارک دورنو، هماهنگ کننده سایت در فلسطین شرقی برای EPA گفت: “ما نه تنها مواد شیمیایی نگران کننده را در سطوح پایین نمی بینیم، بلکه اصلا آنها را نمی بینیم.”

از آنجایی که هوا اکنون صاف است، دورنو فکر می کند راهی برای ورود آلاینده ها به خانه ها وجود ندارد. او همچنین می‌گوید تشخیص اینکه آیا مواد شیمیایی قابل شناسایی در داخل خانه‌ها از خروج از ریل یا از مواد شیمیایی موجود در داخل خانه‌ها، رنگ‌ها، پاک‌کننده‌ها، سوخت‌ها و لوازم آرایشی ناشی شده‌اند، دشوار است.

“اگر نمونه برداری در داخل خانه انجام دهیم، به دلیل تمام منابع آلی فرار که در خانه ها از تمام ترکیبات و سبک زندگی و مواد شیمیایی ساختاری وجود دارد، بی نتیجه خواهد بود.”

کارشناسان وزن می کنند

با این حال، دانشمندانی که توسط The Allegheny Front با آنها تماس گرفتند، گفتند که آزمایش در فضای داخلی ایده خوبی در شرق فلسطین خواهد بود.

اندرو ویلتون، استاد مهندسی عمران، محیط زیست و محیط زیست در دانشگاه پردو و منتقد سرسخت واکنش EPA در شرق فلسطین، می‌گوید مواد شیمیایی منتشر شده در محیط می‌توانند از طریق سفره‌های زیرزمینی، خاک یا حتی خطوط فاضلاب وارد خانه‌های مردم شوند. او به راهنمایی‌هایی اشاره می‌کند که دانشمندان خود EPA در مورد این مفهوم، معروف به نفوذ بخار منتشر کرده‌اند.

این اتفاق در نزدیکی سایت‌های Superfund رخ می‌دهد که در آن‌ها مواد شیمیایی منتشر شده است. ویلتون گفت: VOCها وارد فاضلاب می‌شوند، می‌توانند به خانه‌ها بیایند و می‌توانند اثرات فوری یا طولانی‌مدت بر سلامتی داشته باشند.

آلودگی شرق فلسطین

بن ترویلیگر، که در 900 فوتی محل خروج از ریل زندگی می کند، نسبت به آزمایش EPA تردید دارد.

اعتبار: رنه روزن استیل برای The Allegheny Front

EPA می گوید که در حال آزمایش خاک و آب های زیرزمینی است و “هیچ مدرکی دال بر اینکه” آلودگی در سراسر شهر پخش شده است وجود ندارد.

با این حال، کیمبرلی گرت، سم شناس محیطی و دانشجوی فوق دکترا در دانشگاه نورث ایسترن که مشاوره غیررسمی با ساکنان فلسطین شرقی انجام داده است، می گوید که تنظیم کننده ها باید از ابتدا آزمایش های داخل ساختمان را انجام می دادند.

گرت گفت: «جمع‌آوری این داده‌ها در اسرع وقت، جمع‌آوری نمونه‌های خانگی در اسرع وقت، و انجام مکرر آن تا زمانی که نشان دهند که در داخل خانه‌ها هیچ چیز نگران‌کننده‌ای وجود ندارد، مفید بود. یا اگر وجود داشت، می‌توانستیم شاهد کاهش آن در طول زمان باشیم، چیزی که ما انتظار داریم.»

مایکل بیسی، معاون دانشکده بهداشت عمومی در ایالت اوهایو، جایی که او استاد و رئیس علوم بهداشت محیطی است، بخشی از تیمی از محققان است که آزمایش‌های شیمیایی را در فلسطین شرقی که توسط EPA و دیگران انجام شده است، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

او هشدار می دهد که فقط به این دلیل که افراد بلافاصله پس از خروج از ریل در معرض مواد شیمیایی قرار گرفتند، به این معنی نیست که آنها از اثرات طولانی مدت رنج خواهند برد.

جمع‌آوری این داده‌ها در اسرع وقت، جمع‌آوری نمونه‌های خانگی در اسرع وقت و انجام مکرر آن مفید بود.» – کیمبرلی گرت، دانشگاه نورث ایسترن

در بیشتر آن موادی که اثرات برگشت ناپذیر یا طولانی مدت دارند، فقط وجود آن آلاینده نیست که باعث تحریک، سرفه و عطسه می شود. بیسی توضیح داد: “چه مدت در معرض قرار گرفتن در معرض تجمعی در طول زمان هستید؟”

با توجه به آنچه او دیده است، او فکر نمی کند که سطح آلودگی در شرق فلسطین تهدیدی درازمدت برای سلامتی باشد. اما او می‌گوید که تنها یک راه وجود دارد که مطمئن شوید مردم در خانه‌هایشان در معرض چه چیزی قرار دارند.

بیسی گفت: «گاهی اوقات جمع‌آوری نمونه‌ها برای پاسخ به سؤال با داده‌ها ضروری است.

در نامه ای از 20 اکتبر، یک گروه دو حزبی از هیئت کنگره ایالات متحده اوهایو، از جمله سناتورهای شرود براون و جی. در غیر این صورت، آنها نوشتند، “EPA خطر کاهش اعتماد بسیاری در جامعه ما را دارد.”

فاجعه فلسطین شرقی

بن ترویلیگر عکسی را نشان می دهد که از خروج قطار از ریل در 3 فوریه 2023 گرفته است.

اعتبار: رنه روزن استیل برای The Allegheny Front

یکی از این ساکنان بن ترویلیگر است که در فاصله 900 فوتی از ریل زندگی می کند. او همسایه هایی داشته است که خانه هایشان را توسط نورفولک ساترن و EPA آزمایش کرده اند.

ترویلیگر که ماه ها پس از خروج از ریل چشمانش می سوخت و همسرش اکنون سرفه های مزمن دارد، گفت: «همه برگشتند (گفتند) “هیچ چیز اشتباه نیست – همه چیز در حد مجاز است.” «خب، همه ما ابر هسته ای را دیدیم. میدونی باورش برام سخته

معلوم شد که EPA به نورفولک ساترن اجازه می‌دهد از ابزاری استفاده کند که بوتیل آکریلات، یکی از مواد شیمیایی که در مسیر خروج از ریل ریخته می‌شود، به اندازه کافی تشخیص نمی‌دهد. این همان تجربه ای است که ترویلیگر و دیگران را به تردید در مورد آزمایش EPA سوق می دهد.

ترویلیگر گفت: “شخصا، واقعاً به EPA برای گفتن حقیقت اعتماد ندارم.”

هم کندیس دسانزو و هم بن ترویلیگر دوست دارند شهری را ترک کنند که فکر می‌کنند آلوده است، اما هیچکدام نمی‌توانند نقل مکان کنند.

ترویلیگر گفت: “هیچ کس نمی خواهد در حال حاضر در خانه ما باشد.” «وقتی قطار می‌رود، صدای سوت را می‌شنوی. همه دچار اضطراب می شوند.»

جبهه آلگنی از مربی خود در صندوق روزنامه‌نگاری تحقیقی، پیت کری، روزنامه‌نگار بازنشسته برنده جایزه پولیتزر در مرکوری نیوز کالیفرنیا، برای توصیه‌ها و راهنمایی‌هایش در مورد پوشش ما در شرق فلسطین تشکر ویژه کرد.