ترس؟ نه اگر از خرید محصولات کتوژنیک به روش درست استفاده کنید!

رژیم های کتوژنیک چیست 6) رژیم غذایی کتوژنیک واقعا به درد لاغری و کاهش 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 وزن میخوره ؟ کاهش وزن سریع را در پی دارد. رژیم غذایی لاغری سریع آهسته بخورید. اگه میخواید تغییراتتون در بلندمدت حفظ بشه، رژیم باید سبک تغذیه شما باشه نه جو لاغری. شاید جالب باشه اگر بدونید که رژیم کتوژنیک با رژیم های کم کالری هم بررسی شده. اگر متوجه شدید که لاغر نمیشوید، ممکن است بخواهید مقدار کالری خود را بسنجید و ببینید آیا این یک عامل موثر در کاهش وزن شما است یا خیر. فراتر از این اثر، یکی دیگر از مزایای بالقوه کاهش درصد چربی بدن است که میتواند در رژیم کتو حاصل شود (کاهش وزن بالا). عوارض رژیم کتوژنیک مانند سایر رژیم ها اجتناب ناپذیر است، زیرا این رژیم سطح الکترولیت بدن را تغییر می دهد و ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. علاوه بر این در حین تمرین با عرق کردن نیز سدیم دفع میشود. نتیجه دههها تحقیق نشان داده است که کراتین بر قدرت، استحکام، عملکرد بدنسازی و توده عضلانی تاثیر مثبت دارد.

با مشاوره با یک متخصص پزشکی معتبر ، ممکن است بتوانید علائم بهبود را در یک دوره درمان طولانی تجربه کنید. برای تطبیق راحتتر بدن خود با این تغییر رژیم میتوانید از این ۷ مکمل استفاده کنید. چند هفته اول به نوعی مبارزه تلقی میشود، چرا که بدن میخواهد خود را با تغییر از رژیم کربوهیدرات بالا به چربی بالا وفق دهد. این توصیف مناسبی از احساس چند هفته اول افرادی است که رژیم کتوژنیک گرفتند. رول تخم مرغ مکزیکی یک مدل غذای کتویی است که در رژیم غذایی کتوژنیک جای داده میشود. ماهی قزلآلا با رویه شوید و پارمسان یک غذای خوشمزه و فوری در وعدههای شما است. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شود. در رژیم کتوژنیک بین ۱ تا ۳ بار غذای کامل – بدون میان وعده – میخورید. Th is was cre​ated with GSA Conte nt Gen er​ator  D emover sion.

بهترین رژیم کتوژنیک

نقش سبزیجات رو دست کم نگیرید؛ ۵۰ درصد غذای روزانه باید سالاد و سبزیجات باشه، تمام! به طور معمول یک رژیم غذایی کتو باعث افزایش مصرف چربی ها (تاکید بر چربی های سالم مانند آووکادو و تخم مرغ) تا 75 درصد از کالری روزانه شما می شود و مصرف کربوهیدرات شما را تنها به 5 درصد کاهش می دهد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری را در بر دارد. کارنوزین به طور طبیعی در گوشت حیوانات وجود دارد، اما برای بدست آوردن سطح مناسب از این ماده باید ۹۵۰ گرم گوشت قرمز یا ۳۷۰۰ گرم گوشت مرغ مصرف کنید که مقدار بالای پروتئین آنها با رعایت رژیم کتو تداخل دارد. رژیم کتوژنیک یا کتو با مصرف مواد غذایی خاصی همراه است، بنابراین باید غذاهای مختص رژیم را به طور روزانه تهیه کنید. اما تمام این مواد در کالری یکسان نیستند. اما آیا میدانستید کاهش کربوهیدرات به معنی کاهش میزان آب و سدیم در بدن است؟

با از دست رفتن آب، سدیم در بدن نیز کم میشود. بنابراین سطح آب در بدن کاهش مییابد. در این رژیم مصرف کربوهیدرات کاهش مییابد. ب : داروهایی که نیاز به مصرف انسولین را کاهش می دهند و حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش میدهند مصرف کنید. پس باید توجه کنید که حتما قبل از تصمیم گیری به هرگونه رژیم، ابتدا با پزشک تغذیه مشورت کرده و در صورت لزوم آزمایش خون و چکاپ های درخواستی پزشک را انجام دهید. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد. به این صورت که ۷۰ تا ۸۰ درصد چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات باشد.

خیلی از افراد این رو نمیدونن ولی چربی های زائدی که دور شکم و پهلو ایجاد میشن به خاطر مصرف غذاهای چرب یا پروتئین و گوشت نیست. افراد برای رسیدن به تناسب وزن و اندام ایده آل به سراغ رژیم های مختلف می روند. گاهی این تصمیم به خاطر کاهش وزن است و گاهی این تغییر سبک برنامه غذایی، بدن را به سطح استانداردی از سلامتی میرساند. دوز مصرف اونها میتونه متفاوت باشه و بهتره که در مورد این موضوع بعد از مشورت با پزشک تصمیم درست رو بگیرید. پروتئین مصرفی روزانه باید بین ۸۰ تا ۱۸۰ گرم باشه. در صورتی که این رژیم براتون ضرر نداشته باشه متخصص این کارو براتون میکنن. غذاهای رژیمی بدون قند: این خوراکیها معمولا الکل قندی یا sugar alcohol بالایی دارن که سطح کتون رو تغییر میده و معمولا هم فراوری شده هستن. البته رسیدن به کتوز معمولا بین چند روز تا چند هفته طول میکشه. خوردن آب کافی یکی از مهمترین نکاتی هست که هم در طول رژیم و هم بعد از رژیم باید رعایت بشه.

رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک می کند تا تمام چربی اضافی ذخیره شده در طول سال های متمادی را از دست بدهید. البته این نسبت سختگیرانه رژیم کتوژنیک است و میزان آن با توجه به سن، قد، وزن و سلامت جسمی بدن ممکن است تغییر کند. با روش آشپزی کتوژنیک شما احساس گرسنگی ندارید اما در عین حال در حال سوزاندن چربی انباشته در بدن خود هستید. برای اینکه غذاهای خاص و متنوعی با کدو تهیه کنید، می توانید با استفاده از اسپیرالایزر آن را رشته رشته کرده و به جای پاستا و رشته فرنگی استفاده کنید. توی مقاله ی قبل 35 دستور غذایی صبحانه کتوژنیک رو معرفی کردیم که میتونید ازش استفاده کنید. راه حل دوم استفاده از مکمل فیبر هست. اما مکمل بهترین راه برای دریافت کل کراتین مورد نیاز است. رژیم غذایی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد پر از غذاهای تازه و تمیز است که تا حد امکان فرآوری نشده است.

پس نگران گرسنگی کشیدن نباشید؛ با مصرف چربی، سیری طولانیتری خواهید داشت. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! علاوه بر محاسبه مقدار غذا و … بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. همارزِ «رژیم کتوژنیک» (به انگلیسی: ketogenic diet, high fat diet)؛ منبع: گروه واژهگزینی. بهتر است در دورانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید مقدار کربوهیدرات مصرفی را به کریوهیدرات های خالص محدود کنید. میتونید دستور تهیه غذاهای کتو و لیست خرید رو هم در انتهای این پست دانلود کنید. میتونید از نی استفاده کنید که اسیدش به دندوناتون آسیب نزنه. برای مثال ممکن است بیماری کلیوی دارید و نمی توانید متفورمین مصرف کنید. ممکن است شروع یک کیتو رژیم برای شما سخت باشد، اما واقعیت این است که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن شما را دچار کتوز می کند. البته به خاطر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها. به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی را باید به مقدار متعادل بخورید تا قند خون شما اثر نگذارد. پروتئین بالای ۳۰ گرم در هر وعده، به قند (گلوکز) تبدیل میشه؛ این یعنی چاقی، مخصوصا دور شکم.

️تو رژیم کتو پروتئین حساب و کتاب داره …

اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. فقط آگاه باشید که مصرف بیش از حد BCAA غلظت انسولین را افزایش میدهد. اگر پودر پروتئین آب پنیر (whey) انتخاب کردید، توجه داشته باشید که پروتئین وی خالص بگیرید که کربوهیدرات کمتری نسبت به کنسانتره پروتئین وی دارد. ️تو رژیم کتو پروتئین حساب و کتاب داره … نکته ای که بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک باید بهش دقت کنید این هست که نمیشه روی دسته پروتئین ها به عنوان کنترل کننده اشتها خیلی حساب باز کرد. وگرنه فقط یه شکست دیگه به فهرست رژیمهایی که امتحان کردید اضافه میشه؛ که اثرش هم تو ذهنتون میمونه هم روی متابولیسم بدنتون. یک تا دو قاشق سرکه سیب رو تو یه لیوان بزرگ آب حل کنید. اکنون تصور کنید که این حس خوب فقط برای چند دقیقه نباشد و کل روز شما را سرحال نگه دارد. حتی نفخ و ریفلاکس رو هم خوب میکنه. اگر اهل نوشیدن قهوه باشید، میتوانید احساس خوب بعد از صرف یک فنجان در صبح را درک کنید. هرچقدر کربوهیدرات کمتری مصرف کنید ، نیاز شما به تزریق انسولین هم کمتر می شود .

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

تزریق انسولین می تواند منجر به افزایش وزن در افراد دیابتی شود. این مقدار به وزن و میزان فعالیت و … محدود کردن میزان مصرف قند ها هم در نهایت به بهبود سلامت باکتری های روده کمک میکنه. کتون ها از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار می گیرند. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نمیدن و نمیتونن از قند خون بعنوان سوخت استفاده کنن. همانطور که پیشتر بارها به آن اشاره کردیم، با تغییر سوخت بدن از گلوکز به چربی، وارد حالت کتوزیس میشوید. بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است. پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قندخون است. کره و روغن حیوانی از جمله چربی های مجاز قابل استفاده در غذاهای رژیم کتو هستند.