شاهزاده فردریک دانمارک نماینده نسل جدیدی از پادشاهان است



مانند بسیاری از بریتانیایی ها، بسیاری از دانمارکی ها نیز در طول زندگی خود تنها یک ملکه را می شناختند: ملکه ای که بسیار محبوب بود و به دلیل احساس مسئولیت، شایستگی و تعهد به وظایفش مشهور بود.

روز یکشنبه، ملکه دانمارک، مارگرت، گفت که در این ماه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. این راه را برای پسرش شاهزاده فردریک 55 ساله هموار می کند تا به تاج و تخت بنشیند.

مانند پادشاه چارلز سوم بریتانیا که پس از مرگ مادرش، الیزابت، سلطنت را به دست گرفت، فردریک بخشی از نسل جوانی از خانواده سلطنتی است که زندگی خود را به طور بی وقفه در رسانه ها ثبت کرده اند و از مواضع معاصر، به ویژه مبارزه با آب و هوا استقبال کرده اند. تغییر دادن.

در حالی که ملکه مارگرت زمانی دانشمندان را به دلیل اینکه متقاعد نشده بود که تغییرات آب و هوایی مستقیماً توسط انسان ها ایجاد می شود ناراحت کرد، پسرش به خاطر اشتغالش به مسائل زیست محیطی معروف است.

شاهزاده فردریک توضیح داده است که چگونه سفر به قطب شمال دیدگاه او را در مورد بحران آب و هوا برای همیشه تغییر داد و او را متقاعد کرد که این وظیفه شخصی او بود که صحبت کند. او در اجلاس های آب و هوایی سازمان ملل متحد شرکت کرده است و سخنرانی ها و مصاحبه های بی شماری در مورد مسائل زیست محیطی انجام داده است و بر ضرورت اقدام و فشار بر سرمایه گذاران برای استفاده از سرمایه خود در راه هایی برای مقابله با گرمایش جهانی تاکید کرده است.

پرنیل آلموند، استاد ارتباطات در دانشگاه روسکیلد دانمارک، گفت که مانند بسیاری از مشاغل، یک خانواده سلطنتی مدرن نمی تواند از دخالت در مسائل آب و هوایی خودداری کند. او گفت: «آنها یک برند هم دارند.

اما تعهد شاهزاده فردریک به محیط زیست شک و تردیدهایی را در میان کسانی که می گویند درخواست اعضای خانواده سلطنتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در حین زندگی در قلعه ها و سفر با هواپیماهای شخصی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

ماری رونده، گزارشگر دانمارکی که خانواده سلطنتی را پوشش می‌دهد، در مقاله‌ای در وب‌سایت شبکه تلویزیونی TV2 گفت: «ولیعهد باید تعادل ایجاد کند. “بین سازگاری با آب و هوا و نشان دادن عظمت و شکوه تفاوت وجود دارد.”

تاجگذاری اخیر چارلز در حالی اتفاق افتاد که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که بریتانیایی‌ها، به‌ویژه جوانان، احساس خستگی فزاینده‌ای از آداب و رسوم هجوآمیز و تزیینات پیچیده سلطنت می‌کنند.

اما ناظران سلطنتی در دانمارک می گویند که شاهزاده فردریک تمایل به مدرن کردن سلطنت را حداقل در لحن آن نشان داده است. لارس هوباکه سورنسن، کارشناس خانواده سلطنتی دانمارک، گفت که شاهزاده فردریک به خاطر صحبت کردن با ذهنی باز و بدون تاکید زیاد بر رسمیت و عناوین مشهور بود.

آقای هوباکه سورنسن گفت: «وقتی دانمارکی‌های مختلف او را ملاقات کردند و با او صحبت کردند، پس از آن همیشه احساس می‌کردند که تازه با فردریک صحبت کرده‌اند. “و این چیزی است که به خوبی با زمان و اهمیت تجدید خود و به تدریج غیررسمی تر شدن خانه سلطنتی مطابقت دارد.”

آقای Hovbakke Sorensen افزود که سلطنت دانمارک در حال حاضر بسیار سریعتر از سلطنت بریتانیا تکامل یافته و کمتر سنتی شده است. همچنین بسیار مجلل نبود: تاجگذاری شاهزاده فردریک در 14 ژانویه یک جشن و سرور چند ساعته با یک مربی صحنه و جت های آکروباتیک با تزئینات طلایی نخواهد بود – همانطور که در مورد ارتفاع چارلز بود – بلکه شامل یک اعلامیه ساده توسط نخست وزیر در کاخ Christiansborg در کپنهاگ.

سلطنت در دانمارک نیز کمتر گالوانیزه می شود. بحث‌های پیرامون خانواده سلطنتی گهگاه در رسانه‌های خبری شعله‌ور می‌شود، اما سلطنت دانمارک با همان سطح رسوایی، بررسی و انتقاد همتای بریتانیایی خود مواجه نمی‌شود. بیش از 75 درصد از جمعیت دانمارک از نوعی حکومت با رئیس سلطنتی حمایت می کنند. در مقایسه، بر اساس نظرسنجی اخیر YouGov، حدود 62 درصد از بریتانیایی ها از حفظ سلطنت حمایت می کنند.

هنوز رسانه های خبری زندگی خانواده سلطنتی را از نزدیک تماشا کرده اند. در سال 1988، خبرنگاران دانمارکی به طور گسترده تصادف اتومبیلی را که شاهزاده فردریک در فرانسه درگیر آن شد، پس از اینکه برادر کوچکترش کنترل پژو کوچکشان را از دست داد، پوشش دادند. چهار سال بعد، شاهزاده مسافر بود که پلیس ماشینی را که دوست دخترش رانندگی می کرد متوقف کرد. او متعاقباً به دلیل رانندگی در حالت مستی و نداشتن گواهینامه جریمه شد.

در زندگینامه ای از شاهزاده که توسط ینس اندرسن نوشته شده است، از فردریک نقل شده است که در جوانی، چشم انداز پادشاه شدن “یک اشکال” بود که او را ناامن، خجالتی و بی دست و پا می کرد.

با این حال، با گذشت سالها، شاهزاده از دانشگاه آرهوس دانمارک مدرک گرفت و یک حرفه نظامی گسترده را آغاز کرد، در ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی خدمت کرد، جایی که او بخشی از واحد نخبگان دریایی، سپاه قورباغه بود.

او گفت که همانطور که با مسئولیت های سلطنتی خود بیشتر آشنا شد، چشم انداز پادشاه شدن “از شکل خاصی از ترس به هیبت تغییر کرده است.”

شاهزاده فردریک همچنین به خاطر تعهدش به تناسب اندام، دویدن در ماراتن و تکمیل یک مسابقه مرد آهنی، شناخته شده است، و زندگی سالم و رفاه شخصی را به طور عمومی ترویج کرده است.

دوشنبه شب، نخست وزیر دانمارک، مت فردریکسن، در آخرین لحظه موضوع سخنرانی سال نو خود را تغییر داد تا بر جانشینی سلطنتی تمرکز کند.

خانم فردریکسن گفت: “ملکه این را به شیوه خود گفته است: “من پسری دارم که به او اعتماد زیادی دارم.”

او افزود: «می توانم اضافه کنم که ما نیز این اعتماد را داریم. “چون ما پادشاه آینده خود را می شناسیم.”