صنعت می گوید: طرح استرالیا برای حذف تدریجی بسته بندی پلی استایرن منبسط شده شکست خورده است و هرگز امکان پذیر نبود | سیاست استرالیا



وعده سراسری برای حذف تدریجی پلی استایرن منبسط شده از بسته‌بندی‌های مصرف‌کننده مانند کالاهای سفید و لوازم الکترونیکی بیش از یک سال از برنامه زمان‌بندی عقب‌تر است و صنعت بسته‌بندی می‌گوید که هرگز پیشنهادی قابل اجرا نبود.

در مارس 2021، دولت موریسون اعلام کرد که پلی استایرن منبسط شده که برای بسته بندی و محافظت از طیف وسیعی از محصولات مصرفی استفاده می شود، تا اواسط سال گذشته به تدریج حذف خواهد شد.

اما سازمان میثاق بسته بندی استرالیا (Apco)، یک گروه غیرانتفاعی که مسئول ارائه اهداف ملی برای بازیافت و بسته بندی است، و صنعت پلی استایرن منبسط شده به گاردین گفته اند که “جایگزین مناسبی” برای این ماده وجود ندارد.

خروج ناموفق در حالی صورت می‌گیرد که دولت آلبانی در حال پیشبرد برنامه‌هایی برای تنظیم استانداردهای بسته‌بندی تا سال 2025 است تا استفاده از مواد بازیافتی و مقدار بسته‌بندی بازیافتی را افزایش دهد.

یکی از گروه‌های صنعتی اوج به نمایندگی از صنعت مدیریت و بازیافت زباله گفت که کشور به شروعی تازه برای مدیریت و تنظیم زباله و بازیافت نیاز دارد.

آپکو در بیانیه‌ای به گاردین گفت که با صنعت کار کرده است تا «نقشه راه» برای حذف تدریجی پلی استایرن منبسط شده (EPS) تهیه کند.

در بیانیه آمده است: «EPS یک ماده مشکل ساز است، اما حذف کامل تدریجی، در حالی که ترجیح داده می شود، امکان پذیر نیست.

در حال حاضر، هیچ جایگزین مناسبی برای EPS در استرالیا برای مشاغلی با محصولات سنگین (سنگین‌تر از 45 کیلوگرم) مانند کالاهای سفید وجود ندارد، همچنین راه‌حلی برای ابزارهای دقیق وجود ندارد.»

آپکو گفت که EPS همچنان “به عنوان یک جریان زباله وارد محیط می شود” و ” باعث آلودگی می شود.”

این سازمان در حال کار با تولیدکنندگان EPS در استرالیا و واردکنندگان بود تا “یک برنامه نظارتی موثر و کارآمد برای گرفتن و بازیافت EPS های بسته بندی عرضه شده در بازار استرالیا ایجاد کند.”

بچر تاونشند، مدیر اجرایی EPS استرالیا، که نماینده تولیدکنندگان است، گفت که این سازمان «به دولت فدرال این موضوع را روشن کرده است. [that] حرکت برای ممنوع کردن EPS قالب‌گیری شده در رنگ سفید غیرقابل اجرا خواهد بود.

تاونشند گفت: «به زبان ساده، در حال حاضر هیچ جایگزین مناسبی برای بسته بندی و حمل و نقل کالاهای شکننده و دقیق وجود ندارد.

او گفت که EPS قالب‌گیری شده «مناسب برای هدف» است زیرا اندازه و وزن بسته‌بندی را کاهش می‌دهد که باعث کاهش مصرف سوخت و آسیب به کالاها در حین حمل و نقل می‌شود.

تاونشند گفت: «بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای سفید در حال بررسی جایگزین‌هایی برای EPS قالب‌گیری شده برای کالاهای سفید هستند، اما در این مرحله موفقیت‌های محدودی در مورد جایگزین‌ها، به‌ویژه در جابجایی کالاهای دقیق و شکننده، حاصل شده است».

در اوایل سال جاری، صنعت شروع به اجرای طرح بازیافت سراسری برای EPA به نام Styrocycle با هدف مصرف کنندگان کرد. برخی از مراکز محلی زباله و بازیافت نیز پلی استایرن را از مردم می پذیرند.

تاونشند گفت که EPS استرالیا تخمین زده است که در حال حاضر حدود 30 درصد از EPS در حال بازیافت است.

«در حالی که EPS قالب‌گیری شده برای کالاهای سفید در محصول وارداتی توسط اعضای ما تولید نمی‌شود، ما متعهد هستیم که بخشی از راه‌حل باشیم و از دولت فدرال و دیگران می‌خواهیم تا با ما همکاری کنند تا یک برنامه نظارت کامل محصول را برای این محصول توسعه دهیم. “

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

در بیانیه ای، تانیا پلیبرسک، وزیر محیط زیست، گفت: «لیبرال ها و ملیت ها در مورد زباله و بازیافت اعلامیه های زیادی دادند و تحویل ندادند.

«دولت قبلاً اعلام کرده است که با دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای برای تنظیم قانون بسته‌بندی، از جمله پلی استایرن، کار می‌کنیم.»

در جلسه ای در ماه گذشته، وزرای محیط زیست ایالتی و فدرال توافق کردند که دولت فدرال “به عنوان تنظیم کننده جدید استانداردهای بسته بندی فعالیت کند”.

وزرا در بیانیه ای نوشتند: «دولت فدرال نحوه طراحی بسته بندی را اجباری می کند، حداقل الزامات محتوای بازیافتی را تعیین می کند و استفاده از مواد شیمیایی مضر را ممنوع می کند.

سوزان تومبورو، مدیر اجرایی شورای بازیافت استرالیا، گفت که اقدام دولت برای تنظیم مقررات “به شدت مورد استقبال قرار گرفت”.

اما او گفت فقدان یکپارچگی در سراسر ایالت‌ها برای این صنعت «عمیقاً مفید نیست».

او گفت: «ما یک چارچوب ملی برای بازیابی منابع می‌خواهیم که دولت‌ها خود را به آن ملزم کنند».

گیل اسلون، مدیر اجرایی انجمن مدیریت ضایعات و بازیابی منابع استرالیا، گفت که رویکرد فعلی که عمدتاً داوطلبانه است و رویکرد «همراهی» «موفق نبوده است».

اسلون گفت که سال ها مشخص بود که اهداف بسته بندی محقق نمی شود و همچنین تردیدهایی وجود دارد که اهداف ملی برای بازیابی 80 درصد از کل زباله ها تا سال 2030 نیز محقق نخواهد شد.

او گفت که برخلاف استرالیای جنوبی و استرالیای غربی، بسته‌بندی قابل کمپوست در طرح‌های کمپوست عمومی در نیو ساوت ولز مجاز نیست.

آخرین داده های اپکو در مورد اهداف بسته بندی 2025 نشان می دهد که 86٪ قابل استفاده مجدد، بازیافت یا کمپوست در برابر هدف 100٪ است. شکاف گسترده‌تری نسبت به اهداف سال 2025 وجود دارد که 70 درصد بسته‌بندی‌های پلاستیکی بازیافت یا کمپوست شوند (18 درصد تا به امروز به دست آمده است) و 50 درصد بسته‌بندی از مواد بازیافتی (39 درصد به دست آمده) است.

در بیانیه آپکو آمده است: «اکنون زمان آن است که صنعت اقدام کند – با بستن شکاف‌ها به اهداف، کسب‌وکارها در سیستم پس از 2025 قرار خواهند گرفت.»