فاجعه فلسطین شرقی نتیجه مستقیم اتکای این کشور به سوخت های فسیلی و پلاستیک بود



دسامبر گذشته، در اولین جلسه استماع عمومی آن در مورد پلاستیک در سنای ایالات متحده شهادت دادم. من خواستار کاهش 50 درصدی تولید پلاستیک در کشور در یک دهه آینده شدم. که بلافاصله با انتقاد لابیگران پلاستیک و شیمیایی مواجه شد. این لابی‌ها کسانی نیستند که در شرق فلسطین، اوهایو زندگی می‌کنند، جایی که خروج قطار از ریل مواد شیمیایی خطرناکی را به هوا، خاک و آب پرتاب کرد. آنها کسانی نیستند که در محله های کنار ریل راه آهن زندگی می کنند. آنها کسانی نیستند که هر روز با خطرات سلامتی ناشی از کارخانه های تولید پلاستیک در حیاط خلوت خود مواجه می شوند.

فاجعه فلسطین شرقی نتیجه مستقیم اتکای این کشور به سوخت های فسیلی و پلاستیک بود. مواد شیمیایی خطرناکی که توسط قطار خارج شده از ریل حمل می شود – از جمله وینیل کلرید، یک ماده سرطان زا شناخته شده – برای ساخت پی وی سی، سومین نوع پلاستیک پرمصرف جهان، استفاده می شود که معمولاً در لوله ها برای تحویل آب آشامیدنی، بسته بندی، کارت های هدیه و اسباب بازی ها استفاده می شود. بچه ها جویدن

پس بیایید آنچه را که در این ماه در اوهایو اتفاق افتاد روشن کنیم: به هزاران نفر از ساکنان دستور تخلیه داده شد – همه برای ساخت پلاستیک های PVC. مردم بثورات، سردرد و سایر علائم مرتبط با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را گزارش کردند – همه اینها برای ساخت لوله‌های PVC برای تحویل آب آشامیدنی، زمانی که جایگزین‌هایی برای لوله‌های PVC وجود دارد. هزاران ماهی در نهرهای مجاور کشته شدند – همه برای ساختن اسباب‌بازی‌های پلاستیکی که بچه‌های ما با آن بازی می‌کنند و می‌جوند. آب آشامیدنی ساکنان اوهایو ممکن است تهدید شده باشد – همه برای ساخت پرده های دوش وینیل ارزان قیمت.

وقتی با صاحبان رستوران در مورد لزوم حذف بسته بندی های پلاستیکی صحبت می کنم، اغلب می گویند که از پلاستیک استفاده می کنند زیرا ارزان است. به ساکنان شرق اوهایو و پنسیلوانیا غربی نگویید که پلاستیک ارزان است – یا به مردم لوئیزیانا و تگزاس که در سایه محل تولید PVC زندگی می کنند.

خطرات پلاستیک برای سلامت انسان را نباید دست کم گرفت. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض وینیل کلرید با لنفوم، سرطان خون و سرطان های مغز و ریه مرتبط است. می تواند خطر سقط جنین و نقایص مادرزادی را در زنان باردار افزایش دهد. کارشناسان به کشاورزان فلسطینی شرقی و سایر ساکنان توصیه کرده اند که چاه های خود را در چند ماه آینده آزمایش کنند تا از سلامت مردم و دام محافظت شود. یکی از دانشمندان دانشگاه کرنل اظهار داشت که خاک مجاور باید برای اطمینان از آلوده نبودن محصولات مورد آزمایش قرار گیرد.

پلاستیک ارزان نیست. فقط از آمریکایی هایی که در این کابوس زندگی می کنند بپرسید. هیچ والدینی نباید نگران کند که بچه های کوچکشان در خاک حفر می کنند یا در نهر محلی پاشیده می شوند. ساکنان سال های آینده با این خروج سمی قطار از ریل دست و پنجه نرم خواهند کرد.

آنها لایق بهتری هستند. همه ما انجام می دهیم. پلاستیک سلامت انسان را در هر مرحله از چرخه زندگی خود تهدید می کند، از مواد سمی منتشر شده در هوا در طی استخراج سوخت های فسیلی، حمل و نقل خطرناک این مواد شیمیایی، ذرات پلاستیکی و سمومی که از غذا و آب آشامیدنی خود مصرف می کنیم. انتشارات خطرناک ناشی از سوزاندن یا دفن زباله پس از استفاده مصرف کننده.

فلسطین شرقی تیتر خبرها شد، زیرا اکثر مردم انتظار این نمایش های آشکار آلودگی شیمیایی از پلاستیک را ندارند. با این حال، در مناطقی مانند کوچه سرطان لوئیزیانا – امتداد 85 مایلی از کارخانه های پتروشیمی در امتداد رودخانه می سی سی پی – این خطر یک واقعیت روزمره است. این منطقه عمدتاً از محله‌های سیاه‌پوست و کم‌درآمد تشکیل شده است که علاوه بر تهدید دائمی حوادث شیمیایی، از تعداد غیرعادی بالای موارد سرطان رنج می‌برند.

پلاستیک ارزان نیست. و با رشد تولید پلاستیک، آمریکایی ها به پرداخت هزینه ادامه خواهند داد. در شرق فلسطین، ساکنان باید تحت نظارت پزشکی طولانی مدت و راه آهن نورفولک جنوبی قرار بگیرند باید به طور کامل در قبال تمام هزینه ها از جمله خسارات وارده به منابع طبیعی پاسخگو باشد.

در سطح ملی، اتحادیه‌های کارگری باید جدی‌تر در هنگام ابراز نگرانی‌های ایمنی – و تضمین مرخصی بیشتر، جدی‌تر گرفته شوند. کنگره باید جلوی لابی‌های صنعت راه‌آهن را بگیرد و به بهبود ترمز و مقررات سخت‌گیرانه‌تر واگن‌های ریلی نیاز دارد.

در نهایت، رهبران ملی ما باید سیاست های فدرال را برای کاهش تولید و استفاده از پلاستیک غیر ضروری تصویب کنند. PVC مکانی عالی برای شروع است – تایوان، کره و نیوزلند قبلاً آن را در بسته بندی مواد غذایی ممنوع کرده اند. در ماساچوست، مایکل دی، نماینده ایالت، لایحه ای را برای کاهش بسته بندی و برخی از مواد سمی آن ارائه کرد. این لایحه PVC و PFAS (همچنین به عنوان “مواد شیمیایی برای همیشه” شناخته می شود) را در تمام بسته بندی های مصرف کننده ممنوع می کند.

Big Plastic ده ها سال را صرف منحرف کردن افکار عمومی از این موضوع کرده است مسئولیت صنعت در بحران آلودگی پلاستیک – که همچنین یک بحران آب و هوا و سلامت است – و لابی‌گران آنها همچنان به شکل‌دهی قوانینی ادامه می‌دهند که سود را بر مردم اولویت می‌دهد. زمان آن فرا رسیده است که مقامات منتخب ما پای جمعی خود را زمین بگذارند، شرکت ها را مسئول نگه دارند، از مردم در برابر پلاستیک محافظت کنند و سیاست هایی را برای محدود کردن تولید پلاستیک تصویب کنند. آمریکایی ها لایق بهتری هستند.

جودیت انک یک مدیر سابق منطقه ای EPA، رئیس Beyond Plastics و استاد کالج بنینگتون است.