فروپاشی شبکه موج گرما را بسیار مرگبارتر می کند



این کابوس را در نظر بگیرید سناریو. چهار روز است که دمای هوا از 110 درجه بالاتر رفته است. آنهایی که می توانند در خانه بمانند، تهویه مطبوع خود را می چرخانند، در حالی که مقامات در تلاش برای انتقال خانه های بدون خانه به مراکز خنک کننده هستند. حتی در شب، به لطف اثر جزیره گرمایی شهری، باد بی امان است: بتون و آجر این کلان شهر انرژی خورشید را در طول روز جذب می کند و آن را در طول شب آزاد می کند.

هیچ تسکینی وجود ندارد، و سپس ناگهان فاجعه رخ می دهد: شبکه از کار می افتد، AC را که از بیماری گرمای انبوه جلوگیری می کند، ربوده می شود. طبق یک مقاله اخیر، اگر این سناریو در سراسر فونیکس آشکار شود، نیمی از جمعیت 1.6 میلیونی این شهر به مراقبت های پزشکی نیاز دارند. بیش از 13000 نفر خواهند مرد.

پس با تغییرات آب و هوایی، آیا زندگی در مکانی مانند فونیکس مخاطره آمیزتر نخواهد شد؟ به هر حال، هر چه هوا گرمتر می شود، افراد بیشتری باید AC خود را اجرا کنند و استرس بیشتری به شبکه اضافه می کند. خوب، دلیلی وجود دارد که ایالات متحده چنین رویداد مرگ و میر شدیدی را ندیده است: با وجود همه ایراداتش، شبکه برق به طرز شگفت انگیزی در برابر شرایط اضطراری گرما مقاوم است.

و با این حال، گرما در حال حاضر یک فاجعه پنهان است. از نظر آماری، سالانه بیش از هر رویداد مرتبط با آب و هوا باعث مرگ و میر می شود – تخمین زده می شود سالانه 12000 در ایالات متحده – اما تیتر اخباری را که طوفان ها، سیل ها یا گردبادها انجام می دهند، دریافت نمی کند. و فراتر از این میزان مرگ و میر، گرمای شدید مشکلات اساسی بهداشتی را تشدید می کند، مردم را به بیمارستان می فرستد، بر حمل و نقل پزشکی اورژانسی فشار وارد می کند و هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد.

خطر ابتلا به بیماری گرما و مرگ، مانند بسیاری از مشکلات سلامتی، به سختی متوجه کسانی است که کمترین تلاش را برای محافظت از خود انجام دهند. محله‌های کم‌درآمد به‌طور کمی گرم‌تر از مناطق غنی‌تر هستند، زیرا درختان کمتری دارند که منظره را خنک می‌کنند. و البته، خانوارهای کم درآمد در وهله اول کمتر احتمال دارد که تهویه مطبوع داشته باشند، به این معنی که ساکنان آنها حتی قبل از قطع برق بیشتر مستعد هستند.

هنگامی که یک موج گرمای شهری برای چند روز بیداد می کند و دما در شب زیاد کاهش نمی یابد، بدن زمانی برای بهبودی پیدا نمی کند. ویوک شانداس، دانشمند سازگاری آب و هوای دانشگاه ایالتی پورتلند، که اثر جزیره گرمایی شهری را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «این ساختمان‌ها بسیار متراکم هستند: مواد بتنی گرما را به داخل خانه‌ها فشار می‌دهند و آن‌ها را در سطحی قرار می‌دهد که خواب راحت آسان نیست. . برای بدن آسان نخواهد بود که واقعاً به آن حالت استراحت عمیق برود.»

خبر خوب این است که شبکه برق بهتر از چیزی که فکر می کنید در برابر موج گرما مقاومت می کند. طوفان یا زلزله باعث تخریب گسترده زیرساخت های شبکه، سقوط خطوط برق یا آسیب رساندن به نیروگاه ها می شود. در مقابل، گرما ممکن است برخی از ترانسفورماتورها را بیش از حد بارگذاری کند یا نیروگاه را مجبور کند که تولید انرژی خود را کاهش دهد تا از گرمای بیش از حد جلوگیری کند. اما شبکه به طور کلی دست نخورده باقی می ماند.

جف داگل، مهندس ارشد برق در آزمایشگاه ملی اقیانوس آرام، که شبکه را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «این مسائل واقعی هستند، و اتفاق می‌افتند، اما گسترده نیستند. اینطور نیست که هر بار که موج گرما داریم، تعداد زیادی ترانسفورماتور داریم که از کار می‌افتند. این تأثیر نسبتاً کمی بر سیستم کلی دارد که با افزونگی و انعطاف‌پذیری طراحی شده است.»