لایحه قانونگذار Ky. اختیارات تنظیم کننده آلودگی لوئیزویل را محدود می کند


لایحه 136 مجلس نمایندگان، ناحیه کنترل آلودگی هوای لوئیزویل (APCD) را از صدور جریمه برای شرکت هایی که داوطلبانه تخلفات را افشا می کنند، متوقف می کند. این جریمه ها بودجه برنامه های کیفیت هوا و تلاش های اجرایی در سراسر شهرستان جفرسون، از جمله کریدور صنعتی شهر به نام رابرتاون را تامین می کند.

جارد باومن، نماینده جمهوری خواه از لوئیزویل، حامی این لایحه است که روز پنجشنبه از کمیته تصویب شد و اکنون برای رای گیری به صحن مجلس می رود.

پروفایل لینکدین با نام و شباهت باومن بیان می کند که او بیش از یک دهه در شرکت شیمیایی تخصصی معروف به شرکت Lubrizol کار کرده است. به طور مشابه، یک وب سایت کمپین باومن می گوید که او به عنوان “مدیر بهبود مستمر” در یک “شرکت شیمیایی تخصصی پیشرو” کار می کند.

این عکس اسکرین شات از نمایه لینکدین نماینده جارد باومن از ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ است.

تصویری از نمایه لینکدین نماینده جارد باومن از 18 ژانویه 2024.

Lubrizol Advanced Materials در قلب Rubbertown واقع شده است و تحت اختیار نظارتی APCD لوئیزویل قرار دارد. اما زمانی که از باومن در جریان جلسه استماع کمیته در روز پنجشنبه در مورد استخدام او پرسیده شد، نماینده لوئیزویل از ذکر نام کارفرمای خود خودداری کرد و گفت: “فکر نمی کنم این موضوع مرتبط باشد.”

او گفت: “من در صنعت در لوئیزویل کار می کنم.” قبل از پیگیری این لایحه با بخش اخلاق ما تماس گرفتم و آنها گفتند که کاملاً با سیاست اخلاقی مطابقت دارد.

باومن گفت که این لایحه به شرکت هایی اجازه می دهد که آلودگی یا سایر تخلفات را گزارش کنند و اصلاحات لازم را انجام دهند تا از مجازات های مدنی مشابه قوانین فعلی ایالت جلوگیری کنند. باومن توسط لابی گر انجمن تولیدکنندگان کنتاکی، Rusty Cress که نظرات باومن را در مورد این قانون به اشتراک گذاشت، به بومن پیوست.

این لایحه صرفاً یکپارچگی بین 119 شهرستان دیگر ایجاد می کند [U.S. Environmental Protection Agency] و کرس گفت.

لویی‌ویل APCD در دهه 1950 برای اندازه‌گیری و تنظیم آلودگی هوا به دلیل دوده، دود و سایر آلودگی‌هایی که گاهی آسمان شهر را سیاه می‌کرد، ایجاد شد.

اخیراً در سال 2017، مطالعه ای در لوئیزویل نشان داد که مردم در غرب لوئیزویل تا حدودی به دلیل آلودگی محیطی عمر کوتاه تری دارند. طی چند دهه گذشته، شهر، APCD و خود شرکت‌ها برای کاهش آلودگی هوای سمی در مناطقی مانند رابرتاون تلاش کرده‌اند، اما آلودگی باقی‌مانده همچنان به طور نامتناسبی بر ساکنان کم‌درآمد و رنگین پوستان تأثیر می‌گذارد.

امروزه APCD بر صنایع سنگین مانند Lubrizol و شرکت Swift Pork نظارت دارد که کشتارگاهی را در Butchertown اداره می‌کند.

برای مثال، در سوئیفت، تنظیم‌کننده‌های کیفیت هوای لوئیزویل دریافتند که این شرکت اغلب در انجام بررسی‌های بو یا نظارت و ثبت خوانش‌ها بر روی تجهیزات کنترل بو شکست می‌خورد. سوئیفت برخی از تخلفات را خود گزارش کرد در حالی که رگولاتورها موارد دیگر را پیدا کردند و به شکایات جامعه پاسخ دادند. این باعث شد که سوئیفت با پرداخت تقریباً 45000 دلار جریمه از سال 2018 تا 2021 بدون پذیرش گناه، موافقت کند.

به گفته یک سخنگوی، APCD خود نسبت به این قانون بی طرف است.

حامیان محیط زیست در شورای منابع غیرانتفاعی کنتاکی با اقدام باومن مخالفت کردند و گفتند که این تغییر می تواند رفتار بد شرکتی را که سلامت جامعه را در معرض خطر قرار می دهد پاداش دهد.

آدری ارنستبرگر، وکیل دادگستری، گفت که این قانون می‌تواند به شرکت‌ها «اساساً مجوز رایگان» بدهد تا قانون را نقض کنند، به شرطی که خودشان گزارش دهند و به موقع آن را اصلاح کنند.

ما می ترسیم که قانون بتواند صنایع را از انجام اقداماتی برای حذف تخلفات منع کند، زیرا آنها با مجازات مواجه نخواهند شد. و همچنین بی عدالتی های زیست محیطی ناشی از برخی جوامع کنتاکی را تداوم بخشد.

ارنستبرگر همچنین گفت که این لایحه می تواند توانایی ایالت را برای تنظیم شرکت ها تحت قانون هوای پاک ایالات متحده به خطر بیاندازد. بخشی از قانون هوای پاک، اختیارات خود را برای تنظیم کیفیت هوا به ایالت ها تفویض می کند.

ارنستبرگر گفت، زمانی که کنتاکی قانونی را برای تنظیم کیفیت هوا در دهه 1990 تصویب کرد، EPA به دلیل تصمیم خود مبنی بر به تعویق انداختن مجازات‌های مدنی زمانی که شرکت‌ها داوطلبانه تخلفات را فاش می‌کنند، اخطار کمبود صادر کرد. این همان کاری است که لایحه مجلس 136 با اختیارات APCD برای صدور جریمه انجام می دهد.

او گفت که EPA در اطلاعیه کمبود گفت که در نتیجه می تواند اختیار ایالت را برای مدیریت برنامه عنوان 5 پس بگیرد.

ارنستبرگر گفت: “این سناریویی است که ما احساس می کنیم این لایحه می تواند ایجاد کند.”

شورای منابع کنتاکی همچنین نامه ای به EPA ارسال کرده و خواستار بررسی قانون ایالتی شده است.