لیزر مو بدن چگونه انجام می شود؟ آیا لیزر مو بدن ضرر دارد؟


با پیشرفت علم و فناوری در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های لیزر با محصولاتی طراحی شده اند که بدون تأثیر بر پیاز مو، آن را برای مدت طولانی از بین می برند. در واقع لیزر موهای زائد به روزترین روش حذف دائمی موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایان است.

این روش چندین مزایا و معایب دارد؛ اما اولین سوالی که ذهن افراد را در مورد از بین بردن موهای زائد نگران می کند این است که آیا این روش عوارض دیگری هم دارد؟

پس اگر از رشد مو زائد بدن خسته شده اید و به دنبال راهی موثر برای از بین بردن آنها هستید اما نگران عوارض هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر مو بدن چگونه انجام می شود؟ آیا لیزر مو بدن ضرر دارد؟

لیزر مو بدن چگونه انجام می شود؟ آیا لیزر مو بدن ضرر دارد؟

عمق نفوذ لیزر در پوست تا چه اندازه است؟

به نقل از گلدن رویال ، یکی از دلایلی که برخی افراد از لیزر مو بدن اجتناب می کنند، ترس از عوارض آن است. این ترس ناشی از کمبود اطلاعات در مورد این عمل می باشد. یکی از دلایل این ترس، تصورات نادرست مردم در مورد عمق نفوذ لیزر به پوست است. در صورتی که این اشعه بین نیم تا یک سانتی متر به داخل پوست نفوذ می کند و آنقدر بالا نیست تنها به ریشه مو می رسد و به عمق پوست نمی رود.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

در مورد عوارض از بین بردن موهای زائد می توان گفت که اگر لیزر با تجهیزات مدرن و با کیفیت و توسط اپراتورهای مجرب انجام شود، عارضه خاصی برای افراد ایجاد نمی کند. پس اگر این کار را به دست افراد بی تجربه که تجهیزات مناسبی ندارند بسپارید بدون شک عوارض جبران ناپذیری را باید انتظار داشته باشید.

لیزر مو زائد بدن عموماً عارضه خاصی ندارد؛ اما با رعایت یک سری نکات و انجام ایمن آن تا حد زیادی می توانید از مشکلات خفیف و سطحی جلوگیری کنید. گاهی اوقات به دلیل عدم آموزش و تجربه اپراتور یا تجهیزات غیراستاندارد، افراد دچار مشکلات مختلفی مانند درد، خارش، سوزش، قرمزی و … می شوند. البته تمام این عوارض از بین بردن موهای زائد سطحی هستند و با گذشت زمان از بین می روند.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

برخی از عوارض شدید لیزر مو زائد بدن را می توان این گونه بیان کرد:

۱٫ قرمزی و تحریک پوست

یکی از عوارضی که ممکن است بعد از لیزر موهای زائد ایجاد شود، تحریک و قرمزی پوست است. این عارضه در مناطقی از بدن که پوست حساس و نازک تری دارند بیشتر ظاهر خواهد شد. در واقع می توان گفت قرمزی، سوزش اطراف فولیکول های مو و تورمی که بعد از لیزر خواهید دید دقیقاً مانند زمانی است که موهای زائد را با وکس و اپیلاسیون از بین می برید.

البته این مشکل در مدت کوتاهی به پایان می رسد، اما اگر برای رهایی از قرمزی یا سوزش پوست خود عجله دارید، می توانید از کمپرس یخ برای تسریع روند بهبودی پوست خود استفاده کنید.

۲٫ تغییر رنگدانه‌های پوست

افرادی که پوست بسیار روشن دارند ممکن است پس از لیزر مو بدن لکه های تیره روی پوست خود ببینند. از طرفی افرادی که پوست تیره دارند نیز می توانند لکه های روشن را ببینند. این تغییرات موقتی هستند و پس از مدتی برطرف می شوند، اما اگر این عوارض جدی و طولانی مدت شد، مراجعه به متخصص پوست را فراموش نکنید.

۳٫ پوسته پوسته شدن

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است افراد بعد از از بین بردن موهای زائد با آن مواجه شوند پوسته پوسته شدن ناحیه لیزر است. اگرچه ممکن است از نظر برخی از افراد این یک مشکل جزئی به نظر برسد، اما می تواند باعث ایجاد زخم شود.

اگر پوست فرد خشک باشد و سری دستگاه سرد باشد ممکن است این مشکل بروز کند. در چنین حالتی دستگاه از سوختگی سطحی و پوسته پوسته شدن پوست فرد جلوگیری می کند. استفاده از مرطوب کننده ها می تواند تا حدوی این مشکل را برطرف کند.

۴٫ رشد مو در اطراف ناحیه های لیزر شده

این عارضه در کاربران لیزر بسیار نادر است و با رشد مو در ناحیه لیزر و اطراف آن اتفاق می افتد. برای جلوگیری از چنین عوارض جانبی لیزر مو زائد بدن، بهتر است برای موهای کرکی از این روش خودداری کنید و قبل از لیزر درمانی از طبیعی بودن شرایط هورمون های بدن خود مطمئن شوید.

۵٫ تاول

اپراتورهای لیزر موهای زائد به مشتریان یادآوری می کنند که تا چند ساعت پس از انجام این عمل به زیر نور مستقیم نور خورشید نروند؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است تاول های زیادی روی پوست به وجود آید. اگرچه این عارضه نادر است اما این نکته را باید رعایت کرد؛ اما فراموش نکنید که اگر اپراتور لیزر نحوه کار با دستگاه را نداند احتمال تورم خیلی زیاد است.

اسکارها عوارض جدی لیزر موهای زائد هستند که به دلیل اشتباهات درمانی و تکنیک های نادرست ایجاد می شوند. مراجعه به یک مرکز معتبر و حرفه ای خطر این مشکل را کاهش می دهد. با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین ابزارها و همچنین تکنیک های خنک کننده مناسب این امر خطر تاول و سوختگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

۶٫ زگیل تناسلی یا بیماری‌های پوستی

یکی از عوارضی که ممکن است افراد پس از لیزر درمانی با آن مواجه شوند، زگیل تناسلی یا سایر مشکلات پوستی است. در واقع ظاهر این مشکل به این بستگی ندارد که لیزر مو بدن را از بین ببرد، بلکه تنها به تمیزی محیط و تجهیزات لازم بستگی دارد.

در حقیقت باید این نکته مهم را در نظر بگیرید و در انتخاب مرکز پزشکی دقت کنید. برخی از دستگاه‌های لیزر دارای سری های قابل تعویض هستند که اپراتور باید سری را عوض کرده و با سری جدید و کاملاً تمیز کار خود را انجام دهد؛ اما برخی از دستگاه ها قابل تعویض نیستند که اپراتور باید دستگاه را به طور کامل ضد عفونی کند تا دچار مشکلات پوستی به خصوص در ناحیه تناسلی نشود.

انجام لیزر مو زائد بدن برای چه کسانی ممنوع است؟

حذف موهای زائد برای زنان باردار توصیه نمی شود. دلیل آن این است که هیچ مطالعه مستقیم انسانی در مورد عوارض بد در دوران بارداری وجود ندارد و اطلاعات دقیق و اثبات شده ای در دسترس نیست؛ بنابراین، ایمنی یا بی خطر بودن آن برای جنین هنوز به اثبات نرسیده است.

انجام لیزر مو زائد بدن برای چه کسانی ممنوع است؟

انجام لیزر مو زائد بدن برای چه کسانی ممنوع است؟

یکی دیگر از موارد مرتبط با ارتباط بین بارداری و لیزر موهای زائد این است که اگر خانمی تمام جلسات خود را قبل از بارداری انجام دهد، ممکن است بعد از بارداری درصدی از موهای زائد بدن او به دلیل اختلالات هورمونی باز برگردد. لازم به ذکر است که زنانی که قصد انجام لیزر درمانی پس از بارداری را دارند باید حداقل ۶ ماه پس از دوران این کار را انجام دهند تا از تعادل هورمونی اطمینان حاصل کنند.

به استثنای زنان باردار، از بین بردن موهای زائد برای افراد زیر ۱۷ سال و افراد دارای اختلالات هورمونی توصیه نمی شود.

همچنین افراد مبتلا به لوپوس و سابقه کلوئید نیز باید از این کار اجتناب کنند.

نکاتی برای جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد بدن

  • مطمئن شوید که سری یونیت لیزر جدید یا استریل است.
  • انتخاب یک مرکز مطمئن با محیطی سالم را فراموش نکنید.
  • اگر پوست حساسی دارید حتماً قبل از لیزر مو زائد بدن از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.
  • حتماً قبل از لیزر مو بدن دوش بگیرید و بهداشت فردی را رعایت کنید و تا دو ساعت بعد از تماس آب با پوست خودداری کنید.
  • اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، حتماً با یک متخصص در مورد این روش درمانی مشورت کنید.
  • از لیزر موهای نرم و نازک به طور کامل خودداری کنید؛ زیرا در بیشتر مواقع باعث ایجاد موهای ناخواسته اضافی و ضخیم تر می شود.
  • حداقل ۲۰ روز قبل از مراجعه به مرکز از محصولاتی مانند شمع، نوار، موم و… برای از بین بردن موهای زائد استفاده نکنید.
  • افزایش رشد مو در نواحی لیزر شده به دلیل مشکلات هورمونی مانند تیروئید و بیماری های تخمدان ایجاد می شود؛ بنابراین در مورد موهای پرپشت و تیره در بازوها، چانه، سینه و گردن توصیه می‌شود قبل از اولین جلسه لیزر به پزشک متخصص مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

سخن آخر

رهایی از موهای زائد بدن یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد جامعه است. این روش به تمیز بودن افراد کمک می کند و از بسیاری از بیماری های پوستی جلوگیری خواهد کرد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که لیزر یکی از محبوب ترین آنهاست.

به طور کلی روش های لیزر مو بدن عوارض خاصی ندارند. فقط زمانی که ممکن است فرد بعد از بین بردن موهای زائد دچار عوارض شود که دستگاه لیزر غیراستاندارد باشد یا اپراتور بی تجربه و آموزش ندیده این کار را برای شما انجام دهد. لیزر وارد هیچ اندامی نشده و فقط می تواند فولیکول های مو و لایه های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل تا زمانی که از دستگاه‌های استاندارد و سازگار استفاده می شود و فرد انجام دهنده لیزر به طور کامل آموزش دیده است، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. مرکز تخصصی گلدن رویال با سال ها تجربه در این زمینه توانسته نیروهای بسیار مجرب و دستگاههای تخصصی را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار دهد. همین امر به نوبه خود باعث رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان شد.



Source link