نصب کنندگان خورشیدی و مقامات آتش نشانی به دنبال مصالحه در مورد کد آتش سوزی ماساچوست هستند



گروهی از نصابان خورشیدی ماساچوست در حال کار با ایالت هستند تا کدهای آتش نشانی را که به گفته آنها بسیار محدود کننده است و مقیاس آرایه های خورشیدی مسکونی را محدود می کند، اصلاح کنند.

نیک داربلوف، معاون بازرگانی SunBug Solar و نایب رئیس انجمن کسب و کار انرژی خورشیدی نیوانگلند، گفت: «ما در خط پایان نیستیم، اما هر دو طرف به شدت با هم همکاری و همکاری داشته‌اند. گفت و گو نتایج خوبی به همراه دارد.»

در قلب این بحث مفاد جدیدترین کد آتش نشانی ایالتی وجود دارد که در دسامبر 2022 اجرایی شد.

برای اولین بار، این کد شامل محدودیت‌هایی در موقعیت قرارگیری آرایه‌های خورشیدی پشت بام می‌شود که به منظور آسان‌تر و ایمن‌تر کردن حرکت آتش‌نشانان در بالای خانه‌های در حال سوختن است. این کد خواستار عقب نشینی از خط الراس سقف است و فضای کافی برای آتش نشانان باقی می گذارد تا سقف را برش دهند تا خانه را تهویه کنند و دود را خارج کنند. همچنین به مسیرهایی از میان و اطراف پانل ها نیاز دارد تا آتش نشانان بتوانند به جایی که باید برسند.

جیک وارک، سخنگوی وزارت خدمات آتش نشانی ایالتی، گفت: «این شرایط را تعیین می کند که چقدر فضای لازم یا لازم برای حضور در آنجا وجود دارد تا آتش نشانان بتوانند بدون مانع با پانل های خورشیدی سفر کنند.

تاثیرات بر تاسیسات خورشیدی

صنعت خورشیدی به چند دلیل با این تغییرات مخالفت کرد. موانع و مسیرهای مورد نیاز به معنای کاهش مساحت کل تقریباً هر آرایه پشت بام از 10٪ به 20٪ است و آرایه های کوچکتر به معنای درآمد کمتری برای نصابان است. حتی برخی از مشتریان بالقوه کاملاً از این کار خارج شدند زیرا اقتصاد سیستم برای آنها با پنل های کمتر کار نمی کرد.

برخی از نصابان نیز اعتراض کردند که خالی کردن فضای زیاد برای آتش نشانان ضروری نیست. آنها گفتند که تمام تاسیسات خورشیدی مدرن شامل یک کلید است که می تواند فورا جریان برق را از طریق پانل ها متوقف کند، که به آتش نشانان اجازه می دهد به راحتی و ایمن با چرخاندن تبر از آن عبور کنند. با این حال، دولت متقاعد نشده بود که این سوئیچ ها به اندازه کافی سریع پرتاب شوند یا ایمنی کافی را فراهم کنند.

وارک گفت: “پانل ها همیشه خطر برق گرفتگی را ایجاد می کنند.”

نصب‌کنندگان گفتند، ناگهانی بودن کد جدید نیز باعث انتقال سختی شد. برای سال‌ها، قوانین مشابه بخشی از کد مدل ملی بوده است که بسیاری از ایالت‌ها از آن به عنوان الگوی کدهای خود استفاده می‌کنند. وارک گفت، با این حال، در ماساچوست، مقررات خورشیدی همیشه حذف شده بود، با این درک که آیین‌نامه ساختمانی ایالت در نهایت به این موضوع رسیدگی می‌کند. بنابراین قوانین خورشیدی در آیین نامه جدید آتش سوزی برای بسیاری در صنعت غیرمنتظره بود.

مارک دورنبرگر، رئیس شرکت تاسیسات خورشیدی New England Clean Energy، گفت: «این انتقال کاملاً وحشتناک بود، و ما در نهایت مجبور شدیم آرایه‌های زیادی را دوباره طراحی کنیم. “کدی که ما به آن پاسخ می دهیم کاملاً واضح نیست، بنابراین جای زیادی برای تفسیر باقی می گذارد.”

ماموران کد شهرداری که مسئول بازرسی تاسیسات خورشیدی بودند نیز تا حدودی ناآماده دستگیر شدند. از شهری به شهر دیگر، بازرسان ساختمان و آتش نشانی قوانین را با درجات مختلف سختگیری تفسیر می کردند. دورنبرگر می‌گوید که گاهی اوقات آنها کاملاً اشتباه می‌کردند – برای مثال در یک مورد قوانین مربوط به تأسیسات مسکونی را در آرایه‌ای در بالای انبار اعمال می‌کردند. برای نصابانی که روی پروژه ها در چندین شهر کار می کردند، کل وضعیت مملو از عدم قطعیت بود.

D’Arbeloff گفت: “رؤسای آتش نشانی لزوماً آنطور که شاید باید آماده نبودند در مورد بهترین روش برای بررسی طرح ها و اجرای این کد جدید.”

مصالحه کردن

در مواجهه با این تحول، انجمن تجارت انرژی خورشیدی نیوانگلند، MassSolar و شورای انرژی پاک شمال شرقی با ایالت تماس گرفتند تا ببینند آیا می توانند مصالحه ای پیدا کنند یا خیر. وزارت خدمات آتش نشانی با ایجاد یک گروه کاری شامل نمایندگان صنعت خورشیدی موافقت کرد تا به دنبال راه حل باشد. چندین ماه بعد، شرکت کنندگان پیشرفت چشمگیری داشته اند و صنعت خورشیدی نیاز به دادن امتیازاتی را پذیرفته است.

D’Arbeloff گفت: “نگرانی صنعت خورشیدی این بود که ما نتوانیم سیستمی را راه اندازی کنیم که قادر به جبران بار کامل خانواده در نتیجه این شکست ها باشد.” اگرچه ممکن است هنوز هم اینطور باشد، اما ما کاملاً درک می‌کنیم که چرا در اینجا به سازش نیاز است.»

دآربلوف گفت، هر گونه تعدیل قوانین از این فرآیند حاصل شود، هر دو طرف باید مسئولیت اجرای هر چه بهتر اجرا را بر عهده بگیرند. اداره خدمات آتش نشانی باید آموزش های بیشتری را در آیین نامه جدید ارائه دهد، اما نصاب ها همچنین باید مطمئن شوند که طرح ها و نقشه های آنها به وضوح راه هایی را که در آن برنامه های آنها به قوانین پایبند است، منتقل می کند.

هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما دورنبرگر امیدوار است که یک کد اصلاح شده در سال آینده ایجاد شود.

او گفت: «من گمان می‌کنم که تلاش‌های زیادی برای اصلاح زبان وجود خواهد داشت. از سقفی که گم کردیم.»