ژل دیفرین حاوی آداپالن خط اول درمان جوش صورت


ژل دیفرین

ژل دیفرین

آکنه یک بیماری پوستی شایع است که میلیون ها نفر در سراسر جهان به صورت مقطعی و یا مستمر با آن درگیر هستند. درمان و مقابله با آن معمولا برای درمانگران و بیمار می تواند خسته کننده باشد. اما یک خبر خوب وجود دارد و آن این است که ژل دیفرین یک داروی موضعی است که می تواند به درمان آکنه با هر شدتی به شما کمک کند. در این مقاله، مزایای ژل دیفرین، نحوه عملکرد آن و اینکه چرا باید آن را به عنوان بخشی از روتین درمان آکنه خود در نظر بگیرید را از زبان دکتر شبنم فریدفر داروساز کازمتیک از دانشگاه تهران بررسی خواهیم کرد.

 

ژل دیفرین چیست؟

 

ژل دیفرین یک داروی موضعی حاوی آداپالن است که یک ترکیب شبه رتینوئید مشتق شده از ویتامین A است. این دارو برای درمان آکنه مورد تایید FDA است و نشان داده شده است که در کاهش تعداد و شدت ضایعات آکنه بسیار موثر است. زل دیفرین حاوی ۰٫۱% آداپالن را میتوانید بدون نسخه تهیه کنید و نیازی به نسخه ندارد. دیفرین حدود ۲۰ سال است که توسط درماتولوژیست ها برای بیش از ۴۰ میلیون بیمار مبتلا به آکنه تجویز شده است. بر طبق دستور العمل های درمانی آکادمی درماتولوژی امریکا (AAD) رتینوئیدهای موضعی به عنوان یک درمان اولیه برای درمان آکنه‌های خفیف، متوسط و شدید توصیه می‌شوند. دیفرین اولین نام تجاری حاوی آداپالن در جهان است که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا به عنوان یک داروی بدون نسخه برای درمان آکنه است. به همین دلیل است که از نظر متخصصین پوست و درمانگران زیبایی ژل دیفرین سالهاست خط اول درمان جوش صورت است.

 

ژل دیفرین چگونه کار میکند؟

 

ژل دیفرین با متعادل سازی نرخ گردش سلولی پوست، که اغلب در افراد مبتلا به آکنه مختل می شود، عمل می کند. این اختلال می تواند منجر به تشکیل منافذ بسته شود که به نوبه خود می تواند منجر به ایجاد جوش، کومدون های سر سیاه و سر سفید شود. ژل دیفرین با تنظیم گردش سلولی طبیعی پوست و ارتقای آن می تواند به جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست و کاهش ایجاد ضایعات آکنه کمک کند. تنظیم گردش سلولی یا تبادلات سلولی با لایه براری یا پیلینگ متفاوت است. در لایه برداری پیوند های میان سلول های لایه شاخی سست میشود و موجب ریختن سلول های مرده پوست میشود اما در تنظیم گردش سلولی که رتینوئیدها قرار است برای شما انجام دهند کاری که انجام میشود این است که پوست از درون برای ساخت سلول های تازه تحریک میشود و آن سلول ها به لایه بیرونی پوست هدایت میشوند به این ترتیب پوست با فرایند پوسته ریزی طبیعی خود کاری میکند که سلول های لایه بیرونی فرو بریزند و سلول های جدید جایگزین شوند.

تنظیم گردش سلولی توسط آداپالن که یک شبه رتینوئید است به شما کمک میکند تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما در شرایط سالم تری است و یک روند سلامت را برای جوش نزدن طی میکند. این روند سلامت یعنی شرایط برای مسدود شدن منافذ فراهم نیست و آکنه ها قبل شروع هدف قرار می گیرند و دیگر شما جوش نمی زنید. اما نکته قابل توجه دیگر این است که دیفرین خواص ضد التهابی نیز دارد و میتواند به کاهش قرمزی و تورم جای جوش شما نیز کمک کند و این به مرور در طی روند درمان باعث می شود بافت پوست صاف تر و رنگ آن یکدست تر از قبل شود. التهاب یک واقعیت کانونی در بروز انواع ضایعات آکنه ای است پس کاهش التهاب به صورت ریشه ای میتواند آکنه را که یک بیماری التهابی مزمن طبقه بندی می شود، کنترل کند.

 

نحوه استفاده از دیفرین چگونه است؟

 

بر اساس دستور العمل استفاده از دیفرین، استفاده از این ژل کار راحتی است و گنجاندن آن در روتین مراقبت از پوست روزانه میتواند با مشورت پزشک یا داروساز کازمتیک براحتی صورت بگیرد. مشورت لازم است از این نظر که وقتی شما میخواهید از دیفرین استفاده کنید باید کل روتین روزانه شما بر محوریت این ژل چیدمان شود پس شاید لازم باشد محصولات خاصی در کنار این ژل استفاده بشوند و یا نشوند. به طور کلی روال کار به این صورت است که دیفرین را یک بار در روز و آن هم در نوبت غروب یا شب پس از شستشوی صورت استفاده کنید. پس از شستشو مقداری از ژل، تقریبا به اندازه یک نخود را به صورت یکنواخت روی کل صورت خود پخش کنید و سعی کنید وارد چشم، بینی و دهان نشود. پس از جذب دیفرین میتوانید کرم مرطوب کننده مناسب پوست آکنه ای خود را روی کل صورت بزنید و تا صبح نیازی نیست محصول دیگری استفاده کنید.

در دستور العمل هفتگی ژل دیفرین، روند درمان و نتایج مورد انتظار به تفکیک هفته های اول و دوم تا هفته دوزادهم توضیح داده شده است، بر این اساس توجه به این نکته مهم است که بدانید ممکن است لازم باشد که چندین هفته استفاده مداوم را ادامه دهید تا اینکه شروع به دیدن نتایج مثبت کنید. لذا در استفاده از این ژل منظم و ثابت قدم باشید و استفاده از ضد آفتاب در طول روز را نیز فراموش نکنید، زیرا رتینوئیدها می توانند پوست شما را در مقابل نور خورشید آسیب پذیر تر از قبل نمایند.

 

چه اطلاعات اشتباهی در مورد دیفرین وجود دارد؟

 

انتشار اطلاعات نادرست در حوزه سلامت به ویژه در حوزه کازمتیک حتی در رسانه های بزرگ و به ظاهر موجه هم رخ میدهد. این موضوع به دلیل فقدان یک ویراستار علمی و متخصص در این رسانه ها همیشه اتفاق می افتد. برای مثال به بیمار در حال استفاده از دیفرین گفته میشود که دیفرین را به صورت نقطه ای روی جوش ها بزنید که این کار اشتباه است و کار صحیح این است که دیفرین حتی زمانی که هیچ جوشی هم روی پوست دیده نمیشود باید به کل صورت زده شود. یکی دیگر از اطلاعات نادرست و تاسف بار این است که به مصرف کننده گفته میشود که شما باید ۲ ساعت پس از استفاده از ژل دیفرین، صورت خود را شستشو دهید. لازم است بدانید شستن دیفرین از روی صورت پس از زمان خاصی اشتباه است و صحیح آن این است که پس از زدن دیفرین فرد مرطوب کننده بزند و تا صبح پوست را به حال خود بگذارد و به استراحت عادی شبانه خود بپردازد.

 

چرا باید ژل دیفرین را برای درمان جوش انتخاب کنید؟

ژل دیفرین حاوی آداپالن خط اول درمان جوش صورت است به این دلیل که یک گزینه موثر و مقرون به صرفه برای درمان آکنه است. این دارو بدون نسخه در دسترس است و به خوبی توسط پوست اکثر افراد تحمل میشود و عوارض جانبی ندارد و حتی نشان داده شده که میتواند از ترتینوئین نیز موثرتر باشد. این ژل علاوه بر اینکه یک درمان مناسب برای آکنه است، گزینه مناسبی برای افراد دارای بلمیش ها (عیوب پوستی) است که نیاز دارند بافت پوست خود را از نظر ظاهری صاف تر و رنگ آن را یکنوخت تر نمایند. مهم ترین دلیل انتخاب دیفرین برای خط اول درمان جوش صورت تنظیم گردش سلولی است زیرا این موضوع میتواند حتی برای افرادی که به سایر درمان های آکنه پاسخ نداده اند موثر باشد.

خرید ژل دیفرین کار درستی است؟

اگر شما به دنبال یک درمان موثر و بدون نیاز به نسخه پزشک هستید که حتی بتواند موثر تر از درمان های ناموفقی باشد که سابقا تجربه کرده اید، ژل دیفرین حاوی آداپالن ۰٫۱% یک گزینه عالی است. آداپالن یک شبه رتینوئید است که گردش سلولی پوست شما را تنظیم میکند و التهاب منجر به آکنه را کم میکند و در نتیجه پوست شمادر شرایط سالمی قرار میگیرد و منافذ مسدود نمیشوند و جوش درمان شده و از بروز مجدد آن نیز جلوگیری میشود. آداپالن کمک میکند ظاهر بافت پوست شما صاف تر، رنگ آن یکنواخت تر، لک جای جوش شما کم رنگ تر شود. اگر شما بتوانید از یک متخصص شیمی کازمتیک راهنمایی بگیرید میتوانید امیدوار باشید که با استفاده همزمان از یک یا دو محصول با فرمولاسیون خاص در کنار دیفرین به بهبود ظاهر اسکار آکنه و لک جای جوش خود به صورت جدی کمک کنید. پس اگر مبتلا به آکنه هستید چرا باید صبر کنید؟ از همین امروز ژل دیفرین را امتحان کنید و تفاوتی که در پوست شما میتواند ایجاد کند را زودتر از آنچه که انتظارش را دارید مشاهده کنید و اعتماد به نفس سابق خود را بدست آورید.

 

 



Source link