یک کشتی در دریای سرخ غرق می شود که نگرانی های زیست محیطی را برانگیخته است



پس از حمله شبه‌نظامیان حوثی، یک کشتی باری حامل کود در دریای سرخ غرق می‌شود و خطر آسیب‌های احتمالی زیست‌محیطی را به صدا در می‌آورد.

گزارش جنیفر حسن برای واشنگتن پست.


به اختصار:

  • غرق شدن روبیمار خطرات زیست محیطی قابل توجهی را به همراه دارد، از جمله اختلال بالقوه اکوسیستم های دریایی از انتشار 21000 تن کود.
  • این حادثه بر آسیب‌پذیری تجارت بین‌المللی و حیات دریایی در برابر درگیری‌های ژئوپلیتیکی تاکید می‌کند، زیرا کشتی‌های تجاری و دریایی به هدف تبدیل می‌شوند.
  • این رویداد خواستار تلاش‌های واکنش فوری بین‌المللی برای کاهش تهدیدات زیست‌محیطی است و تنش‌های جاری در منطقه را برجسته می‌کند.

نقل قول کلیدی:

علاوه بر نشت نفت کوره از موتورها، غرق شدن کشتی می‌تواند باعث شکسته شدن بیشتر بدنه شود و آب با هزاران تن کود تماس پیدا کند که می‌تواند به دریای سرخ رها شود و تعادل را مختل کند. از اکوسیستم های دریایی، که باعث ایجاد اثرات آبشاری در سراسر شبکه غذایی می شود.”

– جولین جریساتی، مدیر برنامه صلح سبز خاورمیانه و شمال آفریقا

چرا این مهم است:

هنگامی که کودها، اغلب غنی از نیتروژن و فسفر، وارد آبراه ها می شوند، می توانند رشد بی رویه جلبک ها را در فرآیندی به نام اوتروفیکاسیون تحریک کنند. این شکوفه جلبکی نه تنها رنگ آب را تغییر می دهد و رنگ سبز نگران کننده ای به آن می بخشد، بلکه سطح اکسیژن را نیز کاهش می دهد و “مناطق مرده” را ایجاد می کند که در آن آبزیان برای بقا تلاش می کنند.

نیتروژن بیش از حد مرجان‌ها را در کیز از بین می‌برد، و از آنجایی که صخره‌ها در سرتاسر جهان رنج می‌برند، این تحقیق جدید درس‌هایی را ارائه می‌کند که در فلوریدا آموخته شده است که می‌تواند مرجان‌های مملو از مواد مغذی دیگر را نجات دهد.