افکار دمیدن روش در رژیم های کتوژنیک

عوارض رژیم کتوژنیک چیست چرا انواع رژیم کتوژنیک 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 نمیکند کار میکند… دیگران همچنین نسبت به حذف غلات کامل در رژیم غذایی هشدار میدهند، زیرا نشان داده شده است که از بیماری قلبی و دیابت جلوگیری میکند. انواع مختلف روزه منقطع وجود دارد اما رایج ترین روش شامل مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و روزه داری برای 16 ساعت باقیمانده است. بیشتر رستوران ها در منوی غذای خود، انواع گوشت یا ماهی را سرو می کنند. افراد اغلب کتوزیس را با کتواسیدوز اشتباه می گیرند. نوعی دارو به نام پروتئینهای حملکننده گلوکز-سدیم (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد یک وضعیت خطرناک که باعث افزایش اسیدیته خون می شود. اگر دیابت دارید، به ویژه دیابت نوع 1، کتون های زیادی در خون شما می توانند وضعیت بیماری شما را بدتر کنند و منجر به کتواسیدوز دیابتی شوند . این رژیم برای سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابتی ها مفید است.

برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید یک رژیم منظم با کربوهیدرات کم را طی چند هفته اول امتحان کنید. در این روش ۵ روز هفته طبق معمول غذا میخورید و ۲ روز هفته میزان مصرف کالری را به یکچهارم نیاز خود میرسانید. ۳ دهم گرم پروتئین نیاز است. خوردن پروتئین کافی، چربی های خوب و کربوهیدرات ها به طوری که کودک شما سالم باقی بماند مهم است. بله، اما ممکن است به اندازه یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات موثر نباشد. نکته: زمان غذا خوردن در رستوران می توانید غذاهای حاوی گوشت، ماهی یا تخم مرغ و بجای غذاهای غنی از کربوهیدرات یا نشاسته می توانید خوراکی های حاوی سبزیجات و برای دسر نیز پنیر سفارش دهید. برای دسر نیز می توانید مخلوط پنیرها یا بری با خامه سفارش دهید. در رستوران های مکزیکی می توانید از هر نوع گوشتی با پنیر اضافی، گوآکامول، سالسا و خامه ترش لذت ببرید.

انواع غذاهای کتوژنیکی

استفاده از شیر یا خامه در قهوه یا چای مشکلی بوجود نمی آرود ، اما مراقب باشید که اگر چند لیوان در روز قهوه یا چایی بنوشید ، ممکن است درکنا رآنها تمایل به استفاده از کربوهیدرات ها بیشتر شود. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است. در ابتدای انجام این رژیم غذایی به دلیل کاهش ناگهانی مصرف کربوهیدرات احساس گرسنگی زیادی را حداکثر به مدت سه هفته تجربه می کنید با این حال ، خوردن کربوهیدرات به میزان کم ( ۵% در طول روز ) منجر به کاهش خودکار اشتها می شود ؛ وقتی افراد کربوهیدرات را قطع کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، در نهایت به خوردن کالری کمتری می پردازند. قدرت فیزیکی ام افت کرده بود. این رژیم بخاطر نتیجه فوق العاده ای که روی کاهش وزن داره، طرفدار های زیادی پیدا کرده. علاوه بر این، رژیم کتوژنیک آنقدر باعث سیری می شود که می توانید بدون شمردن کالری وزن خود را کاهش دهید. This ᠎post was writt᠎en by G SA​ C onte nt  G​enerator  Demoversi on.

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک

برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. نتایج مختلف محاسبه bmi به چه معنا است؟ مطالعه دیگر روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 11.9 کیلوگرم وزن کم کردند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند که این چربی اضافی رابطه نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و متابولیک دارد. هر نوع ماده غذایی ساخته شده با موادی مانند فروکتوز، گلوکز، مالتوز، دکستروز و لاکتوز. با این کار یک رژیم کاملا درست با شرایطتون انتخاب و کاهش وزن با اون به بهترین شکل ممکن اتفاق میوفته. مطالعه دیگری در 34 بزرگسال مسن نشان داد کسانی که به مدت 8 هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، تقریبا 5 برابر بیشتر چربی کل بدن را نسبت به کسانی که رژیم کم چربی را دنبال می کردند، از دست دادند. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet)، رایجترین نوع این رژیم است و برای کاهش وزن مناسب می باشد. زمانی که کاهش وزن رخ می دهد بیماری به طور کامل از بین خواهد رفت. ممکن است در کتوز کامل نباشید یا به طور موثر از چربی ها و کتون ها استفاده نکنید. برای مثال زمانی که در حال تماشا کردن مسابقه فوتبال هستید ، نباید فقط بخاطر اینکه شکستن تخمه یا خوردن پف فیل در حال تماشای تلوزیون حس خوبی به شما می دهد ، این خوراکی ها را مصرف کنید. این عارضه جانبی معمولا پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود. مثلاً وقتی رژیمی ادعا می کند در یک هفته 8 کیلو وزن بدن کم می شود، سوالی که مطرح می شود این است که اولاً مگر اصلاً بدن انسان می تواند این میزان چربی را فقط در یک هفته بسوزاند؟ خیلی کمتر، رژیم های کم کربوهیدرات می توانند منجر به سنگ کلیه یا سطوح بالای اسید در بدن شما شوند. توجه داشته باشید که این رژیم به هیچ عنوان مناسب افراد مبتلا به دیابت نیست و می تواند برای این افراد بسیار مضر و خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان صرعی شود.

توجه و مصرف نکردن مواد غذایی که قند طبیعی دارند نیز در این دوره از اهمیت بالایی بر خوردار است. میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین ممکن است فکر کنید که شیرینی های طبیعی در رژیم غذایی مرسوم و پرچرب و کم کربوهیدرات ممنوع است. روی غذاهای پرچرب و کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کربوهیدرات و همچنین نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید. نکته: اسنک در رژیم کتوژنیک شامل مقداری گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ آب پز، مغزها و شکلات تلخ می باشد. گوشت، پنیر، شیر، چربیهای حیوانی و تخم مرغ (اگرچه برخی از تغییرات فقط گوشت، بدون تخم مرغ و لبنیات را مجاز میدانند). با این حال فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که رژیم کم چربی را دنبال کردند از دست دادند. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند.

یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. در اصل ، این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن کتون ها را به جریان خون آزاد کند. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. ایده اصلی این رژیم این است که ما انرژی بیشتری از پروتئین و چربی و کمتر از کربوهیدراتها دریافت کنیم. این گروه از خوراکی ها طوری هستند که ممکن است بدون آنکه متوجه باشید، مقدار زیادی از آنها را بخورید و بیشتر از کالری مورد نیاز بدن خود دریافت کنید. وقتی یک شخص بیش از اندازه مورد نیاز بدن، کربوهیدات و قند مصرف میکنه، بدنش مجبور به ذخیره اون قند به صورت چربیهای اضافه دور شکم و پهلو میشه. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه ورود به کتوزیس است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند طیف وسیعی از علائم از جمله سردرد، مه مغزی خستگی ، تحریک پذیری و مشکل در خواب راتجربه می کنند.علاوه برعوارض جانبی جسمی، ممکن است تأثیرات روانی نیز بر کودکان داشته باشد.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. علائم آنفولانزای کتو گزارش شده شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. فواید رژیم کتو مانند سایر رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا است، اما قدرت آن از رژیمهای کم کربوهیدرات عمومی بسیار بیشتر است. سلول های سرطانی توانایی استفاده از چربی به عنوان سوخت رو ندارن اما در عوض سلول های سالم بدن این قدرت رو دارن. یعنی میشه گفت در کل رژیم کتوژنیک که به صورت دوره ای ( یعنی به مدت مشخص ) گرفته میشه، عوارض جانبی خاصی رو به همراه نداره. ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود. برخی از مواد غذایی و معجون های خانگی باعث افزایش متابولیسم و هضم سریع غذای شما شده و در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش به لاغری و کاهش وزن سریع کمک می کنند. اطلاعات این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است. بیشتر رستوران ها غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند.

راهنمای رژیم کتوژنیک

این ممکن است برای ورزشکاران یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. غذاهای حاوی قند و شکر: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، مربا، کیک، بستنی، آب نبات و هرچیزی که مقدار زیادی قند در خود دارد. سعی کنید آب طعم دار بنوشید یا آدامس های بدون قند بجوید. اگر ادامه پیدا کرد سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. مرغ پر از پنیرخامه ای و پسته به همراه سبزیجات. رژیم کتوژنیک، روند متابولیسم بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون تغییر می دهد. به علاوه رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم پرکربوهیدرات موجب کاهش وزن به میزان 11.1 کیلوگرم می شود. مطالعات نشان دادهاند که در کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود سایر نشانگرهای خون موثر است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. آیا رژیم حجمی رژیم غذایی لاغری سریع میتواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد و یا آن را کنترل کند؟ رژیم کتوژنیک چطور ریسک بیماری قلبی را کاهش میدهد؟ چطور رژیم های کم کربوهیدارت باعث لاغری میشوند ؟ شرط اول لاغری و یا شرط اول رژیم لاغری سریع این است که قابلیت انجام داشته باشد و توان سیر کنندگی را داشته باشد. This da​ta was g᠎en​er at ed  with GSA C ontent Gener at​or D᠎em​oversion!