اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه رژیم های کتوژنیک خود را تغییر دهید!

رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی میباشد که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود اما نکات مهمی دارد که قبل از خرید رژیم 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 کتوژنیک باید بدانید. از قبل برای برنامه غذایی خود برنامهریزی کنید. توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. لازم است جهت دستیابی به موفقیت و کاهش وزن محسوس حتماً از این هرم غذایی پیروی کنید. چه اندام متناسب داشته باشید، چه کمی از فرم و چاق باشید، یک رژیم کتوژنیک می تواند چیزی بیش از یک کمک برای رسیدن تناسب اندام یا کاهش وزن از طریق رژیم غذایی باشد. اینگونه بگویم اگر شما تمریناتتان را برای چربی سوزی و کاهش درصد چربی انجام می دهید این رزیم می تواند به شما کمک کند اما بر عکس اگر هدف شما از ورزش و تمریناتتان افزایش قدرت و استقامت می باشد این رژیم نه تنها به شما کمک کننده نیست بلکه منجر به کاهش عملکرد شما می شود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند، وزن کم میکنند.

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

کتوژنیک و بدنسازی جنا جیمسون بعد از به دنیا آمدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده

بود که البته با رژیم کتو توانست ۴۰ کیلو از وزنش راکم کند. البته ممکن است این نوع رژیم، منجر به کتوز نشود؛ چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات، میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن – بهویژه مغز – پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. خطر از دست دادن عضله در هر رژیمی وجود دارد. همچنین برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. بله. ولی ممکن است میزان عضله سازی به اندازه یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات متوسط نباشد. افرادی که در شروع تحقیق دارای مقدار کلسترول کل غیر طبیعی بودند، پس از 3 ماه رعایت این رژیم غذایی مقدار کلسترول کل آنها در حدود 0.5 میلی مول در لیتر کاهش یافت و مقدار تریگلیسرید و کلسترول LDL آنها نیز کاهش یافت. معایب رژیم ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است.

فراموش نکنید که میان وعدهها نباید حذف شوند تا کاهش وزن شما مداوم و اصولی باشد. این موضوع ممکن است عوارض جانبی دارو را کاهش دهد و در نتیجه عملکرد ذهنی را افزایش دهد. روش ۱۶۸: از وعده صبحانه صرف نظر کنید و بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به صورت عادی و مرسوم غذا بخورید و در بازه زمانی غیر از این ۸ ساعت چیزی نخورید.این روش به بدن شما ۱۶ ساعت استراحت می دهد. کتون ها زمانی تولید می شوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف نمایید. البته ناگفته نماند که ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. در حالی که ۱۰۰ گرم گلوکز تنها ۸۷۰۰ گرم ATP تولید می کند. امروزه، ADA به جای کاهش بیش از حد کربوهیدرات در رژیم غذایی، مصرف “کربوهیدراتهای سالم” را برای بیماران دیابتی ترویج میدهد.

رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام دلگرم خواهید خواند. اول، آسیب نرسان با بازی مریل استریپ به عهده گرفت که در آن صرع شدید یک کودک با استفاده از رژیم کتوژنیک با موفقیت درمان میشود. کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم لاغری باعث تولید مولکول های کوچک سوختی به نام «کتون» می شود. این نمونه برنامه فقط برای آشنایی شما با رژیم کتوژنیک است و نباید از آن استفاده کنید. قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید ، همیشه باید ابتدا آن را با یک مشاور تغذیه یا پزشک در میان بگذارید. رژیم غذایی کتوژنیک یک تغییر کامل در شیوه زندگی را به ارمغان می آورد. افرادی که سابقه اختلالات تغذیه ای دارند: همانطور که قبلاً ذکر شد ، رژیم کتو بسیار محدود کننده است و هر نوع رژیمی که مصرف غذاها را به شدت محدود کند ممکن است باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای بیشتری بشود. این برنامه غذایی همانند روش استاندارد است با این تفاوت که میزان کالری مصرفی در روز محدود است.

رستوران های کتوژنیک در اینجا یک برنامه ورزشی ۵ هفته ای وجود دارد که باعث کاهش وزن شما می شود، به شما کمک می کند توده عضلانی بسازید و بدن خود را قوی کنید. فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد. سبزیجات (همچنین غنی از کربوهیدرات) به سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج، گل کلم، کلم بروکلی، جوانه بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو حلوایی تابستانی محدود میشوند. مقدار محدودی از بروکلی، سیب زمینی شیرین و انواع توت ها را بخورید. و ملس دارد. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید میباشد. مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. مانند هر چیز دیگری، رژیم کتوژنیک نیز طرفداران و منتقدانی دارد اما باید گفت که این رژیم یک برنامه غذایی سالم به شما میدهد.

البته همیشه برای لاغری نیست؛ تغذیه سالم برای افراد زیادی اهمیت دارد. البته رژیم پروتئین نمونه های دیگه ای هم داره ( مثل رژیم پروتئین 14 روزه ) که در مورد اونها توی یک مقاله جداگانه صحبت کردیم. 7- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض مرتبط به قند خون و کنترل دیابت. مواد غذایی اصلی در این رژیم ۷۰ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین دارند و تنها ۵ درصد از آنها به کربوهیدرات اختصاصیافته است. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تبدیل آن به انرژی فوق العاده کارآمد میشود. کاهش وزن احتمالاً متداول ترین مزیت سلامتی رژیم کتوژنیک است و نباید از آن چشم پوشی کرد. این یکی از نقاط قوت رژیم کتو و دلیل اصلی محبوبیت آن است: طرفداران رژیم کتو می گویند شما می توانید وزن زیادی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش دهید. سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (HDL) نیز در رژیم غذایی کتو کاهش پیدا میکند. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

کلیهها به متابولیسم پروتئین کمک میکنند و رژیم غذایی کتو میتواند به افزایش حجم پروتئین در کلیهها منجر شود. با مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی رخ می دهد ؟ همچنین ممکن است در برخی از افراد موجب سردرد، تشنگی و مشکلات معده شود. برخی از علائم این آنفولانزا شامل سردرد، مه مغزی، حالت تهوع، یبوست، خستگی و مشکل در خواب است. در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات کم است. در این مقاله به این مساله میپردازیم که رژیم کتو چیست؟ رژیم کتوژنیک (کتو) چیست؟ همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است.

به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. در مطالعه ایی که در سال 2020 انجام شد نیز افزایش قدرت در حرکت اسکات و پرس سینه ملاک قرار گرفت. از طرفی افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز این رژیم را به بهترین رژیم لاغری و تناسب اندام تبدیل کرده است. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به حالت متابولیکی به نام کتوسیس سوق میدهد. بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی علائم آلزایمر و سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. درک افزایش سدیم برای خیلی ها دشوار است ، زیرا آنها مصرف سدیم را با احتباس آب و کاهش چربی مرتبط می دانند. این کار ممکن است در ابتدا خسته کننده و اندکی دشوار به نظر برسد ، اما قطعا جز مهم ترین کارهایی است که در چند هفته اول این رژیم باید انجام دهید. شما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد. Da​ta w᠎as created by GSA Conte nt  Gen᠎erat᠎or DEMO!

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم

در کل چندین ماده غذایی در برنامه کتوژنیک ممنوع بوده و با محدودیت مصرف روبرو هستند. برترینها: اگر دغدغهی لاغری داشته باشید، کافیست در اینترنت یک دور بزنید تا صدها نوع از رژیمهای لاغری را ببینید. این یک عارضه شایع در هنگام شروع رژیم کتوژنیک است ، اما اگر بیمار به خوبی هیدراته بماند معمولاً پس از مدت کوتاهی برطرف می شود. تولید گلوکز از آمینواسیدهای گلوکوژنیک شامل تبدیل این آمینواسیدها به کتواسیدها و سپس گلوکز میشود، هر دو فرایند در کبد اتفاق میافتند. معمولا ، بدن با سوخت گلوکز بسیار خوب عمل می کند. این نسبت معمولا به صورت ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدارت می باشد. امروز در این مطلب تصمیم گرفتیم به توضیح این رژیم، مزایا و معایب آن بپردازیم تا اگر قصد لاغری دارید با آگاهی بیشتری رژیم خود را انتخاب کنید. افزایش GABA: گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) یک انتقال دهنده عصبی است که نقش کلیدی در کنترل استرس، اضطراب و خلق و خو ایفا میکند. کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربیها بدن را در یک وضعیت متابولیک قرار میدهد که کتوز نامیده میشود.