حقایق اساسی در مورد رژیم کتوژنیک

کتوژنیک ورزش همان طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم بر روی رژیم کتوژنیک تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی صورت گرفته و همه آن ها بر اثر گذار بودن این رژیم تأکید 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 داشته اند. برای افراد مبتلا به دیابت، تطبیق یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، مانند رژیم کتوژنیک، ممکن است مزایایی را در مورد مدیریت گلوکز ارائه دهد. بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید. در طول رژیم کتوژنیک بدن به خاطر در دسترس نبودن گلوکز به سراغ تجزیه پروتئینها و چربی ها میره تا درنهایت انرژی مورد نیازش رو از طریق اونها به دست بیاره. کره و سر شیر، چربی های خوبی برای گنجاندن در رژیم کتو هستند. وعده های غذایی برپایه تخم مرغ نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی باشند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که می تواند به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات کمک کند. این نوع از رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد اما پروتئین بیشتری را شامل می شود.

همچنین تفاوت قابل توجهی با کتواسیدوز در جایی که مقادیر زیادی کتون خطرناک در خون وجود دارد ، متفاوت است. انواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها از غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک هستند. رژیم کتوژنیک به چربی سوزی بیشتر کمک می کند، این در حالی است که چربی سوزی ارتباط تنگاتنگی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش علائم خطرناکی مثل چربی اشباع شده، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون منجر شود. بیماری پارکینسون: در یکی از مطالعات صورت گرفته در مورد رژیم کتوژنیک مشخص شد که این نوع از رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون نیز کمک می کند. همچنین این نوع سبزیجات در ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها منبع بسیار غنی به شمار می آیند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک به کاهش سطح انسولین خون کمک کرده و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. This h as ​be en c reated with the  help of GSA Con te​nt Gener at or᠎ Dem oversion.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

رژیم کتو به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ، کاهش احساس گرسنگی و بهبود دیابت نوع ۲ یا سندرم متابولیک بسیار مفید است. این نوع از رژیم کتوژنیک دارای مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. محصولات کتوژنیک یا کتویی، محصولاتی هستند که دارای کربوهیدرات به شدت پایین و در عین حال چربی بالایی هستند. محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. همچنین بر اساس شواهد اولیه، این رژیم که بر مبنای کاهش کربوهیدرات و مصرف چربی بالا می باشد می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند: سرطان و اختلال آلزایمر و … رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند.در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی %60 چربی، 35% پروتئین و %5 کربوهیدرات.در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا لازم است که روزانه 120 گرم پروتئین و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

تحقیقات نشان می دهد که افراد با رژیم کتوژنیک 2.2 برابر دیگر رژیم های کم کالری و کم چربی کاهش وزن داشته اند. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این بیماری کمک هم کند.پنیر همچنین حاوی CLA است که خود CLA با کاهش چربی بدن مرتبط است.همچنین خوردن منظم پنیر خود می تواند باعث کاهش عضله سوزی در اثر افزایش سن شود. بررسی هایی که بر روی رژیم کتوژنیک انجام شده است نشان داده که این رژیم غذایی در برابر رژیم های کم چرب تاثیر بیشتری داشته است. تاثیر رژیم کتوژنیک بر خطر ابتلا به بیماریهای مزمن، مانند بیماری قلبی یا سرطان، به شدت مورد بحث است و کاملا به نتیجه نرسیده است. کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد. بهترین نتیجه از رژیم اتکینز زمانی حاصل میشود که از محدودیت ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز آغاز وسپس آن را به تدریج به ۲۰ گرم افزایش دهیم تا بهترین نتیجه کتوز حاصل شود. در ظاهر شاید تناقض داشته باشه اما علم ثابت کرده که بهترین راه برای کاهش وزن، کم خوری نیست. بهترین میان وعده ها در رژیم کتوژنیک شامل گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ آب پز شده، مغزها و شکلات تلخ می شود.

رژیم کتوژنیک و سرطان

البته دقت کنید زیاده روی در خوردن میان وعده یا تعداد میان وعده های زیاد هم باعث افزایش وزن می شوند. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید. ممکن است در وضعیت کامل کتوزیس قرار نگرفته باشد برای این کار بهتر است میزان کربوهیدرات دریافتی تان را کمتر کنید. در این رژیم ، شما می بایست مصرف کربوئیدرات خود را به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز کاهش دهید.به خاطر داشته باشید که یک موز با اندازه متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند.رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما دارد. همچنین انجمن قلب آمریکا خوردن 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته را توصیه کرده است. بیماری آلزایمر: رژیم کتوژنیک می تواند علائم بیماری آلزایمر را کم کرده و رشد آن را کند تر کند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و روند پیشرفت آن را کند کند.

علائم گزارش شده آنفولانزای کتو شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. با گذشت زمان، ممکن است در رژیم کتو، دچار کمبود مواد مغذی ضروری شوید. در رژیم غذایی کتو، سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، انجام میشود. توجه داشتهباشید که رژیم گرفتن بدون مشورت با متخصص تغذیه میتواند به جای فایدهداشتن، به شما آسیب برساند. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! از آنجایی که روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا آن را پس از پختن به غذا ها اضافه کنید. 3. رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز (MAD): این نوع رژیم کتوژنیک با رژیم کلاسیک متفاوت است، زیرا نسبت چربی به پروتئین و کربوهیدرات تقریباً 1:1 است.

این نوع سبزیجات کربوهیدرات ناچیزی دارند و از این بابت گزینه مناسبی برای رژیم کتوژنیک به حساب می آیند. در ادامه به بعضی از سؤال های پر تکرار رژیم کتوژنیک پاسخ خواهیم داد. رژیم غذایی استاندارد و پر پروتئین بسیار رایج و محبوب هستند. رژیم کاهش وزن کتو در دو حالت سخت گیرانه و متعادل می تواند اجرا گردد، در رژیم لاغری کتو اصلاح شده برای بانوان ترکیبی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی آلکالاین و رژیم کاهش وزن کتو استفاده می شود که نتایج آن در کاهش وزن بسیار بی نظیر است. نیاز داره. یکی از راههای اصلی تامین این نیازها، «رعایت تنوع غذایی» هستش. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان میدهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمیکند. پزشکانی که رژیم کتو کمکالری را برای کاهش به افراد تجویز میکنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را هم توصیه میکنند. در اغلب موارد رژیمهای غذایی با پروتئین کمتر برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه توصیه میشود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است.

علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) باید از کتو پرهیز کنند، زیرا کلیههای ضعیف ممکن است نتوانند تجمع اسیدی ناشی از این غذاهای پرچرب حیوانی در خون را تحمل کند. اما امروزه برخی از افراد برای کاهش وزن از رژیم کتو استفاده میکنند. این مسئله به خاطر تغییرات مثبت در هورمونهای گرسنگی از جمله لپتین و گرلین اتفاق میافتد. 1. ادرار بوی میوه می دهد، چرا این اتفاق می افتد؟ این عارضه نیز رایج بوده و ممکن است برای افراد دارای رژیم کتوژنیک اتفاق بی افتد. به عنوان مثال بعضی از افراد که با مشکل آرتروز یا پوکی استخوان دست و پنجه نرم میکنن، از مکمل های غذایی استفاده میکنن. ماست یونانی ساده یکی از غذاهای سالم و پر پروتئین می باشد. ماهی و صدف از جمله غذا های بسیار پر طرفدار در رژیم کتوزنیک هستند. شاید این نوع رژیم در نگاه اول طاقت فرسا و بسیار محدود به نظر برسد اما اجازه می دهد تا بسیاری از غذاهای مغذی را بتوانیم مصرف کنیم.

رستوران های کتوژنیک این نوع رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال حجم گرفتن و عضله سازی زیاد هستند توصیه نمی شود. شاید جای تعجب باشید که در رژیم کتوژنیک بتوانید شکلات استفاده کنید اما این موضوع مشکلی برای رژیم شما بوجود نمی آورد اما به شرط آن که شکلات مصرفی حداقل 70 درصد باشد. مورد دیگری که باید به آن دقت کنید، استفاده از این رژیم برای ورزشکاران است. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. غذاهایی که در طول رژیم کتوژنیک خود مصرف می کنید باید شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغن های طبیعی و سالم، میوه آووکادو و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. روغن زیتون تازه و اصل، روغن نارگیل و روغن آووکادو. آووکادو – پنیر چدار، پنیر خامه ای و یا پنیر بز. پنیر خامه ای را در یک کاسه کوچک بریزید و به مدت 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا نرم شود. برطبق مطالعه ای که در این مورد صورت پذیرفت، رژیم کتوژنیک سطح حساسیت انسولینی فرد را در حدود 75% نسبت به قبل بهبود می بخشید.

Th​is da​ta has ᠎been c᠎reat ed  by G SA C᠎on᠎tent​ Generator᠎ Dem oversion.