این گزارش نشان می دهد که تصفیه فاضلاب نقش زیادی در گسترش آلودگی PFAS مینه سوتا ایفا می کند.



گزارش جدید مرکز حمایت از محیط زیست مینه سوتا (MCEA) نشان می دهد که تصفیه فاضلاب نقش بزرگی در آلودگی گسترده “مواد شیمیایی برای همیشه” معروف به PFAS در سراسر ایالت دارد.

در سال‌های اخیر، قانون‌گذاری مینه‌سوتا برخی از قوی‌ترین قوانین کشور را برای کمک به کاهش میزان ورود PFAS به محیط زیست تصویب کرده است. اما یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که قانون‌گذاران و مقامات ایالتی اکنون باید فراتر از قوانینی که هدفشان کاهش استفاده از مواد شیمیایی است فراتر رفته و به سمت رسیدگی به PFAS که در حال حاضر در محیط زیست ایالت فراگیر است، روی آورند.

گزارشکه هفته گذشته منتشر شد، توسط MCEA و Matt Simcik، استاد علوم بهداشت محیطی در دانشگاه مینه سوتا، تالیف شد. سطح بالایی از مواد per- و polyfluoroalkyl یا PFAS را توصیف می کند که در چهار آبراهی که آنها در تابستان آزمایش کردند یافت می شود: رودخانه می سی سی پی، و همچنین رودخانه Sauk، رودخانه Clearwater و Johnson Creek در مرکز مینه سوتا.

با توجه به نتایج آنها، بالاترین غلظت PFAS در کانال رودخانه می سی سی پی دریافت کننده آب تخلیه شده از تصفیه خانه مترو در سنت پل یافت شد.

ادامه مقاله پس از درج آگهی

خانواده پیوندهای قوی مواد شیمیایی شکستن آنها را در محیط غیرممکن می کند. آنها همچنین می توانند در انسان تجمع کنند و با مشکلات سلامتی از جمله افزایش بیماری تیروئید، وزن کمتر هنگام تولد و سرطان کلیه مرتبط بوده اند.

Jay Eidsness، وکیل کارکنان MCEA، گفت: «(گزارش) همچنان میزان گسترده آلودگی PFAS در محیط ما را نشان می دهد. “این واقعا فرآیند فاضلاب و فاضلاب را به عنوان منبع آلودگی PFAS برجسته می کند، که واقعاً در سطح عمقی که ما فکر می کنیم توسط دولت ما مورد نیاز است مطالعه یا تجزیه و تحلیل نشده است.”

هنگامی که فاضلاب وارد یک مرکز تصفیه می شود، ابتدا مایعات و جامدات جدا می شوند. سپس این مایعات تحت یک فرآیند تصفیه شیمیایی قرار می گیرند که قرار است قبل از رها شدن در منبع آبی مانند رودخانه می سی سی پی از شر سموم، آلاینده ها و عوامل بیماری زا خلاص شوند.

مشکل زمانی به وجود می آید که فاضلاب صنعتی یا تولیدی ورودی به تصفیه خانه حاوی PFAS باشد، زیرا پیوندهای قوی آن مانع از تجزیه مواد شیمیایی در فرآیند تصفیه می شود. بنابراین، رسوب آب حاوی PFAS در رودخانه می‌سی‌سی‌پی می‌تواند باعث آلودگی بیشتر بدنه آبی شود که میلیون‌ها نفر برای آب آشامیدنی به آن وابسته هستند.

قرار گرفتن در معرض بیشتر می تواند از مواد جامد جدا شده از فاضلاب در طول فرآیند تصفیه باشد. مواد جامد یا توسط این تاسیسات سوزانده می‌شوند – اگرچه فرآیند آنقدر داغ نیست که بتواند PFAS را تجزیه و از بین ببرد – یا از نظر شیمیایی تصفیه می‌شوند و به بیوسولیدهای غنی از مواد مغذی تبدیل می‌شوند که سپس به عنوان کود برای باغ‌ها و چمن‌ها فروخته می‌شوند. عمده به کشاورزان

Eidsness گفت: “این جامدات زیستی همچنین PFAS در خود دارند و روی خاک می روند و در نهایت از طریق نیمرخ خاک به آب های زیرزمینی مهاجرت می کنند.” “آب های زیرزمینی منبع آب آشامیدنی برای بسیاری از جوامع روستایی ما هستند، بنابراین این یک مسیر بالقوه دیگر برای قرار گرفتن در معرض است، اما همچنین گیاهانی که به عنوان خاک رشد می کنند، PFAS را می گیرند و در واقع می توانید گیاهان آلوده را پیدا کنید. بعداً به عنوان فروخته می شوند منابع غذایی

تلاش های دولت در گذشته، حال و آینده

در اوایل سال جاری، قانونگذار قانون آمارا را به نام آمارا استرانده تصویب کرد که از مقررات سختگیرانه تر در مورد مواد شیمیایی همیشه قبل از مرگ بر اثر سرطان در جلسه قانونگذاری در سن 20 سالگی حمایت کرد.

قانون، که از ژوئیه اجرایی شد، تولیدکنندگان را از افزودن عمدی PFAS به طیف وسیعی از محصولات، از جمله محصولات تمیزکننده، محصولات کودکان، لوازم آرایشی، ظروف آشپزی، اثاثیه نساجی مانند مبلمان روکش دار و واکس اسکی، از جمله چندین مورد دیگر، از سال 2025 منع می کند. همچنین تولیدکنندگان را ملزم به ارسال اطلاعات می کند. در مورد محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی هستند به آژانس کنترل آلودگی مینه سوتا (MPCA) از سال 2026 شروع شد و در سال 2032 با ممنوعیت تقریباً کامل محصولات حاوی PFAS از فروش در سراسر ایالت به اوج خود رسید.

ادامه مقاله پس از درج آگهی

در این میان، MPCA آن را دنبال کرده است طرح PFAS – نقشه راه اهداف کوتاه مدت و بلند مدت با هدف پیشگیری، مدیریت و پاکسازی آلودگی PFAS در سراسر کشور.

آدام اولسون، سخنگوی MPCA در بیانیه ای گفت: “به عنوان بخشی از این طرح، ما در حال جمع آوری داده های ارزشمند نظارت PFAS از تصفیه خانه های فاضلاب هستیم و به طور فعال با شهرداری ها برای استفاده از ابزارهای جدید توسعه یافته برای شناسایی و کاهش منابع PFAS در جوامع خود کار می کنیم.” “نظارت، راهبردهای مجوز آینده در برنامه های مختلف، از جمله برنامه فاضلاب را اطلاع رسانی می کند.”

اما مدافعان استدلال می کنند که سرعت ایالت به اندازه کافی سریع نیست.

برخی از توصیه های ارائه شده در این گزارش شامل افزودن PFAS به عنوان یک آلاینده تحت قانون مدیریت لجن فاضلاب مینه سوتا، بهبود استانداردهای کیفیت آب، و نظارت بر آب های زیرزمینی برای PFAS در صورت شستشو از جامدات زیستی مورد استفاده به عنوان کود است.

عیدنس گفت که دولت همچنین باید محدودیت هایی برای غلظت PFAS در آبی که توسط تاسیسات تصفیه تخلیه می شود تعیین کند و منابع صنعتی را ملزم کند که پساب خود را برای PFAS قبل از ارسال به تصفیه خانه ها تصفیه کنند.

یکی از مزایای آن برنامه های پیش تصفیه که به آن اشاره کردم این است که هزینه انطباق بر عهده منبع صنعتی است، اما اگر از تصفیه خانه فاضلاب بخواهیم آن را پاکسازی کند، تا حد زیادی توسط مردم تامین می شود. ” او گفت. آن دسته از منابع صنعتی که از PFAS برای کسب سود استفاده می کنند، باید از جریمه مالی آلوده کردن محیط زیست ما رنج ببرند.