بایدن می خواهد شارژرهای خودروهای الکتریکی برای بودجه فدرال جهانی باشد، انتظار دارد تسلا برخی شارژرها را باز کند



دولت بایدن روز چهارشنبه الزامات جدیدی را برای شارژرهای خودروهای الکتریکی که بودجه فدرال دریافت می‌کنند، از جمله محدود کردن بودجه به شارژرهایی که می‌توانند بدون توجه به برند به خودروهای برقی سرویس دهند، اعلام کرده است.

انتظار می رود این الزام به ویژه تسلا را از شارژرهایی که فقط به وسایل نقلیه خود خدمات می دهند دور کند. میچ لندریو، هماهنگ‌کننده زیرساخت‌های کاخ سفید، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که انتظار دارد تسلا بخشی از شارژرهای خود را باز کند و حداقل ۷۵۰۰ شارژر را تا پایان سال ۲۰۲۴ برای تمام خودروهای الکتریکی در دسترس قرار دهد.

لندریو گفت که شرط جدید بخشی از تلاش برای ایجاد شبکه ای از شارژرها است که “برای همه، در همه جا، صرف نظر از نوع خودرو یا ایالتی که در آن هستند، کار خواهد کرد.”

این یکی از معدود الزاماتی است که دولت بایدن برای شارژرها اعلام کرده است. پت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل نیز گفت که شارژرهایی که با پول فدرال خریداری می شوند باید در آمریکا مونتاژ شوند. او گفت که دولت همچنین شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا قطعات بیشتری برای شارژرها در ایالات متحده بسازند

قانون زیرساخت دو حزبی 7.5 میلیارد دلار به شارژر خودروهای الکتریکی اختصاص داده است.

استقرار افزایش خودروهای الکتریکی بخش کلیدی برنامه دولت بایدن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. بایدن هدف خود را برای برقی کردن نیمی از فروش خودروهای جدید تا سال 2030 تعیین کرده است.