بحث های جهانی جدید بر روی توقف آلودگی پلاستیک متمرکز است



هزاران نفر در اتاوا گرد هم می آیند تا پیش نویس یک معاهده الزام آور قانونی با هدف توقف افزایش آلودگی پلاستیکی در سراسر جهان را تهیه کنند. آیا از محیط زیست و سلامت انسان محافظت می کند؟

جنیفر مک درموت گزارش می دهد آسوشیتدپرس.


به اختصار:

  • نمایندگان جهانی در حال کار برای نهایی کردن معاهده ای هستند که می تواند تولید پلاستیک و اثرات زیست محیطی آن را به طور چشمگیری تغییر دهد.
  • دامنه معاهده ممکن است شامل محدودیت هایی در تولید، مواد شیمیایی خطرناک و مدیریت زباله باشد که تحت تأثیر منافع بین المللی مختلف است.
  • تا پایان سال 2024، کشورها قصد دارند اولین معاهده قانونی الزام آور را برای کاهش چشمگیر آلودگی پلاستیکی در سراسر جهان تصویب کنند.

نقل قول کلیدی:
“مردم در سطح جهان از آنچه می بینند منزجر هستند. نی در بینی لاک پشت، نهنگ پر از وسایل ماهیگیری. منظورم این است که این دنیایی نیست که ما می خواهیم در آن باشیم.”

– اینگر اندرسن، مدیر اجرایی UNEP

چرا این مهم است:

این معاهده نه تنها به دنبال پرداختن به اثرات مشهود آلودگی پلاستیکی است، بلکه به پیوندهای اساسی آن با استفاده از سوخت های فسیلی و تغییرات آب و هوایی نیز می پردازد. پیشرفت در سه دور اول مذاکرات، که در پایان سال 2022 آغاز شد، کند بود. برخی از کشورها، مانند ایالات متحده، تا حد زیادی از اقدامات داوطلبانه برای کنترل آلودگی پلاستیک حمایت کرده اند – موضعی که مدافعان می گویند برای حل مشکل پلاستیک کافی نیست. تولید جهانی همچنان در حال افزایش است. با پیشروی مذاکرات در اتاوا، برخی از گروه ها دولت بایدن را تحت فشار قرار می دهند تا نقش رهبری را در مذاکرات معاهده پلاستیک ایفا کند.