نظر: بازنگری در تولید پلاستیک برای آینده ای سالم تر



نمایندگان برای تغییر شکل رویکرد جهانی به آلودگی پلاستیکی در مذاکرات معاهده سازمان ملل، با تاکید بر نفوذ صنعت و هشدار در مورد شستشوی سبز، گرد هم می آیند.

جودیت انک و پاملا میلر برای آنها می نویسند ثروت.


به اختصار:

  • نویسندگان استدلال می‌کنند که بحث‌های پیمان پلاستیک سازمان ملل متحد در اتاوا باید از افسانه‌های بازیافتی که توسط صنعت ترویج می‌شود دور بماند و بر کاهش قابل توجه تولید پلاستیک تمرکز کند.
  • آنها صنعت پلاستیک را به دلیل ترویج اتکای مستمر به روش‌های بازیافت ناکارآمد که در رفع نگرانی‌های زیست محیطی و بهداشتی ناکام هستند، انتقاد می‌کنند.
  • تولید جهانی پلاستیک افزایش یافته است و در صورتی که مقررات بین المللی قوی اجرا نشود، پیش بینی می شود که دو برابر شود و بحران های بهداشتی و زیست محیطی را تشدید کند.

نقل قول کلیدی:

ایالات متحده به جای حمایت از کاهش تولید پلاستیک، از صحبت‌های صنایع پتروشیمی و پلاستیک در نشست‌های سازمان ملل تقلید کرده و بر مدیریت پسماند تمرکز کرده و بر بازیافت پلاستیک ناموفق و پلاستیک‌های «دایره‌ای» تأکید می‌کند.

– جودیت انک، رئیس Beyond Plastics و پاملا میلر، اقدام جامعه آلاسکا در مورد سموم.

چرا این مهم است:

همانطور که مذاکرات پیمان پلاستیک سازمان ملل متحد در حال گسترش است، نویسندگان تاکید می کنند که بر کاهش تولید پلاستیک و حذف مواد شیمیایی مضر تمرکز شود، نه فقط برای پایداری محیط زیست، بلکه برای سلامت و ایمنی جهانی، به ویژه در جوامع آسیب پذیر. بیشتر بخوانید: پایان دادن به تهدیدات سمی آلاسکا ناشی از پلاستیک و پتروشیمی.