بهترین زمان برای انجام جراحی بینی


این روزها بسیاری از افراد برای این که بتوانند به چهره ای زیبا دست پیدا کنند، اقدام به انجام عمل های جراحی مختلفی می کنند. بینی یکی از اعضای مهم بدن به حساب می آید که تاثیر بسیار زیادی را بر روی زیبایی چهره افراد می گذارد. به دلایل مختلفی ممکن است بینی افراد شکسته و بد فرم شود. اگر در دسته این افراد هستید و به دنبال عمل کردن بینی خود هستید، ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است؟ برای یافتن پاسخ سوال خود، سایت خوبی را انتخاب کرده اید. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی

بهترین فصل عمل بینی

بهار یا مهر؟ هر شهری در ایران در فصول مختلف اب و هوای مختلفی دارد. اگر ساکن لرستان هستید حتما با آب و هوای این شهر آشنایی دارید. اما کدام فصل را باید برای جراحی بینی در غرب کشور انتخاب کنم؟ این یکی از متداول ترین سوالاتی است که برای افراد مختلف ممکن است به وجود آید. شاید در نگاه اول پاسخ دادن به این سوال برای شما آسان باشد اما این طور نیست. برای این که بتوان به این سوال پاسخ درستی داد، نیاز است تا از جنبه های گوناگون بسیاری از مسائل مورد بررسی قرار بگیرد. با کمی حوصله و صبوری می توانید به پاسخ این سوال که بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است، پی ببرید.

ایران یکی از معدود کشورهای چهار فصل می باشد. در هر فصلی امکان انجام عمل جراحی بینی وجود دارد. با این وجود اما با توجه به شرایط جسمی هر فردی ممکن است انجام عمل جراحی در برخی فصول سال درست نباشد.

آلرژی دارید؟

فصل بهار یکی از فصل های دوست داشتنی سال است که بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر رسیدن این فصل هستند. در این میان اما برخی افراد به سبب حساسیتی که به این فصل دارند، ممکن است از رسیدن فصل بهار چندان راضی و خوشنود نباشند. طبق تحقیقات انجام شده ۲۰ درصد افراد به فصل بهار حساسیت دارند. در صورتی که شخص متقاضی عمل جراحی به فصل بهار حساسیت داشته باشد، بهتر است از انجام عمل جراحی در فصل بهار صرفه نظر کند. در صورتی که فرد به این حساسیت خود توجه چندانی نداشته باشد، بعد از عمل جراحی بینی خود با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهد شد.

اگر کارمند هستید و به دلیل تعطیلات عید نوروز اصرار به انجام عمل جراحی در این فصل دارید، باید با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید. پزشک با بررسی وضعیت شما، داروهای مشخصی را برای کم و یا قطع کردن علائم آلرژی برای شما تجویز می کند. با مصرف این داروها تا مدت زمانی مشخص از شر این بیماری سخت در امان خواهید بود.

در صورتی که به فصل بهار حساسیت ندارید، می توانید با خیالی آسوده در این فصل اقدام به عمل جراحی نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، این موضوع است که حتما قبل از انتخاب دقیق تاریخ عمل جراحی، با یک دکتر خوب مشورت نمایید تا با معاینه شما بتواند بهترین پیشنهاد را برایتان داشته باشد.

گرمای جانسوز تابستان، بلای جان افراد

بعد از فصل بهار نوبت به فصل جانسوز تابستان می رسد. بسیاری از افراد بر این باورند که بدترین فصل برای عمل جراحی بینی فصل تابستان است. گرمای شدید که در تابستان شاهد آن هستیم باعث می شود تا بین غضروف و استخوان هیچ پیوندی شکل نگیرد. همین موضوع باعث می شود تا دوران نقاهت این عمل جراحی بیش تر از همیشه و هر فصل دیگری باشد. اگر میخواهید تا عمل بینی خود را حتما در فصل تابستان انجام دهید، نیاز است تا به توصیه های پزشک خود به دقت گوش دهید. معمولا پزشکان برای فرد متقاضی یک سری دستورالعمل را برای قبل و بعد از عمل جراحی در نظر می گیرند. در صورتی که به این دستورالعمل ها توجه کنید، اسیر دوران نقاهت طولانی در فصل تابستان نخواهید شد. یکی از مهم ترین توصیه ها این می باشد که تا حد ممکن بعد از عمل جراحی در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

آیا فصل پاییز، فصل مناسبی برای عمل بینی می باشد؟

دسته دیگری از افراد هستند که در فصل پاییز ممکن است اسیر حساسیت فصلی شوند. فصل پاییز نیز مانند فصل بهار ممکن است برای فرد ایجاد حساسیت نماید. اگر به فصل پاییز حساسیت دارید و قصد عمل جراحی بینی خود را در این فصل دارید، نیاز است تا قبل از هرگونه اقدامی از داروهای مخصوص ضد حساسیت برای کنترل بیماری خود استفاده نمایید. از آن جایی که با تغییر فصل احتمال سرما خوردگی در افراد افزایش پیدا می کند، بهتر است سیستم ایمنی بدن خود را قبل از انجام عمل جراحی بالا ببرید تا در دوران نقاهت اسیر آبریزش بینی، تب و لرز و… نشوید. برای کنترل هر دو بیماری بهترین راه مراجعه به پزشکان متخصص می باشد. بهترین جراح بینی در لرستان بعد از معاینات لازم برای شما داروهای مختلفی را تجویز می کند.

فصل زمستان بدترین فصل برای جراحی بینی؟

فصل زمستان دیگر فصل سرمای سال است. عمده افراد ممکن است به دلیل سرمای بیش از اندازه این فصل دچار سرماخوردگی شوند. همین سرما خوردگی باعث می شود تا فرد به بیماری های عفونی مختلفی دچار شود. در صورتی که شخص شاهد عفونت در ناحیه بینی خود باشد، حسابی به دردسر خواهد افتاد. در این فصل نیز برای بالا بردن سیستم ایمنی خود نیاز است تا از داروهای مختلفی استفاده نمایید. از مهم ترین نکات برای بیمار نشدن می توان به قرنطینه کردن خود در دوران نقاهت بعد از عمل جراحی اشاره کرد. در دوران نقاهت بهتر است تنها با اعضای خانواده خود که نسبت به سلامتی آن ها اطمینان دارید، در ارتباط باشید. در این صورت خیال شما از بابت مبتلا شدن به هر بیماری راحت خواهد بود.

سخنی پایانی

تا به این جای مقاله به این سوال که بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است، پاسخ داده شد. همان طور که متوجه شدید، نمی توان یک فاکتور مشخصی را برای تمامی افراد برای انتخاب بهترین فصل عمل بینی در نظر گرفت. بهترین شخصی که می تواند در این خصوص شما را راهنمایی نماید، پزشک متخصص شماست. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید و توانسته باشید به اطلاعاتی مفید در این خصوص دست پیدا کنید. شما میتوانید سوالات و تجریبات خود را در وب سایت دکتر فاطمه مختاری فر جراح بینی در لرستان مطرح کنید.



Source link