خطرات پنهان طوفان های خورشیدی بر دنیای فناوری ما



اختلالات در فعالیت های خورشیدی می تواند سیستم های ارتباطی و انرژی حیاتی ما را ویران کند و سؤالاتی را در مورد آمادگی ما برای چنین رویدادهایی ایجاد کند.

کاترین شولز گزارش می دهد نیویورکر.


به اختصار:

  • طوفان های خورشیدی تهدیدی برای فناوری های اساسی برای اقتصاد و ایمنی ما هستند و اثراتی مشابه اثرات خرابکاری مخرب را تقلید می کنند.
  • پتانسیل تأثیرات گسترده و شدید شامل آسیب به ماهواره‌ها، سیستم‌های ناوبری و شبکه برق است که بازیابی آن احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد.
  • تلاش‌ها برای بهبود پیش‌بینی هوا-فضا و انعطاف‌پذیری زیرساخت‌ها ادامه دارد و اهمیت آمادگی برای رویدادهای با پیامدهای بالا و کم بسامد را برجسته می‌کند.

نقل قول کلیدی:

“یک حمله تروریستی به شبکه ما، یک پالس الکترومغناطیسی، یک فاجعه طبیعی، یک بیماری همه گیر – اگر بتوانیم آن را برای آب و هوای فضا کشف کنیم، بهتر از همه این اختلالات بزرگ دیگر محافظت خواهیم کرد.”

– کاترین دریگر، متخصص کشاورزی در دانشگاه مینه‌سوتا

چرا این مهم است:

طوفان های خورشیدی این پتانسیل را دارند که تقریباً همه جنبه های زندگی مدرن، از مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل گرفته تا ارتباطات و امنیت ملی را مختل کنند. درک و آمادگی برای چنین رویدادهایی برای به حداقل رساندن خطرات بهداشتی و آسیب های اقتصادی در مقیاس ملی و جهانی مهم است.