دادگاه خرید گاز ورمونت از گاز متان از محل دفن زباله نیویورک را تایید کرد | اخبار | هفت روز


برای بزرگنمایی کلیک کنید لوک ایستمن

پس از اینکه دادگاه عالی ورمونت شکایتی را برای جلوگیری از آن رد کرد، شرکت ورمونت گاز می‌تواند متان را از یک محل دفن زباله در شمال نیویورک خریداری کند تا به مشتریانش بفروشد.

دادگاه روز جمعه در کنار قانونگذاران ایالتی قرار گرفت که در سال 2022 به بزرگترین شرکت گاز ایالت اجازه دادند قراردادی 14.5 ساله برای خرید متان تولید شده در محل دفن زباله Seneca Meadows در منطقه Finger Lakes منعقد کند. ورمونت گاز گفت که این قرارداد به آن کمک می کند، همانطور که در قانون ایالتی الزامی است، با افزایش مقدار گاز طبیعی تجدید پذیر کم کربن، انتشار کربن از گازی را که می فروشد، کاهش دهد. اما منتقدان این طرح را به عنوان بخشی از یک طرح دقیق شستشوی سبز توسط شرکت انتفاعی تحت مالکیت کانادایی مورد انتقاد قرار دادند.

آنها ادعا می کنند که مقدار کمی از گاز محل دفن زباله به طور فیزیکی به مشتریان ورمونت می رسد و تنها کاری که شرکت انجام می دهد خرید اعتبار برای “ویژگی های تجدید پذیر” گاز با انتشار اندکی کمتر است.

این شرکت پاسخ می دهد که متانی که خریداری می کند، بخشی از گاز فسیلی را که به 56000 مشتری خود در شمال غربی ورمونت می فروشد، جایگزین می کند. این دقیقاً همان چیزی است که قانونگذاران هنگام تصویب قانون گرمای مقرون به صرفه تصور می کردند، این شرکت استدلال می کند.

نیل لوندرویل، رئیس و مدیر عامل شرکت ورمونت گاز گفت که از این حکم خرسند است و گاز تجدیدپذیر تنها یکی از چندین استراتژی نوآورانه ای است که این شرکت در حال بررسی است.

وی در بیانیه‌ای کتبی گفت: «به‌طور کلی، تصمیم امروز و احکام قبلی کمیسیون تأیید می‌کند که VGS در مسیر درستی قرار دارد و تمام ورمونتی‌ها با افزایش تلاش‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سود خواهند برد».



این پرونده توسط وکیل محیط زیست بریستول، جیمز دومونت، به نمایندگی از کاترین بوک، ساکن شارلوت و فعال آب و هوا مطرح شد. او استدلال کرد که کمیسیون خدمات عمومی نباید این فروش را تایید می کرد زیرا این کار نرخ گاز او را بدون تحقق اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش می داد.

او همچنین استدلال کرد که این شرکت راه های دیگری را برای دستیابی به این اهداف کاوش نکرده است.

بوک این تصمیم را “وحشتناک” خواند و گفت که “شواهد علمی و عقل سلیم را نادیده گرفته است.”

برای بزرگنمایی کلیک کنید مسیر گاز از Seneca Meadows به ورمونت - STUART BLOOD

  • استوارت خون
  • مسیر گاز از سنکا میدوز به ورمونت

او در یک مصاحبه گفت: «تصویب قرارداد خرید RNG از خارج از ایالت باعث تداوم سوزاندن متان در زمان بحران آب و هوایی می‌شود، زمانی که ما نیاز به توقف سوختن همه سوخت‌ها و سرمایه‌گذاری در منابع انرژی سازگار با آب و هوا و بدون انتشار کربن داریم.» بیانیه.

با این حال، دادگاه متوجه شد که تنظیم‌کننده‌ها همه نگرانی‌های Bock را سنجیده و به این نتیجه رسیده‌اند که قرارداد جدید با توجه به هزینه، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. این شرکت تخمین زده است که گاز محل دفن زباله 43 درصد کمتر از گاز فسیلی کربن منتشر می کند. کارشناسان Bock صرفه جویی واقعی را استدلال کردند بیش از 26 درصد بود.

حتی با فرض این رقم کمتر، کمیسیون خاطرنشان کرد که اگر ورمونت گاز 10 درصد گاز خود را با نسخه تجدیدپذیر جایگزین کند، منجر به کاهش 4 درصدی در انتشار خواهد شد.

این امر تا حد زیادی به انجام تعهدات شرکت تحت قانون گرمای مقرون به صرفه کمک می کند، که شرکت های گرمایش سوخت فسیلی را ملزم به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می کند. یکی از روش ها کمک به مشتریان در مصرف سوخت کمتر از طریق هوازدگی ساختمان ها است. مورد دیگر این است که به سوخت های کم آلایندگی روی بیاورید.

فعالان آب و هوا استدلال می‌کنند که برای ورمونتی‌ها ضروری است که به سرعت به راه‌حل‌های گرمایش واقعاً کم کربن، مانند پمپ‌های حرارتی با انرژی‌های تجدیدپذیر، روی آورند تا به اهداف آب و هوایی ایالت دست یابند. آنها می گویند که کاهش جزئی مشخصات کربن گاز فسیلی تنها استفاده از آن را در زمانی که باید کنار گذاشته شود تداوم می بخشد.

بحث ها در مورد چگونگی کربن زدایی سریع بخش های گرمایش، حمل و نقل و انرژی ایالت تشدید شده است، زیرا این ایالت از اهداف آب و هوایی خود عقب مانده است و نادیده گرفتن تأثیرات گرمایش جهانی به طور فزاینده ای غیرممکن می شود.