مریلند با وجود سابقه آلودگی، گسترش کارخانه تولید مرغ شرق ساحل را تایید کرد


دپارتمان محیط زیست مریلند می‌گوید پروتئین‌های دره باید محدودیت‌های تخلیه «بسیار سخت‌تر» را در آینده رعایت کنند. تصویر از Google Maps/Street View.

توسط تیموتی بی ویلر

تنظیم‌کننده‌های ایالت مریلند توسعه یک کارخانه بحث‌برانگیز تولید مرغ در ساحل شرقی را تایید کرده‌اند که فقط چهار ماه پیش پرونده‌هایی را که آن را متهم به آلوده کردن شاخه‌های خلیج چساپیک برای سال‌ها حل و فصل کرد.

وزارت محیط زیست ایالتی در اواخر دسامبر مجوز تخلیه کارخانه تولید پروتئین Valley Proteins در لینکوود را تمدید کرد. این مجوز به افزایش تقریباً چهار برابری مقدار فاضلابی که تأسیسات می‌تواند به رودخانه Transquaking، شاخه‌ای از خلیج که دارای مواد مغذی آسیب‌دیده در شهرستان دورچستر است، رها کند، می‌دهد.

جی آپرسون، سخنگوی MDE گفت که این مجوز “کاهش قابل توجهی” در سطح آلودگی در تخلیه ها را اعمال می کند. او گفت که تنظیم‌کننده‌ها شرایط بیشتری را فراتر از آنچه در ابتدا در سال 2021 پیشنهاد شده بود در پاسخ به نظرات عمومی اضافه کرده‌اند، از جمله نیاز به نظارت بیشتر و کارکنان کافی در عملیات تصفیه فاضلاب شرکت.

فعالان محیط زیست اما گلایه داشتند که MDE با تصویب این مجوز، نیازهای شرکت را بر احیای کیفیت آب در ترانلرزه مقدم دانسته است.

فرد پومروی، یک صدف‌دار که رئیس شرکت Dorchester Citizens for Planned Growth است، گفت: «ممکن است در اینجا پیشرفت‌هایی وجود داشته باشد، اما کافی نیست. او گفت که MDE با توجه به مشکلات مزمن آلودگی در کارخانه لینکوود، «کاملاً در اشتباه است» که به Valley Proteins اجازه داده است حداکثر تخلیه روزانه خود را از 150000 گالن به 575000 گالن افزایش دهد. او گفت: «آنها افزایش چهار برابری کسب نکرده اند.

همسایه‌ها و گروه‌های محیط‌زیست سال‌ها از تأسیسات پروتئین دره شکایت دارند که روزانه تا ۴ میلیون پوند از احشاء و پرهای مرغ را از کارخانه‌های فرآوری طیور می‌گیرد و آنها را به غذای حیوانات خانگی تبدیل می‌کند.

آنها همچنین دولت را به دلیل عدم رسیدگی به تخلفات متعدد در این نیروگاه در دهه گذشته و اجازه ادامه فعالیت با سیستم تصفیه فاضلاب قدیمی تحت مجوز تخلیه که در سال 2006 منقضی شده بود، مقصر دانستند. این مجوزها قرار است هر بار بررسی و به روز شوند. 5 سال، اما MDE در سال گذشته در این زمان نزدیک به 200 مجوز به اصطلاح “زامبی” داشت.

گروه‌های ایالتی و محیط‌زیست از این شرکت در فوریه ۲۰۲۲ شکایت کردند، زیرا یکی از سازمان‌ها، ShoreRivers، تصاویری از هواپیماهای بدون سرنشین گرفت که نشان می‌دهد ترشحات تغییر رنگی از ریزش Valley Proteins به یک آبراه منتهی به Transquaking می‌آید. شواهد بصری MDE را بر آن داشت تا پس از یافتن تخلفات بیشتر، کارخانه را بازرسی کرده و برای مدت کوتاهی تعطیل کند.

این شرکت این دعاوی را در یک حکم رضایت در 12 سپتامبر حل و فصل کرد، که در آن قول داده بود تخلفات تصفیه فاضلاب را برطرف کند و رواناب های آلوده را از سایت مهار کند. همچنین موافقت کرد که 540000 دلار جریمه به ایالت بعلاوه 160000 دلار دیگر به گروه های محیط زیست برای پایش و احیای کیفیت آب بپردازد.

در یک جلسه استماع عمومی در سال 2021 و از طریق ده‌ها نظر مکتوب، منتقدان از MDE خواستند تا محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری را بر کارخانه اعمال کند و اجازه ندهد تا زمانی که نشان دهد می‌تواند به آنها عمل کند، گسترش یابد. با ناامیدی آنها، MDE چنین شرایطی را تعیین نکرد.

“هیچ وقفه یا بررسی در محل وجود ندارد که در صورت ادامه عدم انطباق، آیا همچنان باید به آنها اجازه داده شود که جریان خود را افزایش دهند؟” مت پلوتا، مدیر برنامه های حافظ رودخانه در ShoreRivers گفت.

MDE در سپتامبر 2021 یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرده بود و تصمیم آزمایشی خود را برای تمدید مجوز Valley Proteins با محدودیت های شدیدتر تخلیه اعلام کرده بود. آژانس تصمیم نهایی خود را با ارسال یک جفت اعلامیه حقوقی در روزنامه محلی دورچستر کانتی در اوایل این ماه اعلام کرد.

در یک پاسخ کتبی طولانی به نظرات عمومی، MDE گفت که درخواست شرکت برای توسعه مطابق با مقررات ایالتی است. این نیروگاه پس از سه سال «دوره انطباق» که انتظار می‌رود سیستم تصفیه خود را ارتقا دهد، باید محدودیت‌های آلودگی «به‌طور قابل ملاحظه‌تری» را در تخلیه خود رعایت کند. پس از آن، MDE گفت که شرکت ممکن است تخلیه خود را افزایش دهد.

داگ مایرز، دانشمند ارشد مریلند در بنیاد خلیج چساپیک، گفت که MDE در مجوز نهایی خود “یک یا دو استخوان” را به منتقدان پرتاب کرده است، به ویژه با الزام سطح اکسیژن نگهدارنده ماهی به بالاتر بودن ترشحات گیاه. او مدعی شد، اما محدودیت‌های دیگری که شرکت باید رعایت کند تا حد زیادی با آنچه در مجوز قبلی وجود داشت تغییری نکرده است.

مجوز MDE پیشنهاد می کند که تخلیه کلی مواد مغذی پس از سه سال اول کاهش یابد.

به گفته MDE، پس از ارتقاء سیستم تصفیه کارخانه، حدود تخلیه سالانه آن برای نیتروژن 44 درصد و برای فسفر 79 درصد کمتر خواهد بود. این دو ماده مغذی به طور کلی مسئول شکوفایی جلبک ها، کاهش اکسیژن و کشتار ماهی ها در خلیج و شاخه های آن هستند.

Transquaking، مانند بسیاری از شاخه های خلیج، از سطوح بیش از حد مواد مغذی، عمدتاً از رواناب یا نشت از زمین های کشاورزی رنج می برد. تخلیه پروتئین های دره در پایین دست به بخش سد شده رودخانه معروف به هیگینز میلپاند می ریزد. محلی‌ها می‌گویند که آبگیری ضعیف از کیفیت پایین آب، کاهش ماهی‌ها و شیوع جلبک‌های سمی سبز آبی رنج می‌برد که حیوانات خانگی خانواده را مسموم کرده و به هشدار برای شنا کردن منجر شده است.

MDE گفت که در حال بررسی دقیق‌تر کیفیت آب در آسیاب است و در صورتی که ارزیابی آن حاکی از الزام محدودیت‌های شدیدتر تخلیه باشد، مجوز Valley Proteins را اصلاح خواهد کرد. اما گفت که مدل سازی آن در این زمان نشان می دهد که حوضچه آسیب می بیند حتی اگر کارخانه رندر در آنجا نباشد.

Suann Guthrie، سخنگوی Darling Ingredients، شرکت مستقر در تگزاس که سال گذشته Valley Proteins را خریداری کرد، گفت: “ما متعهد هستیم که به همکاری نزدیک با وزارت محیط زیست مریلند ادامه دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که تاسیسات Linkwood مطابق با تمام قوانین مربوطه است. و مقررات.»

پومروی، رئیس گروه دورچستر، گفت که Transquaking نه تنها از ترشحات پروتئین دره بلکه به دلیل پخش لجن نیمه جامد از سیستم تصفیه کارخانه در مزارع مزرعه مجاور آسیب می بیند. یک روز سال گذشته، او گفت، “کامیون پس از کامیون” در حالی که باران می بارید، مواد را در مزرعه ای نزدیک به رودخانه پخش می کردند، شرایطی که احتمال تبدیل شدن به رواناب را ایجاد می کند.

مجوز MDE می گوید که شرکت باید گزارش دهد که محموله های لجن خود به کجا می رود و مشخص می کند که مواد غنی از مواد مغذی باید به طور “مناسب” اعمال شود تا باران آن را به رودخانه های مجاور نبرد. اما Pluta از ShoreRivers گفت که این ارائه بدون دندان است زیرا MDE استفاده از لجن در مزارع کشاورزی را تنظیم نمی کند.

گروه های محیط زیست گفتند که در حال بررسی اقدامات قانونی برای به چالش کشیدن این مجوز هستند. فراتر از آن، آنها گفتند، آنها امیدوارند که دولت جدید فرماندار وس مور از قول کمپین خود برای تقویت اجرای قانون در MDE پیروی کند. در بودجه ای که در 20 ژانویه ارائه کرد، مور پیشنهاد اضافه کردن 67 موقعیت جدید در MDE را برای رسیدگی به مجوز و نظارت بر فاضلاب و آب آشامیدنی ارائه کرد.