در شهرهای آلوده، کاهش آلودگی هوا می تواند به همان اندازه که حذف سیگار باعث کاهش میزان سرطان می شود.


طبق یک مطالعه اخیر، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تأثیر قابل توجهی بر میزان سرطان هایی که معمولاً با سیگار کشیدن مرتبط است، دارد.


این مطالعه، منتشر شده در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، دریافت که در مناطق آلوده شهری، کاهش آلودگی هوا می تواند به همان اندازه که حذف کامل سیگار باعث کاهش نرخ 12 نوع سرطان که بیشتر با سیگار مرتبط است، از جمله سرطان ریه، سرطان معده، سرطان کلیه، سرطان مثانه، سرطان پانکراس را کاهش دهد. ، سرطان کبد، سرطان دهانه رحم، سرطان دهان، سرطان روده بزرگ، سرطان مری، سرطان حنجره و لوسمی میلوئید حاد.

دیوید کریبل، پروفسور و مدیر مرکز تولید پایدار لوول در مرکز تولیدات پایدار لوول، گفت: “ترک کردن سیگار در افراد یک راه واقعاً مهم برای پیشگیری از سرطان است، اما ما دریافتیم که در مکان هایی که به شدت آلوده هستند این کار انجام نمی شود.” دانشگاه ماساچوست و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت اخبار بهداشت محیط (EHN).

این مطالعه بر اساس تحقیقات قبلی توسط همان نویسندگان استوار است که تخمین می‌زدند اگر 20 سال پیش همه سیگار را ترک می‌کردند، میزان سرطان در استان‌های سراسر ایالات متحده چقدر کاهش می‌یافت. این مطالعه نشان داد که در بسیاری از شهرستان‌های شهری با سطوح بالای آلودگی هوا، اگر همه سیگار را ترک کنند، نرخ سرطان ریه به‌طور قابل‌توجهی کمتر نخواهد بود.

به عنوان مثال، در شهرستان آلگنی، که پیتسبورگ را در بر می گیرد – منطقه ای با بدترین کیفیت هوا در کشور – اگر همه افراد 20 سال پیش سیگار را ترک می کردند، نرخ سرطان ریه تنها 11 درصد کاهش می یافت. برای مقایسه، میانگین کاهش سرطان برای تمام 612 شهرستانی که در این مطالعه شرکت کردند، 62 درصد بود اگر همه سیگار را 20 سال پیش ترک کرده بودند – که نشان می‌دهد چیز دیگری باعث افزایش نرخ سرطان در مکان‌هایی مانند شهرستان آلگنی می‌شود.

داگ مایرز، استاد دانشگاه ایالتی بویز و یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، به EHN گفت: «ما فرض کردیم که آلودگی هوا در این مورد نقش دارد. ما آن را در این مطالعه جدید آزمایش کردیم و تأیید کردیم که مکان‌هایی که سطح بالایی از آلودگی هوا دارند، حتی اگر سیگار کشیدن حذف شود، همچنان نرخ سرطان بالاتری دارند.

“آلودگی هوا محرک اصلی بود”

این مطالعه آلودگی هوا را با مشاهده داده‌های شاخص کیفیت هوا اندازه‌گیری کرد که چهار آلاینده اصلی هوا را که توسط قانون هوای پاک فدرال تنظیم می‌شود – ازن سطح زمین، آلودگی ذرات، مونوکسید کربن و دی‌اکسید گوگرد – به همراه سایر آلاینده‌های خطرناک هوا، از جمله مواد سرطان‌زای مانند کلروپرن، فرمالدئید و وینیل کلرید.

محققان دریافتند که هر چه شاخص کیفیت هوا در یک شهرستان بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که حذف سیگار تفاوت کمی در میزان انواع سرطان مرتبط با سیگار کشیدن ایجاد کند.

مایرز توضیح داد: «ما همچنین به برخی عوامل دیگر مانند آلودگی زمین و آب، محیط ساخته شده و عوامل اجتماعی جمعیت شناختی نگاه کردیم. ما متوجه شدیم که آلودگی هوا محرک اصلی شهرستان‌هایی است که حتی اگر همه سیگار را ترک کنند، نرخ سرطان همچنان بالا باقی می‌ماند.

رسیدگی به آلودگی هوا

در مرحله بعد، محققان امیدوارند تا اثرات آلاینده های خاص هوا را بررسی کنند و به تأثیر آنها بر میزان انواع مختلف سرطان نگاه کنند. ممکن است 20 سال یا بیشتر طول بکشد تا سرطان پس از قرار گرفتن در معرض مضر ایجاد شود، بنابراین یکی از چالش‌ها یافتن داده‌های آلودگی است که به اندازه کافی به گذشته برمی‌گردد.

کریبل گفت: «مثلاً بررسی تأثیرات چیزی مانند فرکینگ روی خطر سرطان، چالش برانگیز است. هنوز خیلی زود است – ما هنوز 20 سال داده در معرض قرار گرفتن در معرض جمعیت به اندازه کافی بزرگ نداریم.

در همین حال، محققان امیدوارند که ادارات بهداشت عمومی در سراسر ایالات متحده از یافته های خود برای تخصیص منابع اضافی پیشگیری از سرطان برای کاهش آلودگی هوا استفاده کنند.

کریبل گفت: “کنترل دخانیات بسیار مهم است، اما اگر زمانی که در مورد خطر ابتلا به سرطان صحبت می کنید، فقط در مورد رفتارهای شخصی صحبت کنید، ممکن است به نظر برسد که مردم را سرزنش می کنید.” در مکان‌های آلوده‌ای مانند پیتزبورگ، پیام‌رسانی برای سلامت عمومی مؤثرتر است که همچنین اذعان کنید که عوامل خطری وجود دارد که خارج از کنترل مردم هستند، مانند آلودگی هوا، و نشان می‌دهد که در حال کار روی آن‌ها نیز هستید.»

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب