داستان کوتاه: حقیقت درباره رژیم های کتوژنیک

مجاز های کتوژنیک در واقع خارج شدن ار رژیم کتوژنیک جزئی از این رژیم هست که باید اصولی و درست صورت

9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 بگیره. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی، تغذیه کربوهیدرات و یا قند خون به منظور تکثیر و رشد می باشد و از آنجا که در رژیم کتو به دلیل مصرف کم کربوهیدارت ها، میزان قند خون کاهش پیدا می کند، در نتیجه با عدم تغذیه سلولهای سرطانی، احتمال پیشرفت و گسترش تومور ها نیز به حداقل می رسد. در صورت داشتن هر یک از این شرایط، تغییر رژیم غذایی را به آرامی و تنها با راهنمایی پزشک انجام دهید. اگر چه در این رژیم استاندارد از حد مشخصی برای دریافت چربی استفاده نشده اما میزان پروتئین در روز برابر با 50 تا 60 گرم بوده و این میزان برای کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم میرسه. به احتمال زیاد باید میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز نگه دارید ، در حالت ایده آل بهتر است این مقدار زیر ۲۰ گرم باشد. تقریبا بیشتر افراد در مورد وارد شدن به رژیم کتوژنیک اطلاعات دارن. برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند.

از بسیاری جهات به سایر رژیم های کم کربوهیدرات شبیه است.

مجاز های کتوژنیک اگر شخصی بخواهد به وزن دلخواه خود برسید و لاغر شود نیاز است از راه درست آن وارد شود. به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. در این رژیم فرد باید چربیها را جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کند. رژیم با پروتئین بالا: این رژیم بسیار شبیه به رژیم استاندارد است ولی میزان پروتئین در آن بالاتر است. هیچیک از افراد شرکت کننده در این تحقیق به دیابت نوع 2 مبتلا نبودند، اما مقدار قند خون برخی از آنها بالاتر از مقدار طبیعی بود که آنها را مستعد عوامل خطر بیماریهای متابولیک مختلف می کرد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون برنامه غذایی 21 روزه کتو شود. غذاهایی که چربی بالایی دارن میتونن باعث افزایش کلسترول بد خون بشن. منظور از این خوراکیها، آنهایی است که درصد کربوهیدرات بالایی دارند. از بسیاری جهات به سایر رژیم های کم کربوهیدرات شبیه است. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود.

فروشگاه کتوژنیک در کرج

پروتئین بخشی از رژیم کتو است، اما به طور معمول بین غذاهای حاوی پروتئین بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن فرقی گذاشته نمیشود. سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (HDL) نیز در رژیم غذایی کتو کاهش پیدا میکند. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما لازم است تحقیقات بیشتری در این حوزهها انجام شود. در زیر تعدادی از فواید رژیم را بیان میکنیم. فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

کتو می تواند باعث کاهش A1C شود – یک آزمون کلیدی برای دیابت که میانگین کنترل قند خون افراد را طی دو تا سه ماه نشان می دهد – چیزی که ممکن است به کاهش مصرف دارو کمک کند. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند. در مورد مکمل های رژیم کتوژنیک هم توی یک مقاله جدا به صورت کامل توضیح دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید. در یک رژیم کتوژنیک چه نوشینی هایی مجاز است ؟ هنگام توقف کتو چه انتظاری باید داشت؟ از طرف دیگر ، رژیم کتو نیز منجر به کتوز می شود و می توان آن را به مدت نسبتا طولانی تری ادامه داد . بنابراین می توان گفت که این رژیم در ۳ تا ۶ ماه اول، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های دیگر می شود.

نکته ای که باید در زمان خروج از رژیم کتوژنیک رعایت بشه، میزان مصرف کربوهیدارت بعد از خارج شدن از رژیمه. در مورد بدن

انسان باید این نکته رو بگیم که به شدت قدرت این رو داره تا خودش رو با شرایط جدید وفق بده. در ادامه در مورد 8 نکته ی مهم خارج شدن ار رژیم کتوژنیک بیشتر صحبت میکنیم. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. رژیم سیکلی و هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. میانگین دریافت انرژی در طول مطالعه از رژیم غذایی عادی تغییری نکرد و 71.6 ، 20.9 و 7.7 درصد کل انرژی دریافتی به ترتیب از چربی ، پروتئین و کربوهیدرات بود. ᠎This was created with the help of G SA Con tent Gen᠎erat᠎or D emov ersion .

میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است. در نسبت ۴ به ۱ رژیم کتو تقریبا حدود ۸۰ درصد انرژی از چربی ها تامین میشود و باقی مانده انرژی مورد نیاز روزانه فرد از طریق مصرف پروتیئین و کربوهیدرات به دست می آید، باید توجه داشته باشد که در رژیم کتو برای تامین حداقل پروتئین مورد نیاز بدن باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در رژیم غذایی قرار داشته باشد.پس از محاسبه انرژی چربی ها و پروتئین در رژیم غذایی باقی مانده انرژی را از طریق کربوهیدرات تامین میکنیم. اما از آنجایی که رژیم کتو مستلزم تغییرات شدید در رژیم غذایی روزانه شماست، بهتر است قبل از شروع از پزشک یا متخصص تغذیه بپرسید که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. چراکه قانون این رژیم مصرف روزانه کربوهیدرات بسیار کم در مقابل مصرف چربی و پروتیین زیاد است.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

​Th is c​on᠎tent w as do ne ​by G SA C on tent G​en​er ator D emov ersion!

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. خطری که رژیم های کتو ممکن است در رابطه با سلامت سیستم قلبی عروقی در استفاده طولانی مدت ایجاد کند همچنان مورد بررسی است . روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن MCT، سس مایونز کتویی نیز چربی های سالمی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به استفاده از آن ها میباشید. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. هنوز هم تحقیقات امیدوار کننده ای در مورد نقش رژیم کتوژنیک به عنوان یک مداخله مکمل و موثر در درمان سرطان وجود دارد. برنامه های کامپیوتری برای کمک به والدین و رژیم شناسان وجود دارد که با احتساب ترجیحات غذای کودک برنامه های غذایی مناسب رژیم کتوژنیک را ارائه میکند. تا از این طریق سنجش مایعات بدن یک کودک مقدور گردد و عوارض جانبی احتمالی مورد بررسی قرار گیرد. پیش از آغاز این رژیم غذایی باید با عوارض احتمالی ناشی از آن را بررسی کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. سرطان: رژیم کتو در حال حاضر به عنوان درمانی اضافه برای سرطان در حال بررسی است. این رژیم مدلی از رژیم کتوژنیک است که در بیمارستانی در کره برای کودکان شرقی ایجاد شده است که رژیم غذایی آن به طور عادی چربی کمتری از رژیم غذایی غربی دارد. همچنین در یکی از تحقیقات، مشاهده شد که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم بیماری پارکینسون نیز موثر است. از طرفی افت انسولین در رژیم کتوژنیک می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند. در این شرایط بدن برای تامین انرژی، چربی ها را می سوزاند. در واقع یک رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات به مصرف بالای چربی برای تامین انرژی بدن نیاز دارد. یادتون باشه با مصرف بالای پروتئین، ممکنه بدن احساس تشنگی نکنه اما دچار کمبود آب میشه. خیلی کمتر، رژیم های کم کربوهیدرات می توانند منجر به سنگ کلیه یا سطوح بالای اسید در بدن شما شوند. در این نوع رژیم میزان کربوهیدرات بالا و پایین میرود و به عنوان مثال 4 روز کربوهیدرات پایین و 3 روز کربوهیدرات بالا مصرف میکنید.

رژیم کتوژنیک سیکلی (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کربوهیدرات بالا است، مثلا ۵ روز رژیم کتوژنیک و ۲ روز مصرف کبوهیدرات زیاد. معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. او در Reddit توضیح داده است که با رعایت رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و انجام ورزشهای هوازی توانسته است به این هدف برسد. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در ابتدا خیلی سریع تا ۵ کیلو در هفته (یا کمتر) را تجربه میکنند. خیلی طبیعیه که با شروع رژیم کتوژنیک مصرف بعضی از مواد غذایی به شدت محدود میشه. از طرفی بعد از اتمام رژیم، بدن به خاطر گرسنگی دائمی که تحمل کرده، خیلی سریع به دنبال مصرف زیاد مواد غذایی رو میاره که این معمولا بازگشت وزن و یا بد تر از اون، اقزایش بیش از حد وزن رو به همراه داره. به همین خاطر است که ما تصمیم گرفتیم یک نمونه رژیم کتوژنیک لاغری دو هفته ای ایرانی برای شما عزیزان آماده کنیم. هرچه آگاهی شما در این زمینه بیشتر باشد، قطعاً تصمیم بهتری میگیرید و عملکرد بهتری خواهید داشت. 1. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین به میزان متوسط و چربی در اندازه بالا مصرف میشود.