دانشمندان بهداشت لغو لایحه بحث برانگیز PFAS ایندیانا را تحسین می کنند



سناتورهای ایندیانا روز دوشنبه لایحه ای را کنار گذاشتند که هزاران مورد از پرمصرف ترین مواد شیمیایی PFAS را از تعریف طبقه شیمیایی ایالت حذف می کرد.


لایحه مجلس 1399 برای معافیت برخی از مواد پر و پلی فلوروآلکیل (PFAS) و محافظت از آنها در برابر گنجاندن آنها در ممنوعیت های احتمالی ایالتی یا فدرال در آینده طراحی شده است. حامیان این لایحه به استفاده های «ضروری» از مواد شیمیایی در باتری ها، رایانه ها، ضربان سازها و سایر دستگاه ها اشاره کردند. با این حال، دانشمندان برجسته سلامت گفتند که این لایحه مبتنی بر علم نیست، بیانیه‌ای صادر کردند که در آن اشتباهات این لایحه را تشریح کردند و در جلسات کمیته علیه آن شهادت دادند.

مارتا ونیر، شیمیدان محیط زیست در دانشگاه ایندیانا که در جلسات استماع شهادت داد، در بیانیه ای گفت: «این پیروزی در بهداشت عمومی نشان می دهد که وقتی دانشمندان تخصص خود را در فرآیند سیاست گذاری مشارکت می دهند، چه اتفاقی می افتد. «تعریف کوچک ارائه شده از PFAS نه تنها از نظر علمی نادرست بود، بلکه می‌توانست سابقه مضری را ایجاد کند که سایر کشورها و دولت‌ها می‌توانستند آن را اتخاذ کنند.»

این لایحه در حالی ارائه می شود که اکثر ایالت ها به دنبال کاهش استفاده از PFAS هستند. یک تحلیل اخیر توسط ایالت های ایمن تخمین می زند که 35 ایالت در سال جاری سیاست هایی را برای ممنوعیت استفاده از مواد شیمیایی PFAS ارائه خواهند کرد. PFAS، که به دلیل ماندگاری در محیط زیست، “مواد شیمیایی برای همیشه” نامیده می شود، در محصولات مختلفی مانند ظروف پخت و پز، بسته بندی، پوشاک و لوازم آرایشی استفاده می شود.

این مواد شیمیایی با اثرات سلامتی متعددی از جمله کاهش عملکرد سیستم ایمنی و پاسخ واکسن، مشکلات رشدی و یادگیری برای نوزادان و کودکان، برخی سرطان‌ها، کاهش باروری، اختلال غدد درون ریز و سایر اثرات مرتبط هستند.

لیدیا جهل، دانشمند ارشد مؤسسه سیاست علوم سبز در بیانیه ای گفت: «پیامدهای سیاست های ضعیف PFAS می تواند برای نسل ها بازتاب یابد. این یک خبر عالی برای مردم و کره زمین است که حداقل یکی از این سیاست ها در این هفته مسدود شد.

دانشمندان از جمله Vernier و Jahl توصیه کردند که ایالت ها و سایر نهادهای دولتی مواد شیمیایی PFAS را به عنوان هر ترکیبی با یک اتم کربن کاملاً فلوئوردار یا تعریف مشابه ارائه شده از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در سال 2021 تعریف کنند.

برخی از حامیان این لایحه جمهوری خواه ایندیانا گفتند که هیچ مقررات ایالتی معلقی در مورد مواد شیمیایی وجود ندارد که از استفاده «ضروری» آنها جلوگیری کند، و خاطرنشان کردند که هر گونه مقررات پیشنهادی PFAS باید از طریق هیئت قوانین زیست محیطی ایالت عبور کند و می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بیش از یک سال.

با این حال، شلی یودر، دستیار رهبر اقلیت سنا (دی بلومینگتون)، در بیانیه‌ای گفت که «بسیار سپاسگزار است که این پیشنهاد در کمیته برگزار شد».

او گفت: “PFAS برای هوزیرز خطرناک است و این لایحه از علم و مقررات فدرال در حال انتظار در مورد PFAS جلوتر است.” «گروه‌های صنعتی HB 1399 را به دلیل ثبات و ثبات در مقررات به ارمغان آوردند. ما نمی توانیم انتخاب نادرست بین یک اقتصاد قوی و مقررات زیست محیطی که از مردم محافظت می کند را بپذیریم.