آیا PFAS را روی زیر بغل خود قرار می دهید؟


بر اساس گزارش جدیدی از Mamavation، شش دئودورانت که اخیراً آزمایش شده‌اند دارای سطوح قابل تشخیص فلوئور آلی هستند که نشانگر گروهی از مواد شیمیایی معروف به PFAS است.


با همکاری EHN.org، وبلاگ سلامت محیطی و جامعه دارای 15 دئودورانت از 14 مارک بود که توسط یک آزمایشگاه تایید شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آزمایش شد و سطوح فلوئور آلی را از 11 قسمت در میلیون تا 32 ppm یافت. دئودورانت‌های طبیعی و معمولی شواهدی از مواد شیمیایی داشتند.

فلوئور آلی یک شاخص قوی از مواد پر و پلی فلوئوروآلکیل است که به عنوان PFAS یا “مواد شیمیایی برای همیشه” نیز شناخته می شود – که با اثرات سلامتی از جمله کاهش عملکرد سیستم ایمنی و پاسخ واکسن، مشکلات رشدی و یادگیری برای نوزادان و کودکان، سرطان های خاص مرتبط است. کاهش باروری، اختلال غدد درون ریز و سایر اثرات.

اسکات بلچر، استادیار مرکز اثرات زیست محیطی و سلامتی PFAS در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، به Mamavation گفت که آزمایش فلوئور آلی یک “بررسی نقطه ای” خوب محصولات برای شواهد PFAS است زیرا آزمایش برای ترکیبات PFAS منفرد از دست می رود. برخی از اشکال رایج دیگر مواد شیمیایی.

این گزارش کتابخانه رو به رشد EHN.org و Mamavation را از محصولات مصرفی می سازد که برای شواهد PFAS آزمایش شده اند، از جمله لنزهای تماسی، سس های ماکارونی و گوجه فرنگی، سوتین های ورزشی، تامپون ها، نخ دندان، الکترولیت ها، بسته بندی کره، بسته بندی فست فود، پوشک و کاندوم.

در حالی که بسیاری از آلودگی PFAS در آب آگاه هستند، آزمایش Mamavation همچنان نشان می‌دهد که ما با چیزهایی که می‌پوشیم، می‌خوریم یا به بدنمان می‌پوشیم نیز در معرض قرار می‌گیریم. برای دیدن نگاهی عمیق به این که چرا و چگونه PFAS در بسیاری از این محصولات به پایان می رسد، بررسی PFAS را در قفسه ها و بدن ما ببینید.

PFAS در دئودورانت چه معنایی برای سلامتی ما دارد؟

خطر قرار گرفتن در معرض PFAS از طریق پوست کاملاً مشخص نیست، با این حال، تحقیقات آزمایشگاهی قبلی توسط مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی نشان داد که قرار گرفتن در معرض پوست PFAS خطرات سلامتی مشابهی با مصرف مواد شیمیایی از طریق غذا یا آب دارد.

لیندا اس. برنباوم، دانشمند بازنشسته و مدیر سابق مؤسسه ملی علوم بهداشت محیط و برنامه ملی سم شناسی و محقق در محل اقامت در این کشور، «از آنجایی که دئودورانت ها بسیار نزدیک به بافت سینه اعمال می شوند، ضروری است صنعت دئودورانت کار خود را تمیز کند. دانشگاه دوک، به Mamavation از یافته های جدید گفت.

من به آنها توصیه می کنم که این آلودگی را پیدا کنند و فوراً آن را برطرف کنند تا مطمئن شوند که زنان و مردان دیگر در هنگام استفاده از دئودورانت ها در معرض تماس قرار نگیرند.

این فقط PFAS نیست – سایر مواد شیمیایی مشکل ساز می توانند در دئودورانت ها مانند پارابن ها، فتالات ها، عطرهای مختلف و سایر ترکیبات ناشناخته ظاهر شوند.

چه دئودورانت هایی بدون PFAS هستند؟

Mamavation شواهدی از PFAS را در مارک‌های محبوب دئودورانت‌ها مانند Dr. Teals و Secret Lavender پیدا کرد، اما خبر خوب این است که برخی از دئودورانت‌ها، از جمله از Truvani و Bello Tallow، فاقد فلوئور آلی و سایر ترکیبات مضر بودند.

برای مشاهده لیست کاملی از دئودورانت‌هایی که شواهدی از PFAS دارند و کدام‌ها فاقد آن هستند، گزارش کامل را در Mamavation ببینید.

این آزمایش بخشی از تلاش مداوم Mamavation و EHN.org برای شناسایی PFAS در محصولات مصرفی رایج است. پروژه آزمایش PFAS ما را با Mamavation در صفحه فرود سری دنبال کنید.

آیا می خواهید در مورد PFAS بیشتر بدانید؟ ما را بررسی کنید راهنمای جامع