هلند به کودکان هشدار می دهد که کف دریا را به دلیل نگرانی PFAS قورت ندهند | PFAS



دولت هلند به مردم هشدار داده است که از قورت دادن کف کودکان و حیوانات خانگی در کنار دریا جلوگیری کنند، پس از یک مطالعه نشان داد که “مواد شیمیایی برای همیشه” در این اسپو متمرکز شده است.

پس از تحقیق بر روی فوم در ساحل بلژیک که غلظت مواد پر و پلی فلوروآلکیل (PFAS) را نشان می‌دهد – که به طور گسترده برای کیفیت ضدآب آنها استفاده می‌شود اما تخریب آن دشوار است – موسسه بهداشت عمومی هلند RIVM در ماه آوریل سواحل زیلند، شمال و جنوب هلند را اندازه‌گیری کرد. و اوت

این نشان داد که اگرچه به اندازه “غلظت های بسیار بالا” کشف شده توسط موسسه تحقیقات فناورانه فلاندری در یک نمونه از تفرجگاه بلژیکی Knokke مشخص نشده است، کف دریا در استراحتگاه های محبوب هلند از جمله Egmond، Katwijk، Scheveningen، Texel و Zandvoort وجود دارد. سطوح PFAS قابل مقایسه با بلژیک است.

مواد شیمیایی مصنوعی PFAS با اثرات سمی بر سیستم ایمنی انسان، برخی سرطان‌ها، مشکلات باروری و خطرات برای حیات وحش مرتبط است.

مارک هاربرز، وزیر مدیریت آب، روز سه‌شنبه در یک نشست پارلمانی گفت: «معقول است بعد از شنا دوش بگیرید، دست‌های خود را قبل از غذا بشویید و اجازه ندهید کودکان و حیوانات خانگی کف دریا را ببلعند». RIVM قبلاً ثابت کرده بود که مردم هلند در حال حاضر بیش از حد در معرض PFAS هستند. مقدار زیادی از غذا و آب آشامیدنی به دست می آید. هر مسیری که از طریق آن افراد PFAS بیشتری مصرف می کنند نامطلوب است، از جمله از طریق کف دریا.

او گفت که هیچ اقدامی در مورد شنا در دریا لازم نیست زیرا سطح آب “بسیار پایین تر” است. RIVM در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که مشخص نیست وجود مواد شیمیایی در فوم “برای سلامتی … شناگران، موج سواران، یا افرادی که در ساحل راه می روند” به دلیل فقدان اطلاعات در مورد قرار گرفتن در معرض و سطوح خطر قابل قبول، چه معنایی دارد.

با توجه به مطالعه هلندی، که فوم را در صورت وجود اندازه گیری کرد، «در کف دریای هلندی اگر PFAS بیشتر نباشد، به همان اندازه که در فوم دریای فلاندری اندازه گیری شده است، به استثنای یک نمونه از Knokke که غلظت PFAS بسیار بالایی در آن یافت شد، وجود دارد. “.

PFAS در همه چیز از لباس ضد آب و لوازم آرایشی گرفته تا فوم آتش نشانی و جعبه پیتزا استفاده می شود. برخی از آنها ممنوع هستند، اما نگرانی هایی در مورد سطوح محیطی وجود دارد، زیرا پیوندهای کربن و فلوئور که مواد شیمیایی را بسیار مفید می کنند، در برابر تخریب نیز مقاومت می کنند. ماه گذشته، فاش شد که 17 شرکت از 18 شرکت آب انگلیس، آنها را در منابع آب آشامیدنی، از جمله ماده شیمیایی محدود شده PFOS در آب خام و تصفیه نشده با 18 برابر حد مجاز آب آشامیدنی، پیدا کردند.

سال گذشته، RIVM اشاره می‌کند، دولت هلند محدودیت‌های آب آشامیدنی را برای PFAS تشدید کرد، زیرا مشخص شد که این محدودیت‌ها برای سلامتی خطرناک‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

فلاندر توصیه می کند که کف دریا را بازی نکنید، آن را نخورید و بعد از یک روز در ساحل شستشو دهید. اتحادیه اروپا در حال بررسی محدودیت های مقیاس بزرگ برای PFAS است.