واکنش شدید EPA را مجبور به توقف واردات ضایعات سمی PFAS از هلند به ایالات متحده کرد | PFAS



دولت فدرال ایالات متحده واردات میلیون‌ها پوند ضایعات شیمیایی سمی PFAS از هلند را به دنبال واکنش شدید ساکنان نزدیک یکی از تأسیسات کارولینای شمالی که قرار است این مواد را دریافت کنند، متوقف کرده است.

رسانه های محلی ماه گذشته فاش کردند که آژانس حفاظت از محیط زیست بی سر و صدا مجوزی را برای تولید کننده مواد شیمیایی Chemours برای واردات حدود 4 میلیون پوند زباله طی سال آینده تایید کرده است، که باعث نگرانی از آلودگی بیشتر در منطقه ای شد که قبلاً کاملاً توسط عملیات این شرکت آلوده شده بود.

امیلی دونوان، یکی از بنیانگذاران سازمان غیرانتفاعی Clean Cape Fear، گفت: افزایش مقدار زباله PFAS که به صورت محلی پردازش می شود، “ویرانگر” خواهد بود.

دونوان گفت: «ما از اینکه منطقه قربانی PFAS باشیم و شاهد رنج و مرگ دوستانمان باشیم خسته شده ایم.

PFAS یا مواد پر و پلی فلوئوروآلکیل، کلاسی از حدود 15000 ترکیب هستند که اغلب برای مقاوم‌سازی محصولات در برابر آب، لکه و چربی استفاده می‌شوند. آنها با سرطان، نقایص مادرزادی، کاهش ایمنی، کلسترول بالا، بیماری کلیوی و طیف وسیعی از مشکلات سلامتی جدی مرتبط هستند. آنها را “مواد شیمیایی برای همیشه” می نامند زیرا بیشتر آنها در محیط زیست تخریب نمی شوند.

Chemours که در سال 2015 از DuPont جدا شد تا دوپونت را در برابر مسئولیت قانونی محافظت کند، تصور می شود که مسئول آلوده کردن هوا، خاک، محصولات کشاورزی و آب در صدها مایل مربع در جنوب شرقی کارولینای شمالی با PFAS باشد. بسیاری از ساکنان ادعا می کنند که این بیماری در مقیاس وسیع باعث بیمار شدن و کشته شدن مردم شده است و سازمان ملل در حال بررسی نقض حقوق بشر در مورد آلودگی این شرکت است.

طبق یک سند آژانس، یک دستور رضایت ایالتی در سال 2019 شرکت را ملزم به مهار آلودگی فایت ویل ورکز کرد، اما EPA هنوز در ماه سپتامبر بیش از 100 محموله را از تأسیسات دوردرخت Chemours به ​​Fayetteville از طریق بندر ویلمینگتون امضا کرد.

Chemours زباله‌ها را برای یک نوع ترکیب PFAS، اسید HFPO-dimer، که معمولاً GenX نامیده می‌شود، بازیافت یا دوباره استفاده می‌کند، که در سطوح کم قرار گرفتن در معرض بسیار سمی است. مشخص نیست که آیا این فرآیند منجر به انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای و آلودگی محیطی در تاسیسات فایتویل می شود یا خیر.

داناوان گفت که ساکنان محلی و حامیان سلامت عمومی از این خبر “کور” شدند.

او گفت: “این چیزی است که ما واقعاً نگران آن هستیم – این تصمیم در خلاء شفافیت ایجاد شده است.” “ارتباط با جوامع تحت تاثیر که در این موضوع درگیر شده اند کجا بود؟”

روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی نیز گفت که دولت وی از مجوز جدید بی اطلاع است و در اوایل نوامبر نامه ای به EPA ارسال کرد و از آن خواست تا تایید مجوز خود را لغو کند.

کوپر نوشت: «با ناراحتی متوجه شدیم که EPA اخیراً واردات را تأیید کرده است.

سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که “در پاسخ به نگرانی های اخیر ابراز شده توسط ذینفعان از جمله ایالت کارولینای شمالی” و ساکنان محلی، توقفی را اجرا کرده است.

در سال 2018، آژانس حفاظت از محیط زیست ترامپ به Chemours دستور داد تا حمل و نقل را به دلیل سوالاتی در مورد مدیریت زباله و داده های قدیمی متوقف کند. این شرکت حمل و نقل حدود 10 تن زباله را در سال 2014 آغاز کرده بود و این میزان تا سال 2018 به حدود 250 متریک تن افزایش یافت.

مقداری از این ماده همچنین به تأسیسات تزریق چاه عمیق فرستاده می‌شد، جایی که زباله‌های سمی در دوردست‌های پوسته زمین ذخیره می‌شوند. چاه‌ها مستعد نشت و آلودگی آب‌های زیرزمینی هستند و مشخص نیست که آیا محموله‌های جدید PFAS همگی دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند یا برخی در چاه‌ها دفع می‌شوند.

از سال 2014 تا حداقل 2017، برخی از زباله های دوردرخت به تاسیسات ایتالیایی فرستاده شد، اما آب های زیرزمینی را آلوده کرد و مقامات منطقه برخی از فعالیت های شرکت را به حالت تعلیق درآوردند.

مشخص نیست که چرا EPA موضع خود را تغییر داده و مجوز را تأیید کرده است، اما به رسانه هلندی ITL Chemours گفت “اطلاعات تجاری محرمانه ای را ارائه کرده است که از ارائه رضایت مشروط پشتیبانی می کند”.

زباله ها را نمی توان در هلند دفع کرد زیرا این کشور مقررات سخت گیرانه GenX دارد و آن را به عنوان یک ماده خطرناک معرفی کرده است. دونوان گفت که دولت فدرال ایالات متحده در حال بررسی این است که آیا GenX را از طریق چندین کانال به عنوان یک ماده خطرناک معرفی کند، اما این روند متوقف شده است.

او اضافه کرد که در نامه بیان شده است که هیچ یک از موادی که وارد می شود زباله خطرناکی نیست، که ساکنان محلی را ناامید می کند زیرا EPA در فرآیند تعیین کند بوده است.

او گفت: «آنها مشکلی ایجاد می‌کنند و اجازه می‌دهند که چرک‌تر شود.

یکی از سخنگویان Chemours به ​​Fayetteville Observer گفت که کارخانه ایالات متحده مجاز به دریافت حداکثر 4 میلیون پوند زباله است، اما این شرکت احتمالاً واردات بسیار کمتری خواهد داشت.

سخنگوی شرکت Chemours Fayetteville Works دارای فناوری‌های کنترل انتشار برای کاهش انتشار ترکیبات فلوئوردار مطابق با مجوزهای عملیاتی و سطوح موجود در دستور رضایت است.

اما دونوان گفت که غیرمنطقی است که اجازه دهیم زباله های بیشتری به کارخانه ای وارد شود که هنوز آلودگی حیاط خلوت خود را پاکسازی نکرده است.

“ما تقریباً میزان پاکسازی و بازیابی را که می دانیم برای دامنه بحران آلودگی در اینجا مستحق آن هستیم، مشاهده نکرده ایم، اما اکنون EPA اجازه می دهد تا این مقدار عظیم زباله GenX وارد شود؟” او گفت.