“مواد شیمیایی برای همیشه” سمی در شرف دریافت اولین محدودیت های ایالات متحده هستند



انتظار می‌رود آژانس حفاظت از محیط زیست پس از اینکه متوجه شد در مقادیر کم خطرناک هستند، محدودیت‌هایی را بر روی «مواد شیمیایی برای همیشه» در آب آشامیدنی پیشنهاد کند. اما کارشناسان می گویند حذف آنها میلیاردها هزینه در بر خواهد داشت، باری که سخت ترین بار بر دوش جوامع کوچک با منابع کم خواهد بود.

EPA با نگرانی در مورد توانایی مواد شیمیایی در تضعیف سیستم ایمنی کودکان، سال گذشته گفت که PFAS می تواند باعث آسیب شود. در سطوح “بسیار پایین تر از آنچه قبلاً درک می شد.”

سوزان پینی، مدیر مرکز ژنتیک محیطی در دانشگاه سینسیناتی، گفت: «ما به عنوان جامعه ای از دانشمندان، سیاست گذاران و تنظیم کننده ها واقعاً در اوایل قایق را از دست دادیم.

همچنین شواهدی وجود دارد که این ترکیبات با وزن کم هنگام تولد، سرطان کلیه و تعداد زیادی از مشکلات سلامتی مرتبط هستند. مشخص نیست که EPA اکنون چه چیزی را پیشنهاد خواهد کرد و چگونه از مردم در برابر این آسیب‌هایی که اخیراً درک شده‌اند محافظت می‌کند.

ترکیبات PFOA و PFOS بخشی از یک خانواده بزرگتر از مواد شیمیایی به نام PFAS برای مواد پر و پلی فلوروآلکیل هستند که به طور گسترده در محیط تجزیه نمی شوند و برای دهه ها وجود داشته اند. آنها در تابه های نچسب، بسته بندی مواد غذایی و فوم آتش نشانی استفاده شده اند. استفاده از آنها در حال حاضر عمدتاً در ایالات متحده حذف شده است، اما برخی هنوز باقی مانده اند.

ارائه دهندگان آب در حال آماده شدن برای استانداردها و آزمایش های سختی هستند که بدون شک PFOA و PFOS را در جوامعی که هنوز از وجود مواد شیمیایی در آب خود اطلاعی ندارند، آشکار خواهد کرد. آخرین مهلت پیشنهادی روز جمعه است، اما ابتدا باید توسط دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید بررسی شود. از پنجشنبه، آن بررسی تمام نشده بود.

جاناتان کالموس کاتز، وکیل ارشد، قرار گرفتن در معرض سموم و سلامت در Earthjustice، گفت: “این قانون کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که جوامع مسموم نمی شوند.”

در طول دهه گذشته، تعداد فزاینده‌ای از شهرها و شهرک‌ها، اغلب در کنار کارخانه‌های تولیدی یا پایگاه‌های نیروی هوایی، ناگهان متوجه شدند که مشکل دارند. برای مثال، در سال 2016، سارا مک‌کینی در مرخصی زایمان بود که متوجه شد PFOA و PFOS بیش از حد در آب لوله‌کشی در حومه کلرادو اسپرینگز وجود دارد. او دختر هفته‌ای خود را برداشت و برای خرید آب بطری کافی برای خانواده پنج نفره‌اش بیرون رفت.

“اگر من فقط آن را تف می کنم، آیا می توانم دندان هایم را مسواک بزنم؟” او به یاد می آورد که متعجب است.

به گفته لوکاس، در پاسخ به نگرانی‌های افرادی که سال‌ها آب می‌نوشیدند، شرکت آب مک‌کینی به منبع دیگری تغییر مکان داد، ایستگاه‌های پر کردن بطری‌های آب را فراهم کرد و یک سیستم تصفیه ۲.۵ میلیون دلاری را نصب کرد که اولین در نوع خود در کشور بود. هیل، مدیر منطقه آب. مواد شیمیایی از پایگاه نیروی هوایی پیترسون در نزدیکی آب وارد آب شده بود، که سپس یک مرکز تصفیه ساخته شد.

برای جوامعی که دارای آلاینده هستند، حل مشکل ارزانی نیست.

بر اساس تخمینی که مشاور مهندسی Black & Veatch برای انجمن کار آب آمریکا تهیه کرده است، در سطح ملی، حذف مقدار کافی از مواد شیمیایی برای رعایت یک قانون سختگیرانه EPA که آنها را محدود به جایی که نمی توان آنها را شناسایی کرد، می تواند تقریباً 38 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. گروه صنعت همچنین هزینه های مداومی برای مواد فیلتر و آزمایش وجود خواهد داشت.

مشاور نتایج آزمایشات فدرال و ایالتی را بررسی کرد و تخمین زد که 4٪ تا 12٪ از تامین کنندگان آب در سطح ملی به دلیل قانون EPA نیاز به درمان برای PFAS دارند.

به گفته کارشناسان، جوامع کوچکتر و فقیرتر برای تامین هزینه های سیستم های جدید و آموزش کارکنان در مورد نحوه استفاده از آنها مشکل خواهند داشت. و به طور کلی، تامین کنندگان آب کوچکتر با منابع کمتر کیفیت آب را نقض می کنند قوانین بیشتر از خدمات شهری که به شهرهای بزرگ خدمات می دهند.

جاناتان پرسمن، مهندس و محقق آب EPA گفت: «سیستم‌های کوچک اغلب به فناوری‌هایی نیاز دارند که کارکرد آن‌ها ساده‌تر باشد». این آژانس کمک های فنی به ایالت ها و جوامع ارائه می دهد و اخیراً 2 میلیارد دلار برای آلاینده هایی مانند PFAS در اختیار ایالت ها قرار داده است.

در داخل مرکز تحقیقاتی EPA در سینسیناتی، یک ردیف از لوله‌های شیشه‌ای عمودی به اندازه ساعد تا حدی با مواد رزینی پر شده بود که می‌تواند PFAS را حذف کند. کار تضمین می‌کند که آژانس می‌داند چقدر دوام خواهد آورد و چه مقدار PFAS را حذف می‌کند. این برای طراحی سیستم های درمانی مهم است.

سال گذشته این آژانس آستانه های داوطلبانه و محافظه کارانه سلامت خود را به سطوحی کاهش داد که آزمایش ها حتی نمی توانند آن را تشخیص دهند – کسری از یک تریلیون. در سال 2016، 70 ppt بود. قبل از آن حتی بالاتر بود. همانطور که EPA افزایش خطر این ترکیبات را تشخیص می دهد، به این معنی است که افرادی که زمانی به آنها گفته شد آب آنها برای نوشیدن بی خطر است، متوجه می شوند که واقعاً نیاز به درمان دارد.

هنگامی که مردم در مورد ایمنی آب لوله کشی خود احساس گمراهی می کنند، کمتر احتمال دارد آن را بنوشند. در عوض، آنها تمایل دارند آب بطری گران قیمت را دراز کنند و نوشیدنی های شیرین را بیشتر مصرف کنند، گزینه هایی که با مشکلات سلامتی مانند دیابت مرتبط است.

آبل مورنو، مدیر منطقه آب و فاضلاب شهرستان آدامز جنوبی که به Commerce City، بخش صنعتی دنور خدمات می‌دهد، گفت: «ما در این جامعه با اعتماد چالش‌هایی داریم. چند دهه پیش، آلاینده هایی از یک کارخانه تولید مواد شیمیایی در نزدیکی آن نشت کردند. اگرچه این منطقه تأسیساتی برای درمان آلودگی ایجاد کرد، اما باعث بی اعتمادی طولانی مدت در محله عمدتاً لاتین تبار و سؤالاتی در مورد مدت زمان طولانی بودن مردم در معرض آلودگی شد.

سال گذشته، بتی ریواس با نامه‌ای مبهوت شد که به او می‌گفت فواره‌های آبخوری که 8 ساله‌اش در مدرسه استفاده می‌کرد، ایمن نیستند. داستان های PFAS در اخبار محلی منتشر شده بود و منطقه مدرسه به خانواده ها گفته بود که از آب بطری استفاده کنند. این ترس ریواس را تقویت کرد.

او گفت: “با این مشکل اخیر PFAS، این یک دلیل دیگر برای اطمینان از این است که نباید آب را در Commerce City بنوشید.”

مورنو پاسخ داد که منطقه مدت‌ها قبل از گزارش‌های خبری، در سال 2018، آزمایش PFAS را انجام داده است. سطوح بسیار بالایی را در چاه‌های خاصی کشف کرده است، اما زمانی که آب از تصفیه‌خانه عبور کرد، از آستانه توصیه‌های بهداشتی EPA در محل تجاوز نکرد. زمان. آژانس مورنو چاه ها را بست. او گفت که نامه ای که ریواس دریافت کرد ناامید کننده بود زیرا PFAS به سرعت منتشر نشده بود – فقط خبر را منتشر کرده بود. اکنون، منطقه آب را از دنور می‌خرد و مخلوط می‌کند تا PFAS را در سطوح غیرقابل کشف نگه دارد و قصد دارد یک تصفیه‌خانه برای تعمیر دائمی بسازد.

در سراسر ایالات متحده، تا کنون تنها شرکت های محلی و تنظیم کننده های ایالتی تغییراتی را اعمال کرده اند، نه دولت فدرال. میشیگان محدودیت آب آشامیدنی را تعیین کرد و هزینه آزمایش را پرداخت کرد. این آزمایش‌ها به یافتن و رفع سریع برخی از مکان‌های آلوده کمک کرد و مقامات میشیگان گفته‌اند که از آن زمان محدودیت‌های آن خیلی گران نبوده است.

به گفته چاد سیدل، رئیس یک شرکت مشاور آب، استانداردهای جدید، با این حال، مبادلات را مجبور خواهند کرد.

او گفت: «منابعی که برای پرداختن به این موضوع به کار می‌روند از برخی جهات به هزینه‌های دیگر نیازها مانند برداشتن لوله‌های خطرناک سربی و جایگزینی شبکه‌های قدیمی آب می‌رسند.

کالموس-کاتز از Earthjustice گفت که افراد زیادی آب آلوده می نوشند. هزینه نمی تواند مانعی باشد.

او گفت: “راه حل این است که هر کاری که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مردم بیمار نمی شوند، انجام دهید.”

___

فیلیس از سنت لوئیس گزارش کرد.

___

آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. برای همه پوشش های زیست محیطی AP، به https://apnews.com/hub/climate-and-environment مراجعه کنید.