نیروی زغال سنگ ایالات متحده از مرگ خودداری می کند. این برای آب و هوا به چه معناست.



دولت بایدن برای یک حمله بهاری علیه آلودگی کارخانه زغال سنگ آماده می شود.

انتظار می‌رود طی چند ماه آینده، EPA شش قانون جدید را منتشر کند که همه چیز را از کربن گرفته تا خاکستر زغال‌سنگ را هدف قرار می‌دهد، و انتظار می‌رود که رعد و برق نظارتی باعث ایجاد یک رشته بازنشستگی جدید زغال‌سنگ شود، زیرا شرکت‌های آب و برق به هزینه نگهداری مواد سیاه توجه می‌کنند. کتاب های آنها.

با این حال، تغییرات آتی زغال سنگ ایالات متحده را به سمت انقراض سوق نمی دهد – واقعیتی که می تواند تحقق اهداف آب و هوایی 2030 رئیس جمهور جو بایدن را دشوارتر کند. به رغم شرایط بازار و مقررات زیست محیطی که سلطه آن را در 15 سال کوتاه سلب کرده است، ثابت شده است که از بین بردن نیروگاه زغال سنگ بسیار دشوار است.

در سال 2007، زغال سنگ منبع نیمی از الکترون های شبکه برق ایالات متحده بود. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که زغال سنگ 20 درصد از تولید برق ایالات متحده در سال 2022 را به خود اختصاص داده است که در مجموع نه تنها از گاز، بلکه انرژی های تجدیدپذیر عقب مانده است. انتظار می‌رود امسال انرژی هسته‌ای از زغال‌سنگ نیز پیشی بگیرد، زیرا به رتبه چهارم تاسف‌بار سقوط می‌کند.

اما بیشتر پیش‌بینی‌ها، از جمله EIA، نشان می‌دهد که زغال‌سنگ بخشی از بازار را تا دهه 2030 و پس از آن اشغال می‌کند.

برایان موری، مدیر موقت مؤسسه انرژی، محیط زیست و پایداری نیکلاس در دانشگاه دوک، گفت: «زغال سنگ در یکی دو دهه گذشته در راه خروج بوده است. و من این معکوس شدن را نمی بینم. من فقط نمی دانم که می بینم به سرعت هفت سال آینده به صفر می رسد.

انعطاف پذیری زغال سنگ می تواند برنامه آب و هوایی بایدن را مختل کند. او متعهد شده است که بخش برق ایالات متحده تا سال 2030 80 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای خود را در مقایسه با سال 2005 کاهش خواهد داد و پنج سال بعد به صفر خواهد رسید. این یک هدف بلندپروازانه است که زیربنای تعهد گسترده تر او برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی است – که او در سخنرانی هفته گذشته وضعیت اتحادیه آن را “تهدید وجودی” نامید.

اما هدف انرژی تنها یک پنجره کوتاه از زمان باقی می گذارد که در آن سوخت های فسیلی می توانند هر نقشی را در شبکه برق ایفا کنند، حداقل بدون فناوری جذب کربن. و اکثر تجزیه و تحلیل ها – مانند این تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی – تمام آن فضا را برای گاز ذخیره می کنند. بقای زغال سنگ پس از سال 2030 با اهداف انتشار گازهای گلخانه ای بایدن سازگار نیست.

شکست وعده شکسته دیگری از سوی ایالات متحده در مورد گرمایش جهانی خواهد بود. سازمان ملل متحد از کشورهای ثروتمند خواسته است تا از مصرف بی وقفه زغال سنگ در این دهه صرف نظر کنند تا اهداف دمایی توافق پاریس را در بازی حفظ کنند و به کشورهای کمتر ثروتمند فرصت دهند تا وارد عمل شوند.

و ایالات متحده قول داده است که این کار را انجام دهد. جان کری فرستاده آب و هوای ایالات متحده در گفتگوهای آب و هوایی در گلاسکو در سال 2021 اعلام کرد که “تا سال 2030 در ایالات متحده، ما زغال سنگ نخواهیم داشت.”

وزارت امور خارجه از بیان اینکه این پیش بینی بر چه اساس است، خودداری کرد.

“[Former] یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه در ایمیلی به E&E News گفت، کری، وزیر امور خارجه به طور کامل از هدف دولت بایدن هریس برای ایجاد بخش برق بدون آلودگی کربن تا سال 2035 حمایت می کند.

اما ایالات متحده تقریباً به طور قطع در سال 2030 زغال سنگ خواهد داشت. کارشناسان انتظار دارند که چالش های مرتبط با آنلاین کردن منابع جدید برق به فعال نگه داشتن برخی از نیروگاه های زغال سنگ، با وجود ملاحظات هزینه و آب و هوا کمک کند.

نیروهای بازار علیه زغال سنگ می چرخند

ثروت زغال سنگ در حدود سال 2007 تغییر کرد، زمانی که ظهور شکست هیدرولیک بازار ایالات متحده را با گاز طبیعی ارزان پر کرد. کارخانه های جدید زغال سنگ لغو شدند. نمونه های موجود به گاز تبدیل یا بازنشسته شدند.

هزینه انرژی بادی و خورشیدی در دهه گذشته به دلیل بلوغ صنایع و اعمال سیاست های آب و هوایی به شدت کاهش یافته است. چشم‌انداز آینده‌ای با محدودیت کربن به سرمایه‌گذاری و تامین مالی زغال سنگ تبدیل شد.

آخرین نیروگاه جدید بزرگ زغال سنگ ایالات متحده – ایستگاه انرژی Sandy Creek در تگزاس – یک دهه پیش آنلاین شد. EIA هیچ فرد دیگری را در خط لوله نشان نمی دهد.

به نظر می رسد که نیروهای بازار علیه عملیات زغال سنگ موجود نیز روی می آورند.

شرکت تحقیقاتی Energy Innovation ماه گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان داد – به استثنای یک استثنا – بسته شدن همه 210 نیروگاه زغال سنگ در 48 ایالت پایین تر و جایگزینی آنها با باد و خورشید جدید در همان منطقه یا حتی در منطقه ارزان تر است. همان شهر

تنها استثنا، نیروگاه Dry Fork در وایومینگ است که در سال 2011 آنلاین شد و یک مزیت متوسط ​​را ارائه می دهد.

به عنوان یکی از توضیح ها برای محاسبه زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر، گزارش نوآوری انرژی به مشوق های قابل توجهی برای باد، خورشید، باتری ها و ساختمان های جدید در جوامع زغال سنگ اشاره کرد که در سال گذشته به عنوان بخشی از یک بسته هزینه های اقلیمی 369 میلیارد دلاری به تصویب رسید. قانون کاهش تورم

در این گزارش آمده است: «اعتبارات مالیاتی جدید فدرال در IRA، بحث اقتصادی جایگزینی زغال سنگ با انرژی پاک را غیرقابل ابهام می کند.

مایکل اوبویل، مدیر بخش برق در Energy Innovation و یکی از نویسندگان این گزارش، گفت که این گزارش هزینه “آینده” زغال سنگ قدیمی را با هزینه “کلی” انرژی های تجدیدپذیر جدید مقایسه می کند.

برای زغال سنگ، این به معنای هزینه احتمالی عملیات و نگهداری یک واحد معین است.

برای انرژی‌های تجدیدپذیر، این به معنای کل هزینه سرمایه‌ای برای ساخت بادی یا خورشیدی جدید در نزدیکی نیروگاه در حال بازنشستگی در مکانی است که آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر آن را دارای پتانسیل تشخیص داده است. هزینه ها شامل تامین مالی، عملیات، تعمیر و نگهداری و خطوط انتقال است که پروژه جدید را به نزدیکترین پست پست متصل می کند.

مقررات EPA هیچ نقشی در تجزیه و تحلیل بازی نمی کند – چیزی که اوبویل گفت یافته های آن را “محافظه کارانه” می کند. ارتقاهایی که شرکت‌های برق قبلاً در ناوگان خود انجام داده‌اند – و ممکن است تنظیم‌کننده‌ها تأیید کرده باشند و پرداخت‌کنندگان نرخ ممکن است در حال پرداخت آن باشند – به عنوان هزینه‌های کاهش‌یافته رد می‌شوند.

اوبویل گفت: “ما فرض می کنیم که این موضوع به این سوال که آیا تعطیل کردن کارخانه زغال سنگ از نظر اقتصادی منطقی است یا خیر، تاثیری ندارد.”

حمله آتی EPA به قوانین جدید نیز در نظر گرفته نمی شود – اگرچه احتمالاً به مشکلات زغال سنگ می افزاید.

انتظار می رود EPA شش قانون را در بهار و تابستان امسال ارائه دهد که می تواند هزینه های جدیدی را بر واحدهای زغال سنگ تحمیل کند. اینها شامل دو اقدام است که قوانین سخت تری را برای جیوه و سموم هوا ایجاد می کند، یک قانون نهایی برای آلودگی که از خطوط دولتی عبور می کند، یک قانون نهایی برای زباله های کارخانه زغال سنگ که وارد آب های زیرزمینی می شود و یک پیشنهاد برای باقیمانده های احتراق قدیمی. طبق آخرین دستور کار نظارتی دولت، دو قانون کربن نیروگاه برای واحدهای جدید و موجود قرار است در ماه آوریل پیشنهاد شود.

با این حال، O’Boyle خاطرنشان کرد که موانع افزایش سریع انرژی های تجدیدپذیر نیز بخشی از تجزیه و تحلیل نیست – مانند هزینه ها و مشکلات اضافه کردن پروژه های جدید به شبکه برق. او گفت که گلوگاه های اتصال متقابل در سال های اخیر افزایش یافته است و آنها تأثیری بر کنار گذاشتن انرژی تجدیدپذیر و حفظ زغال سنگ در بازی داشته اند.

او گفت: “شما نمی توانید چیزهای قدیمی را خراب کنید تا زمانی که چیزهای جدید را بسازید.”

همه چیز به اقتصاد برمی گردد

چشم انداز سالانه انرژی EIA برای سال 2022 قبل از تصویب قانون کاهش تورم منتشر شد، اما همچنان نشان می دهد که سهم زغال سنگ از شبکه برق ایالات متحده به کمتر از 10 درصد در سال 2030 کاهش می یابد – اگرچه مقداری زغال سنگ تا دو دهه پس از آن باقی خواهد ماند.

چشم انداز آژانس در سال 2023 در لایحه آب و هوا نقش خواهد داشت. اما موری گفت که داستان بزرگ‌تر برای بازنشستگی زغال سنگ احتمالاً مقررات EPA است.

او گفت: «ایرنا توسعه نیروگاه گازی آینده را با باد بیشتر و خورشیدی بیشتر جایگزین می‌کند و لزوماً سرعت بازنشستگی زغال سنگ را تسریع نمی‌کند.»

او گفت، اما قوانین EPA می تواند چنین پتانسیلی را داشته باشد.

Khanya Brann سخنگوی EPA در ایمیلی به E&E News نوشت که “رویکرد جامع” آژانس در قبال قوانین کارخانه زغال سنگ “قطعیت نظارتی و افق برنامه ریزی بلندمدت را فراهم می کند” و به “ایالت ها، اپراتورهای شبکه و شرکت های برق اجازه می دهد تا سرمایه گذاری آگاهانه داشته باشند. و تصمیمات برنامه ریزی.»

آنها همچنین می‌توانند شرکت‌های برق را متقاعد کنند که هزینه‌های ترکیبی پرداختن به کربن، جیوه، مه دود و فاضلاب در کارخانه‌های زغال‌سنگ ارزش آن را ندارد.

بن کینگ، دستیار مدیر گروه رودیوم گفت: «منظورم این است که صادقانه بگویم همه چیز به اقتصاد بازمی گردد. می‌دانید، در برخی مواقع، تصمیم به سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ای که باید برای ادامه فعالیت آن سرمایه‌گذاری کنید، متوقف می‌شوید، و این در بازار به طور فزاینده‌ای غیراقتصادی است.

او گفت که شرکت‌های برق ممکن است نگران باشند – پس از تخصیص سرمایه برای مطابقت با آخرین دور قوانین – ممکن است کارخانه‌های زغال‌سنگ را به اندازه کافی برای بازیابی هزینه راه‌اندازی نکنند، یا در چند سال آینده با دور دیگری از قوانین روبرو شوند.

کینگ گفت، مدل‌سازی اقتصادی گروه رودیوم نشان می‌دهد که قانون کاهش تورم برخی از کارخانه‌های زغال‌سنگ را به سمت بازنشستگی سوق می‌دهد و انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین آن‌ها می‌شود.

رودیوم تخمین می‌زند که این قانون می‌تواند باعث شود بین 30 گیگاوات تا 60 گیگاوات در کنار 60 گیگاوات بازنشستگی که قبلاً تا سال 2030 پیش‌بینی می‌شد، آفلاین شود. زغال سنگ همچنان بین 3 تا 8 درصد از انرژی ایالات متحده را تا پایان این دهه قبل از اعمال قوانین جدید EPA تشکیل می دهد.

نگرانی در مورد قابلیت اطمینان شبکه

برخی در بخش برق می گویند که ضربه زدن به زغال سنگ در این دهه می تواند قابلیت اطمینان شبکه را تضعیف کند – به ویژه در مواجهه با تقاضای جدید ناشی از برق رسانی بخش هایی مانند حمل و نقل.

منظورم این است که آیا کسی در EPA وقتی در مورد ایجاد قوانین جدید صحبت می کند به قابلیت اطمینان فکر می کند؟ همه ما پاسخ آن را می دانیم.

ریچ نولان، رئیس انجمن ملی معدن، به E&E News گفت که او به ویژه نگران قانون آتی EPA برای آلودگی است که از خطوط ایالتی عبور می کند، که خود آژانس تخمین زده است که می تواند 23000 مگاوات برق زغال سنگ را تا سال 2025 بازنشسته کند.

نولان گفت که “موج نظارتی که در راه است” می تواند “کارخانه های زغال سنگ که به خوبی کار می کنند” را از بین ببرد و به انعطاف پذیری شبکه در بخش های خاصی از کشور آسیب برساند.

او این استدلال را رد کرد که انرژی تجدیدپذیر بیشتر از مجموعه ای از منابع متنوع می تواند شبکه را تقویت کند.

او گفت: «مطمئناً در یک دنیای ایده‌آل، اگر همه چیز سیم‌کشی می‌شد، و ما مهندسان و فرآیند صدور مجوز داشتیم که خراب نمی‌شد و خطوط انتقال برق در سراسر جهان بسته می‌شد، بله، ممکن است درست باشند. با این حال، این واقعیت نیست. و اینجا جایی نیست که ما امروز هستیم.»