دستور دولت زغال سنگ به مانع بازار آزاد می رسد


تلاش قانونی برای حمایت از صنعت زغال سنگ به باد مخالف بازار آزاد می زند.

اقدام سال 2020 مقرر کرد که شرکت‌هایی که به دنبال بستن نیروگاه‌های زغال‌سنگ هستند، ابتدا سعی کنند تأسیسات را با فناوری جذب کربن بازسازی کنند. با این حال، بلک هیلز انرژی هفته گذشته اعلام کرد که در حال تلاش برای یافتن مناقصه‌گران برای انجام این کار در دو تأسیسات خود است.

بر اساس گزارش موقت بلک هیلز انرژی که توسط وایومینگ عمومی دستور داده شده است، هیچ یک از هشت شرکت درخواستی برای مناقصه نصب و راه‌اندازی تاسیسات پاک‌کننده CO2 با محلول آمین در نیروگاه‌های زغال‌سنگ نیل سیمپسون II و ویگن II در خارج از ژیلت با پیشنهادات خود پاسخ ندادند. کمیسیون خدمات

بلک هیلز از دو شرکت متخصص در سیستم‌های جذب CO2 برودتی پیشنهاداتی دریافت کرد. با این حال، این شرکت گفت که هنوز در حال بررسی هستند، و به یک محدوده تخمینی گسترده اشاره کرد که “ناپختگی این فناوری ها و نیاز به توسعه بیشتر به منظور تعریف دقیق، تجهیزات فرآیند، طرح و ردپای نهایی مورد نیاز را تایید می کند.” بلک هیلز در این گزارش اعلام کرد. “عدم پاسخ از سوی شرکت های آمین ناامید کننده بود، زیرا این پیشرفته ترین فناوری سیستم جذب کربن است.”

شرکت مبالغ پیشنهادی و سایر اطلاعات اختصاصی را از نسخه عمومی گزارش خود دریغ کرده است. با این حال، بلک هیلز قبل از درخواست مناقصه تخمین زده بود که افزودن تسهیلات جذب، استفاده و جداسازی کربن به نیروگاه‌های زغال‌سنگ Wygen II و Neil Simpson II، نرخ‌ها را برای مشتریان وایومینگ خود تا حدود 15 درصد افزایش می‌دهد یا محدوده 22.75 تا 25.34 دلار در ماه. برای مشتریان مسکونی متوسط ​​و 40.71 دلار تا 103.97 دلار در ماه برای مشتریان تجاری. همچنین تولید برق در نیروگاه‌ها را تا بیش از 30 درصد کاهش می‌دهد و مشتریان را – که به یک سیستم انحصاری خدمات برق وابسته هستند – در معرض هزینه‌های اضافی برای برق جایگزین قرار می‌دهد.

نیروگاه زغال سنگ دیو جانستون PacifiCorp درست در خارج از Glenrock. (Dustin Bleizeffer/WyoFile))

بلک هیلز همچنان در حال تحقیق در مورد قابلیت استفاده از CCUS در کارخانه‌های زغال‌سنگ است و در عین حال به درخواست پیشنهادات بیشتر ادامه می‌دهد. اما برای جذب پیشنهادات بیشتر، شرکت نیاز به انجام یک مطالعه “طراحی مهندسی جلویی” دارد تا بهتر تعریف کند که چگونه یک مقاوم سازی CCUS در نیروگاه ها عمل می کند.

بزرگترین شرکت برق وایومینگ، Rocky Mountain Power، همچنین گزارشی از پیشرفت خود برای جمع آوری پیشنهادات برای بازسازی دو واحد از چهار واحد زغال سوز در نیروگاه جیم بریجر در نزدیکی راک اسپرینگز و یکی از چهار واحد در کارخانه دیو جانستون در گلنراک ارائه کرد. طبق گزارش خود، این شرکت در ماه مه 2022 به 54 شرکت از درخواست در حال انتظار خود برای پیشنهادات اطلاع داد و در حال حاضر با حدود 21 پیشنهاد دهنده بالقوه کار می کند. این شرکت مهلت پیشنهادات را تا مارس تمدید کرد تا حدی به دلیل کولاک در دسامبر که بازدیدهای لازم در محل را به تعویق انداخت.

قانونی که این تلاش‌ها را ایجاب می‌کرد، تلاشی قانونی برای جلوگیری از بازنشستگی نیروگاه‌های زغال‌سنگ در ایالت بود. با این حال، تحلیلگران هشدار داده اند که این تلاش، در بهترین حالت، تنها مرگ اجتناب ناپذیر آنها را به تاخیر می اندازد و در عین حال قبوض برق مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

دستور، نرخ ها را افزایش می دهد

در همین حال، Black Hills و Rocky Mountain Power برای پیروی از قانون وایومینگ در سال 2020 هزینه هایی را متحمل می شوند که شرکت های تاسیساتی تحت نظارت را مجبور می کند یا فناوری های CCUS را در نیروگاه های زغال سنگ نصب کنند که برای بازنشستگی برنامه ریزی شده اند یا ثابت کنند انجام این کار مقرون به صرفه است. تجزیه و تحلیل امکان سنجی مقاوم سازی جذب کربن و حتی درخواست مناقصه، هزینه ای است که شرکت های تاسیساتی تنظیم شده مجاز به پرداخت آن به پرداخت کنندگان نرخ هستند. بلک هیلز می‌گوید که از آن‌ها درخواست می‌کند که ۲ درصد هزینه اضافی «تطابق با جذب کربن» – حداکثر مجاز – برای مشتریان اعمال کند و سالانه حدود ۳.۴ میلیون دلار برای کمک به پوشش هزینه‌های مطابقت با قانون وایومینگ ایجاد کند. به گفته این شرکت، این بودجه همچنین به پوشش هزینه مطالعات طراحی مهندسی کمک خواهد کرد.

کمیسیون خدمات عمومی وایومینگ در ماه دسامبر 0.3 درصد هزینه اضافی برای انطباق با جذب کربن را برای Rocky Mountain Power تصویب کرد تا حدود 2 میلیون دلار از مشتریان وایومینگ خود تا سال 2023 تولید کند.

اعتبارات مالیاتی

مقامات ایالتی امیدوارند که افزایش اعتبارات مالیاتی فدرال در قانون کاهش تورم به کاهش هزینه اعمال CCUS در نیروگاه های زغال سنگ کمک کند. اما تا کنون، مشخص نیست که آیا برنامه اعتبار مالیاتی فوق العاده 45Q می تواند این امیدها را برآورده کند یا خیر.

مقامات بلک هیلز در ماه اکتبر به مقامات ایالتی هشدار دادند که از نظر تاریخی، حدود نیمی از اعتبارات مالیاتی 45Q اعطا شده در نهایت به دلیل عدم برآورده کردن الزامات فنی و عملکردی سختگیرانه در ذخیره و استفاده از CO2 جذب شده، “پس گرفته می شود”. بر اساس آخرین گزارش این شرکت، نگرانی ها در مورد برنامه اعتبار مالیاتی همچنان باقی است.

به عنوان مثال، بلک هیلز به جای یک چاه، با پیمانکاران برای برآورد هزینه و امکان سنجی دو چاه عمیق برای پمپاژ CO2 در اعماق زیرزمین برای ذخیره سازی دائمی کار می کند.

این شرکت گفت: “دو چاه برای افزونگی و کاهش ریسک برای بازپس گیری مالیات 45Q و قابلیت اطمینان عملیاتی ضروری است.” «بلک هیلز در حال کاوش در مکان یابی چاه ها در زمین های ایالتی برای به حداکثر رساندن بودجه است.»

یک قطار زغال سنگ از کنار یک عملیات استخراج زغال سنگ با کامیون و بیل در حوضه رودخانه پودر در شمال ژیلت در 2 سپتامبر 2022 می گذرد. ​​(Dustin Bleizeffer/WyoFile)

دیوید شلیسل سیستم های جذب کربن را برای موسسه اقتصاد انرژی و تجزیه و تحلیل مالی تجزیه و تحلیل می کند و تلاش های وایومینگ را برای تقویت اجباری جذب کربن در نیروگاه های زغال سنگ در این ایالت از نزدیک دنبال کرده است.

ما به این فناوری فکر نمی کنیم [retrofitting coal plants with carbon capture] ثابت شده است، و ما فکر نمی‌کنیم که اقتصاد به دلیل نرخ‌دهی که به آن آسیب می‌زند، مثبت باشد. اما من با این همه پول فدرال تعجب نمی کنم [45Q tax credits] پیشنهاد می‌شود که شرکت‌ها با دست‌های بیرونی ظاهر می‌شوند.»

ران اسمیت، مشاور و مهندس سابق معدن و نیروگاه، گفت که اعتبار مالیاتی 45Q برای مقاوم‌سازی نیروگاه‌های زغال‌سنگ قدیمی مناسب است. اساساً مشوق مصرف زغال سنگ به منظور تولید CO2 است. نه تنها مقدار برقی را که نیروگاه تولید می کند کاهش می دهد، بلکه CO2 – در برخی موارد – برای تولید نفت و گاز بیشتری که به انتشار CO2 و تغییرات آب و هوایی کمک می کند، استفاده می شود.

اسمیت گفت: «شما در حال ایجاد یک صنعت جدید هستید که در آن تولید الکتریسیته تنها برای تولید دی اکسید کربن از زغال سنگ و جمع آوری اعتبارات مالیاتی در درجه دوم اهمیت قرار دارد. من به عنوان یک شهروند و پرداخت کننده نرخ نگران هستم. من همچنین نگران هستم زیرا می توانم تعداد زیادی پرچم قرمز را در اینجا ببینم. این قانون به تدریج خواستارتر شده و نیروهای بازار را نادیده انگاشته است.»

شلیسل گفت که تلاش برای اجبار به بازسازی جذب کربن تنها پرداخت کنندگان نرخ وایومینگ را در معرض خطر قرار می دهد و بعید است که منجر به یک پروژه موفق شود.

شلیسل گفت: «من برای کارگران و جوامعی که نیروگاه‌ها دارند ناراحت هستم. “به جای اتلاف وقت برای جذب کربن، قانونگذار باید به این جوامع در انتقال به فناوری های جدید کمک کند.”