گرمای شدید منجر به مرگ یکی از طرفداران تیلور سویفت در برزیل شد. آیا می شد از آن جلوگیری کرد؟


نمایش تیلور سوئیفت در یک استادیوم روباز در ریودوژانیرو در جمعه گذشته، قرار بود شروعی سخت برای اولین تور کنسرت ستاره پاپ در برزیل باشد. درعوض، پس از مرگ یکی از کنسرت‌کنندگان در اثر گرمای شدید دقایقی پس از اجرای تور Eras Swift، طرفداران در سرتاسر جهان متحیر شدند.

آنا کلارا Benevides Machado، 23 ساله، 880 مایل سفر کرد و بیش از هشت ساعت بیرون از خانه به همراه ده ها هزار طرفدار دیگر در صف منتظر ماند تا هنرمند مورد علاقه خود را ببیند. در آن روز، شاخص گرما یا دمای «شبیه» که رطوبت را محاسبه می‌کند، به بالاترین حد خود یعنی 138 درجه فارنهایت در ریو رسید. برزیل در هشتمین موج گرما در سال جاری بود – و اکنون فقط بهار است. بیش از 1000 نفر از شدت گرما در داخل سالن غش کردند. دیگران استفراغ می کردند.

Benevides تنها چند دقیقه بعد از شروع مجموعه، در طول آهنگ “Sruel Summer” هوشیاری خود را از دست داد و بعداً بر اثر ایست قلبی در بیمارستانی در همان نزدیکی درگذشت.

محققان ثابت کرده اند که چگونه هوای گرم خطر نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد. کنسرت‌کنندگان می‌گویند تایم برای سرگرمی، شرکت سرگرمی مستقر در برزیل که این رویداد را اداره می‌کند، با وجود گرما و مسدود شدن دریچه‌های هوا در محل برگزاری، از آوردن آب به مردم برای جلوگیری از گوش دادن به داخل سالن خودداری کرد. سوئیفت در ابتدا دومین نمایش خود را در ریو به تعویق انداخت. برای شنبه تا دوشنبه شب برنامه ریزی شده است، به دلیل نگرانی های ایمنی به دلیل دمای بالای مداوم. او همچنین بیانیه ای در اینستاگرام منتشر کرد و گفت که از مرگ Benevides “ویران” شده است. سوئیفت نوشت: “این آخرین چیزی است که فکر می کردم وقتی تصمیم گرفتیم این تور را به برزیل بیاوریم، اتفاق می افتد.” (Time for Fun بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.)

فاجعه کنسرت سوئیفت در تابستانی رخ می دهد که طرفداران در کنسرت بیانسه در مریلند و در کنسرت اد شیران در پیتسبورگ دچار بیماری گرما شدند. این حوادث به عنوان یادآوری جدی از خطرات گرمای شدید است که با تشدید امواج گرما در نتیجه تغییرات آب و هوایی بدتر خواهد شد. اما آنها همچنین نشان می‌دهند که مدیریت نادرست رویداد و عدم آمادگی گرمایی می‌تواند کشنده باشد. کارشناسان بهداشت آب و هوا و ایمنی گرما به گریست گفتند که بیشتر مرگ‌ها و بیماری‌های ناشی از گرما، از جمله در کنسرت‌ها و سایر رویدادهای بزرگ، قابل پیشگیری هستند. برای جلوگیری از صدمات بعدی، برگزارکنندگان کنسرت باید اقداماتی را برای برنامه‌ریزی فعال برای گرما، اطلاع رسانی توصیه‌های بهداشتی و اقدامات ایمنی از قبل، ارائه آب و مراقبت‌های پزشکی در محل، و اطمینان از جریان هوا و تهویه مناسب انجام دهند.

هواداران در خارج از استادیوم المپیک نیلتون سانتوس برای کنسرت Eras Tour تیلور سویفت در صف موج گرما در ریودوژانیرو در روز شنبه منتظر می مانند. تعویق این برنامه ساعاتی قبل از برنامه ریزی برای حضور ستاره اعلام شد. سیلویا ایزکویردو / عکس AP

«مردم برای تفریح ​​به این رویدادها می روند. کوین کلوزل، استاد علوم جوی در دانشگاه اوکلاهاما، به گریست گفت: هرگز به سراغ یکی از این فکر نمی‌شوید که قرار است اتفاق وحشتناکی بیفتد. “بنابراین این بر عهده سازمان دهندگان رویداد است که مطمئن شوند که امن ترین محیط ممکن است.”

کلوزل، که بر پیش بینی آب و هوا و ایمنی حدود 400 رویداد سالانه در فضای باز در دانشگاه اوکلاهاما نظارت می کند، گفت که وقتی صحبت از گرمای شدید به میان می آید، برگزارکنندگان رویداد باید سه چیز کلیدی را ارائه دهند: سایه، هیدراتاسیون و حرکت هوا. برای مثال، نصب سایبان‌ها برای سایه‌اندازی در صف‌های بی‌پایان کنسرت که ساعت‌ها در ریو می‌ایستادند، یکی از راه‌های ساده برای خنک کردن مردم بود. داشتن آب کافی در دسترس و ارائه رایگان آن به شرکت کنندگان نیز بسیار مهم است. برگزارکنندگان همچنین باید راه‌هایی برای تهویه فضای رویداد بیابند، از جمله، به طور بالقوه، با کاهش ظرفیت صندلی.

مورگان زابو، هماهنگ‌کننده اطلاعات بهداشتی و گرمایی جامعه در دفتر برنامه آب و هوای اداره ملی اقیانوسی و جوی، تصریح کرد که مکان‌های داخلی باید تهویه مطبوع داشته باشند و صرفاً به فن‌های برقی متکی نباشند، که می‌تواند با دمیدن هوای گرم سریع‌تر شرایط خفه‌کننده را بدتر کند. نرخ.

Zabow گفت که سازمان دهندگان رویداد همچنین باید توصیه های بهداشتی را از طریق پیام متنی یا ایمیل از قبل ارسال کنند. این پیام‌ها می‌تواند شامل پیش‌بینی گرما و نکاتی برای خنک ماندن باشد، مانند نوشیدن منظم آب و پرهیز از نوشیدنی‌های شیرین، کافئین و الکل، که می‌تواند توانایی بدن برای خنک شدن را مهار کند. پوشیدن لباس های گشاد و رنگ روشن یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه ای است که توصیه می شود.

بعدی را بخوانید

کلاژ مصور که نماد نگاری مرتبط با گرما را نشان می دهد

Extreme Heat 101: راهنمای شما برای ایمن ماندن و خنک ماندن

اما حتی با وجود این اقدامات احتیاطی، گرما همچنان می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، به‌ویژه برای افرادی که مسن‌تر هستند یا دارای شرایط پزشکی از قبل موجود هستند، یا افرادی که از آب و هوای سردتر هستند و به هوای گرم عادت ندارند. کلوزل گفت، به همین دلیل است که داشتن کادر پزشکی با دسترسی آسان در محل بسیار مهم است. در بازی‌های فوتبال، کلوزل و کارکنان دانشگاه اوکلاهاما چادرهای خنک‌کننده را با پرسنل پزشکی در اطراف زمین ترتیب می‌دهند تا شرکت‌کنندگان بیمار شوند.

همچنین راه هایی برای جلوگیری از گرما وجود دارد. لاد کیت، کارشناس سیاست گرمایی و استاد برنامه ریزی شهری در دانشگاه آریزونا، گفت: در آریزونا، به تعویق انداختن تمرینات ورزشی و سایر رویدادها تا اواخر عصر که هوا خنک می شود، به طور فزاینده ای رایج شده است. کلوزل خاطرنشان کرد که اگر کنسرت‌ها صندلی‌های رزرو شده‌تری ایجاد می‌کردند، مردم مجبور نمی‌شدند ساعت‌ها بیرون صف بکشند تا جایی را حفظ کنند. لغو یا به تعویق انداختن رویدادها، همانطور که سوئیفت برای دومین کنسرت خود در ریو انجام داد، گزینه دیگری است. سازمان‌دهندگان همچنین می‌توانند رویدادهای تابستانی را به فصل خنک‌تری مانند پاییز یا زمستان تغییر دهند. همه این مراحل، کارشناسان تاکید می کنند، نیاز به برنامه ریزی دقیق و عمدی از قبل دارد.

افراد نیز می توانند اقداماتی را برای ایمن ماندن انجام دهند. همانطور که کنسرت تیلور سویفت نشان داد که گرما می تواند بر هر کسی، از جمله جوانان و کسانی که از سلامت خوبی برخوردار هستند، تاثیر بگذارد. Zabow استفاده از یک سیستم دوستان را پیشنهاد کرد که در آن دوستان یکدیگر را برای علائم گرمازدگی از جمله تعریق شدید، سرگیجه و حالت تهوع زیر نظر داشته باشند و در صورت نیاز زودتر از آنجا خارج شوند. او می‌گوید: «می‌دانم خیلی سخت است که ورزشگاه را زودتر ترک کنی و چیزهایی را از دست بدهی، اما زندگی تو خیلی مهم‌تر است.

با این حال، در کنسرت سوئیفت در روز جمعه، شرکت کنندگان گفتند که Time for Fun خروجی ها را مسدود کرده است و خروج را دشوار کرده است. این شرکت از اقدامات جدید برای تامین آب و امدادرسان اضطراری صبح شنبه خبر داد. در همین حال، آژانس حمایت از مصرف کنندگان برزیل اعلام کرده است که دولت فدرال قصد دارد در مورد Time for Fun تحقیق کند.

کلوزل گفت: «این که اتفاقات قابل پیشگیری رخ داد، ناراحت کننده است. “شما باید مکان خود را بشناسید، باید طرفداران خود را بشناسید، و باید راهی برای مراقبت از آنها و کاهش خطر تا آنجا که ممکن است داشته باشید، نه اینکه آن را به شانس بسپارید.”