هشدار می دهد که قهوه ممکن است تا سال 2050 به دلیل تغییرات آب و هوایی از قفسه ها محو شود


یک موسسه خیریه برجسته هشدار داده است که قهوه ممکن است تا سال 2050 به دلیل تغییرات آب و هوایی از قفسه های ایرلند ناپدید شود.

تجارت منصفانه ایرلند اعلام کرد دانه‌های قهوه، کاکائو و سایر غذاهایی که در آب‌وهوای گرم‌تر رشد می‌کنند، می‌توانند ظرف 30 سال آینده به دلیل رویدادهای شدید آب و هوایی تبدیل به خوراکی‌های کمیاب و گران‌قیمت شوند.

کشاورزان دانه قهوه در حال حاضر با چالش های جدی روبرو هستند و تخمین زده می شود که تا سال 2050، نیمی از زمین های جهان که در حال حاضر برای کشاورزی قهوه استفاده می شود، ممکن است به دلیل سیل، خشکسالی و افزایش دما غیرقابل استفاده باشد.

پیتر گینور، مدیر اجرایی Fairtrade ایرلند، گفت: «ما می‌توانیم به پایان فنجان قهوه بسیار دوست‌داشتنی نگاه کنیم.

کشاورزانی که دانه‌های قهوه را کشت می‌کنند به دلیل بسیاری از رویدادهای آب و هوایی شدید، مانند کنیا، آفریقای شرقی، که در حال حاضر بدترین خشکسالی خود را تجربه می‌کند، با چالش‌های جدی مواجه هستند.

93 درصد نگران کننده از کشاورزان قهوه تجارت منصفانه در کنیا که مورد بررسی قرار گرفتند، در حال حاضر اثرات تغییرات آب و هوایی را تجربه کرده اند.

آقای گینور افزود که قارچ قهوه لا رویا که به عنوان زنگ قهوه نیز شناخته می شود، تهدید دیگری است. این بیماری روی گیاه قهوه تأثیر می گذارد و می تواند تولید را از بین ببرد.

بین سال‌های 2012 تا 2017، بیش از 3 میلیارد دلار خسارت وارد کرد و سود از دست رفت و تقریباً 2 میلیون کشاورز را مجبور به ترک زمین کرد.

ما ایرلندی‌ها به چای، موز و قهوه‌مان خیلی علاقه داریم. اما اکنون سؤال این است که با توجه به تأثیر فزاینده تغییرات آب و هوایی بر 500 میلیون کشاورز کوچک که بیشتر غذای جهان را تولید می کنند، چه اتفاقی برای غذای ما می افتد؟

این موسسه خیریه این خبر را در مراسم راه اندازی رویداد سالانه Fairtrade Fortnight در روز سه شنبه در خانه عمارت دوبلین اعلام کرد.

Fairtrade همچنین نقاشی دیواری جدیدی را روی دیوار Busy Feet & Coco Café در خیابان ویلیام در دوبلین راه اندازی کرده است که اولین کافی شاپ ایرلندی بود که قهوه Fairtrade را به فروش رساند.

خوزه دانیل آگیلار، تولیدکننده قهوه از هندوراس، و هنرمند خیابانی شین ساتون در یک نقاشی دیواری جدید در دوبلین برای برجسته کردن خطرات غذایی ما به دلیل تغییرات آب و هوایی.  عکس: کارن مورگان
خوزه دانیل آگیلار، تولیدکننده قهوه از هندوراس، و هنرمند خیابانی شین ساتون در یک نقاشی دیواری جدید در دوبلین برای برجسته کردن خطرات غذایی ما به دلیل تغییرات آب و هوایی. عکس: کارن مورگان

این نقاشی دیواری توسط هنرمند شین ساتون، فضانوردی را نشان می‌دهد که موزی را در کنار قفسه‌های خالی نگه داشته و روی آن نوشته شده است: «آینده غذا. تا سال 2050، قهوه، شکلات و موز ممکن است ناپدید شوند.

آقای گینور گفت قهوه ای که بر اساس اصول اخلاقی تهیه می شود همچنان در ایرلند بسیار محبوب است و از مردم برای انتخاب محصولات با برچسب تجارت منصفانه تشکر کرد.

او گفت: «ما خوشحالیم که فروش قهوه Fairtrade پس از کاهش 30 درصدی فروش به دلیل همه‌گیری کووید-19 در سال‌های 2020 و 2021، از جایی که در سال 2019 بود، جلوتر است.»