دانش Chemours و DuPont از خطرات PFAS منجر به مداخله سازمان ملل می شود



یک هیئت حقوق بشر سازمان ملل متحد یک کارخانه PFAS در کارولینای شمالی را به دلیل بی توجهی به محیط زیست مورد توجه قرار داده است و بر تولید مداوم مواد شیمیایی سمی علیرغم خطرات بهداشتی شناخته شده تاکید کرده است.

جیمز بروگرز گزارش می دهد اخبار اقلیمی داخل.


به اختصار:

  • هیئت سازمان ملل متحد Chemours و DuPont را متهم می کند که به تولید PFAS در کارولینای شمالی ادامه می دهند و اثرات سمی مواد شیمیایی بر سلامت و محیط زیست را نادیده می گیرند.
  • نهادهای نظارتی، از جمله آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن بیش از حد از این شرکت ها مورد انتقاد قرار می گیرند که تلاش ها برای تنظیم مؤثر PFAS را تضعیف می کند.
  • علیرغم انکار شرکت ها و ادعاهای مربوط به تولید مسئول، سازمان ملل متحد خواستار اقدام جهانی برای رسیدگی به اثرات مضر مواد شیمیایی PFAS بر جوامع در سراسر جهان است.

نقل قول کلیدی:

«این باید یک مبارزه جهانی باشد. اینها مواد شیمیایی برای همیشه هستند.»

– امیلی دونووان، یکی از بنیانگذاران Clean Cape Fear

چرا این مهم است:

PFAS، با نام مستعار “مواد شیمیایی برای همیشه” در اکوسیستم جهانی ما باقی می ماند و از زمان پیدایش آنها تأثیر نامطلوبی بر سلامت جهانی داشته است. دانشمندان در تلاش برای یافتن راه حل های موثر برای این بلای سمی فراگیر هستند و به ما یادآوری می شود که “برای همیشه” زمان زیادی است.