در اینجا یک راه سریع برای حل مشکل در مورد رژیم کتوژنیک وجود دارد

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک در رژیم کتوژنیک بدنسازی دوره ای، شما باید روزهای هفته خود را به صورت ۵ روز و ۲ روز جدا کنید و در ۵ روز هفته از برنامه غذایی کتوژنیک و ۲ روز باقی مانده آن را از برنامه غذایی 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402

کربوهیدرات استفاده کنید. برای رسیدن به این میزان، باید از رژیم غذایی خود مقادیری کربوهیدرات؛ مانند غلات، شیرینی و نوشیدنیهای قندی و همچنین مواد نشاستهای مانند سیب زمینی و دیگر مواد غذایی مانند میوه و حبوبات را محدود کنید. وجود چربی زیاد در برخی از رژیم های غذایی مانند رژیم کتوژنیک نشان دهنده کاهش وزن و بهبود برخی از نشانگرهای سلامت بدن مانند قند خون است.با این حال در روزه چربی علاوه بر ازدیاد چربی در برنامه غذایی، میزان کربوهیدرات و پروتئین نیز کمتر از رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک است. از خوردن کربوهیدرات زیاد پرهیز کنید. شایع ترین اشتباهی که گیاهخواران در رژیم کتوژنیک مرتکب می شوند ، خوردن کربوهیدرات های زیاد است.این بیشتر به این دلیل است که بسیاری از موارد دلخواه گیاهخوار پر از کربوهیدرات هستند. رژیم کتوژنیک را میتوان جز این موارد دسته بندی کرد. در برخی از موارد نادر، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات با ایجاد فرآیند کتوز که در آن سطح کتون موجود در خون به شدن بالا می رود؛ باعث ایجاد مشکلات جدی می شوند.بنابراین افرادی که دارو مصرف می کنند یا بیماری مانند بیماری قلبی یا دیابت دارند، قبل از شروع این برنامه غذایی باید با پزشک معالج خود مشورت کنند و از رعایت این رژیم، بدون نظارت پزشک خودداری کنند.این روش همچنین برای خانم هایی که حامله هستند یا به نوزاد شیر می دهند و یا برای افرادی که کلسترول بالادارند مناسب نیست.

کتوژنیک به چه معناست

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک افرادی که از روزه چربی استفاده می کنند ادعا می کنند که این روش برای کاهش وزن و از دست دادن سریع چند پوند از چربی بدن، بدون ایجاد احساس گرسنگی یا هوس مفید است.با این حال ممکن است از خودتان بپرسید که آیا این تکنیک روش صحیحی است یا خیر؟ ضمن این که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد این کالری باید از چربی حاصل شود.اگرچه این سبک غذا خوردن از نظر فنی روزه نیست؛ اما این رویکرد با قرار دادن بدن در وضعیت بیولوژیکی کتوز، اثرات بیولوژیکی روزه معمولی را تقلید می کند. در رژیم غذایی کتو به طور معمول ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات وجود دارد. در واقع، با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی، لاغری را به همراه دارد. در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. بیمارانی که تا این مرحله، رژیم را رها کرده بودند آنهایی بودند که یا هیچ تأثیری از آن ندیدند، یا نوع رژیم غذایی برایشان بیشازحد محدودکننده بود، یا دچار بیماری دیگری شدند.

۲- رژیم کتو دورهای : همانطور که از نامش پیداست، در این روش دورههایی با مصرف بیشتر کربوهیدرات وجود دارد. در مجموع باید در نظر داشته باشید که رژیم کم کربوهیدراتی، در کاهش تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش موثری دارد. فشار خون، بیماری خاموشی است که میتواند هر کسی را در دام خود گرفتار کند. مادرانی که درحال شیردادن به فرزندان خود هستند. اگر تصمیم دارید روزه چربی را امتحان کنید کافی است که فقط ۲ تا ۵ روز این طرح را دنبال کنید. اما نان حلقوی کتو فقط 3 گرم کربوهیدرات دارد. رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبدی، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتوئیل ترانسفراز، کمبود ترانسلوکاز کارنیتین، پورفیریا یا پیروات کیناز منع مصرف دارد. مقاوت بدنی و میزان متابولیسم فرد هم از دیگر عوامل لاغری در این رژیم محسوب میشود. اینکار نه تنها میتواند بسیار کمک کننده باشد، باعث ذخیره شده زمانتان در طول هفته نیز میشود. رژیم کتوژنیک در صورتی که بخواهید وزن کم کنید بسیار مناسب است، رژیم کتو ویژگی های دیگری نیز دارد که از جمله آن میتوان به عدم محدودیت کالری و یا عدم گرسنگی فرد در طی رژیم اشاره کرد. A᠎rtic᠎le was created by GSA Conte nt ᠎Generato​r  DEMO᠎.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

از دیگر مزیت های رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد خون است. وقتی کربوهیدرات مصرف میکنید، بدن آنها را به گلوکز تجزیه میکند، که به سرعت و به طور قابل توجهی سطح قند خون شما را افزایش میدهد. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. بدن انسان 70% آب داره ، خب کاملا واضحه که در هر رژیمی که ما بخوایم توسطش وزنی کم کنیم ، بیشتر کاهش وزن در واقع آب هست و در واقع کوچک شدن بافت های چربی هست که لزوما ممکن هست مولکول چربی کامل از بین نره . به همین خاطر معمولا توصیه میشه از قرص های ویتامین در کنار رژیم کتوژنیک استفاده بشه. به همین خاطر بدن دچار شوک نمیشه! همانطور که در رابطه با تری گلیسیریدها گفته شد، در رژیم کم چرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده، به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند.

اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است. این در حالی است که در روزه چربی

باید ۹۰ درصد از کالری دریافتی تان از طریق مصرف چربی تامین شود.بسیاری از سؤالاتی که در مورد روزه چربی مطرح می شود بی پاسخ مانده اند. با توجه به اینکه اطلاعات کمی در مورد ایمنی یا اثر بخشی روزه چربی وجود دارد؛ اغلب مزایایی که برای این تکنیک مطرح شده اند بی پایه و اساس هستند. بر اساس برنامه رژیم کتوژنیک، چربی ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و پروتئین ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه شما را تشکیل می دهند. چرا که مشخص شده است در رژیمهای کم چرب، عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند. این رژیم کنترل شده؛ نه تنها سبب لاغری، بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود.

پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. روزه چربی ممکن است منجر به افزایش سطح کلسترول در افراد مستعد شود.از آنجا که هیچ تحقیقی در مورد ایمنی و اثر بخشی روزه چربی انجام نشده، عوارض احتمالی مرتبط با این الگوی غذایی ناشناخته است. دلایل مختلفی وجود دارد که رژیم کتوژنیک تاثیرات بیشتر و بهتری به نسبت رژیمهای غذایی کم چرب دارد. رژیم های غذایی متعددی برای کاهش وزن وجود دارد. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث می شود تا رادیکال های آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود. این امر نه تنها به تنظیم بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن کمک می کند بلکه به کنترل میزان گرسنگی نیز کمک می کند. مانعی ندارد. ماهیهای چرب همچون ماهی سالمون و تن ماهی نیز از غذاهایی هستند که در این رژیم مجاز به مصرف آنها هستید.کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند.

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک

مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. این راه میتواند با یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات یا با کاهش کربوهیدرات تصفیه شده و جایگزینی آنها با غلات کامل باشد. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. Ketosis نیز اتفاق می افتد اگر شما یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را مصرف می کنید تنها رژیم های توصیه شده از 600 تا 800 کالری تحت نظارت دکتر توصیه می شود. در همین زمان من از کتوژنیک خارج شدم و میزان کربوهیدرات روبالا بردم ، دو ماه مشغول ورزش شدم و طی این مدت قدرت بدنی من تا حد زیادی بالا اومد ، اما اتفاق جالبی که افتاد این بود که من 4 کیلو دیگه هم لاغر تر شدم ! به عنوان مثال افزایش کتون ها که در رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد به کاهش سطح قند خون و حساسیت به انسولین کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که آب زیادی می نوشید و الکترولیت های خود را دوباره احیا می کنید (نمک ، پتاسیم ، منیزیم).

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. چرا که شروع ناگهانی آن، باعث تغییر دز داروها و بیاثر شدن آنها میگردد. معمولاً رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن، بدون محدودیت کالری می شود. مدت بسیار زیادی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. ما در مزکر دکتر سلامت، قصد داریم در این مطلب، ابعاد مختلف رژیم کتوژنیک را برای شما شرح دهیم. هنگامی که شما مقدار خیلی کمی کربوهیدرات مصرف کنید کبد شما چربی ها را به کتون تبدیل میکند، این کتون ها در سلول های مختلف بدن از جمله مغز مورد استفاده قرار میگیرند.

یکی از رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک Ketogenic یا به اختصار کتو Keto است. مکانیسم اثر رژیم کتو چگونه است؟ همین موضوع، نشان دهنده تفاوت میان رژیم کتوژنیک و گرسنگی است. تحقیقات فراوان نشان می دهد که رژیم غذایی کربوژنیک با کربوهیدرات کم می تواند به افراد در کاهش سطح انسولین کمک کند. صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود. اجسام کتونی در مقایسه با گلوکز، آدنوزین تری فسفات که گاهی به درستی «سوپر سوخت» نامیده می شود بیشتری تولید می کنند. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک، از جمله سکته قلبی شود. افرادی که به دیابت مبتلا هستند و از انسولین استفاده میکنند. افرادی که ورزشکار هستن هم میتونن از این مکمل استفاده کنن! از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد. برنامه های کامپیوتری برای کمک به والدین و رژیم شناسان وجود دارد که با احتساب ترجیحات غذای کودک برنامه های غذایی مناسب رژیم کتوژنیک را ارائه میکند. تمام گوشت های حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کنید (به عنوان مثال ، گوشت ، ماهی و مرغ).