دیوان عالی به محدود کردن مقررات آلودگی هوا تمایل دارد



اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی احتمالاً تلاش‌های زیست‌محیطی دولت بایدن، به‌ویژه طرح آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده برای کاهش آلودگی هوای بین ایالت‌ها را محدود می‌کند که بر سلامت عمومی و سیاست‌های زیست‌محیطی تأثیر می‌گذارد.

آدام لیپتاک گزارش می دهد مجله نیویورک تایمز.


به اختصار:

  • طرح “همسایه خوب” با هدف کاهش آلودگی ازن که بر ایالت های بادگیر تاثیر می گذارد در معرض تهدید است و انتظار می رود تا ژوئن تصمیم گیری شود.
  • این به دنبال روند دادگاه است که اختیارات EPA را در مورد مسائل زیست محیطی، از جمله تغییرات آب و هوا و آلودگی آب محدود می کند.
  • تعلیق این طرح می‌تواند تلاش‌های کنترل آلودگی را به تأخیر بیندازد و بر ایالت‌های وابسته به کاهش آلودگی هوای باد تأثیر بگذارد.

نقل قول کلیدی:

این امر تلاش‌ها برای کنترل آلودگی‌هایی را که به هوای ناسالم در ایالت‌های بادگیر کمک می‌کند، به تأخیر می‌اندازد، که برخلاف دستور صریح کنگره مبنی بر اینکه منابع در ایالت‌های رو به باد باید مسئولیت مشارکت خود در میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالت‌های بادگیر را بر عهده بگیرند، است.»

– خلاصه حقوقی EPA.

چرا این مهم است:

مسدود کردن احتمالی طرح آلودگی هوا توسط EPA، کشمکش و تعادل پیچیده بین مقامات فدرال و مسئولیت های ایالتی در مدیریت کیفیت هوا را آشکار می کند. درباره کیفیت هوا و سلامت تنفسی از گزارش کریستینا ماروسیک در مجموعه ما بیشتر بیاموزید: بی نفس.