دیوان عالی استراتژی ضد آلودگی EPA را در سراسر ایالت ها مورد بررسی قرار می دهد



دیوان عالی ابتکار آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای موثر بر ایالت های همسایه با هدف کاهش مسائل بهداشتی مرتبط با مه دود ارزیابی می کند.

آنا فیلیپس و آن ای. ماریمو گزارش می دهند واشنگتن پست.


به اختصار:

  • قانون “همسایه خوب” EPA با هدف کاهش آلودگی هوای بین ایالتی با چالش هایی از سوی سه ایالت و گروه های مختلف صنعتی مواجه است.
  • این قانون مقررات دوران اوباما را گسترش می‌دهد تا آلاینده‌های صنعتی اضافی را نیز در بر بگیرد و کاهش قابل توجهی در انتشار اکسید نیتروژن تا سال 2026 را هدف قرار دهد.
  • نبردهای حقوقی و سیاسی بحث های جاری بر سر قدرت فدرال در مقابل ایالت و تأثیر اقتصادی مقررات زیست محیطی را برجسته می کند.

نقل قول کلیدی:

این پرونده “بیانگر تهاجم بیشتر دیوان عالی به آنچه که به طور سنتی به عنوان احکام سیاست قوه مجریه و قانونگذاری تلقی می شد.”

– سام سانکار، معاون ارشد برنامه ها در Earthjustice

چرا این مهم است:

این مورد ممکن است یک لحظه مهم برای سیاست زیست محیطی باشد، با پیامدهایی برای چگونگی مدیریت آلودگی بین ایالتی توسط ایالات متحده و اجرای استانداردهای هوای پاک در سراسر کشور، که منعکس کننده یک مبارزه گسترده تر بر سر توازن قدرت بین سازمان های فدرال و دادگاه ها است. آیا اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی، به قول قاضی النا کاگان، «در مقیاس انگشت شست» عدالت است؟