ساکنان اسپانیایی زبان بای تاون احساس می کنند از پروسه صدور مجوز برای کارخانه پتروشیمی عظیم اکسون کنار گذاشته شده اند


بی تاون، تگزاس – با پیشروی اکسون موبیل با صدور مجوز مجدد عملیات فدرال برای مجتمع عظیم پتروشیمی خود در منطقه هیوستون، ساکنان از شکاف دسترسی به زبان اسپانیایی و دسترسی ایالت و شرکت ناامید هستند.


روی میز، درخواست مجوز ExxonMobil برای کارخانه Baytown Olefins است که باید هر پنج سال یک بار توسط کمیسیون کیفیت محیطی تگزاس (TCEQ) تایید شود تا کارخانه به کار خود ادامه دهد.

برای خواندن این گزارش به زبان انگلیسی اینجا را کلیک کنید. برای خواندن نسخه ای از این داستان به زبان انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

کارخانه الفین – که سالانه 10 میلیارد پوند مواد پتروشیمی تولید می کند – بخشی از مجتمع پتروشیمی Baytown اکسون است که شامل سومین پالایشگاه بزرگ کشور است. تجدید مورد اعتراض ساکنان و فعالان قرار گرفته است نگران آلودگی و 12 فصل متوالی نقض قانون هوای پاک توسط مجتمع ExxonMobil در Baytown. در صورت تایید، این مجوز به مجتمع صنعتی اجازه می دهد تا پنج سال آینده فعالیت کند.

علاوه بر آلودگی، ساکنان نگرانی خود را در مورد دسترسی جامعه به اطلاعات مربوط به تجمعات و مجوزها، به ویژه برای ساکنان اسپانیایی زبان ابراز کرده اند. سرشماری ایالات متحده برآورد می کند که 52.2% از جمعیت بای تاون لاتین تبار هستند و 44.8٪ از شهرستان هریس اسپانیایی صحبت می کند. این نرخ در جوامع هم مرز با صنعت در کانال کشتی هیوستون بالاتر است و به آن می رسد تا 68٪ در برخی مکان ها.

در عصر 6 می، یک جلسه عمومی، دومین جلسه در چند ماه اخیر، برای اعضای انجمن برگزار شد تا نظرات یا سوالات خود را به ExxonMobil یا TCEQ ارسال کنند.

در اولین جلسه، ساکنان جامعه ابراز نگرانی کردند که اطلاعیه جلسه به زبان اسپانیایی در سایت TCEQ پست نشده است. امی براونینگ، وکیل TCEQ گفت که تماس جدید دقیقاً به این دلیل است که آژانس «اطلاعیه جلسه را به زبان اسپانیایی به صورت الکترونیکی در وب سایت منتشر نکرده است».

علاوه بر این واقعیت که اطلاعیه اصلی جلسه به زبان اسپانیایی منتشر نشده بود، Deyadira Arellano، نماینده خدمات حمایت از عدالت محیطی تگزاس یا TEJAS، خاطرنشان کرد که در هر دو جلسه، اسلایدهای Exxon مربوط به عملیات کارخانه آن به اسپانیایی ترجمه نشده است. . در جلسه این هفته، اکسون در زمان استراحت به او نزدیک شد و پیشنهاد داد اسلایدهایی را به زبان اسپانیایی به ایمیل او ارسال کند. با این حال، آرلانو گفت که ناامیدی او متوجه TCEQ است.

پتروشیمی هیوستون

Deyadira Arellano، TEJAS.

اعتبار: Cami Ferrell/EHN

آرلانو گفت: “TCEQ باید این مواد را از قبل داشته باشد.” مهم است که اطمینان حاصل شود که تلاش‌های مشارکت به طور معناداری فراگیر و قابل دسترسی برای کل جامعه است.»

آرون استرایک، مدیر امور دولتی و عمومی اکسون گفت که آنها “مستمر برای بهبود ارتباطات خود به زبان اسپانیایی کار می کنند” و اطلاعات مربوط به Baytown به روز رسانی شده است. به زبان انگلیسی و اسپانیایی.

TCEQ همه نظرات عمومی را منتشر می کند و در طول فرآیند مجوز به هر نظر می پردازد. انگلیسی زبانان به یک رابط نظر دیجیتال 24 ساعته دسترسی دارند تا در زمانی که دوره نظر باز است، در مورد مجوز اظهار نظر کنند. با این حال، TCEQ ابزارهای دسترسی به اسپانیایی زبانان را ارائه نمی دهد تا به آنها کمک کند تا در رابط انگلیسی حرکت کنند. به گفته کریستین کاواسوس، وکیل TCEQ، بسیاری باید انتخاب کنند که شخصاً نظر بدهند یا نظرات خود را از طریق پست ارسال کنند و سپس نظرات خود را ترجمه یا تفسیر کنند.

TEJAS مدتهاست که از دسترسی بهتر به TCEQ برای اسپانیایی زبانان حمایت کرده است. این آژانس دولتی سابقه بی توجهی به جوامع لاتین و اسپانیایی زبان را در ارتباط با خود دارد. از جمله اطلاعات مهم در مورد پایش آلودگی هوا.

مجوز در صورت لزوم پس از نهایی شدن نظرات، مرحله بررسی را طی خواهد کرد. پس از بررسی، TCEQ مجوز را به EPA ارائه می کند که 45 روز فرصت دارد تا آن را رد کند. در صورت امکان، انتشار گازهای گلخانه ای باید با مقررات جدید فدرال مطابقت داشته باشد.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب