ساکنان اسپانیایی زبان احساس می‌کنند از فرآیند صدور مجوز در کارخانه عظیم پتروشیمی اکسون در منطقه هیوستون کنار گذاشته شده‌اند.


بی تاون، تگزاس – در حالی که اکسون موبیل با صدور مجوز مجدد فدرال برای مجتمع عظیم پتروشیمی خود در منطقه هوستون پیش می رود، ساکنان از عدم دسترسی و عدم دسترسی به زبان اسپانیایی از ایالت و شرکت ناامید هستند.


موضوع، درخواست Exxon Mobil برای مجوز کارخانه Baytown Olefins است که برای ادامه فعالیت باید هر پنج سال یک بار توسط کمیسیون کیفیت محیطی تگزاس تأیید شود.

برای خواندن نسخه ای از این داستان به زبان اسپانیایی اینجا را کلیک کنید. برای خواندن این گزارش به زبان اسپانیایی اینجا را کلیک کنید.

کارخانه الفین – که سالانه حدود 10 میلیارد پوند محصولات پتروشیمی تولید می کند – بخشی از مجتمع پتروشیمی اکسون در بای تاون است که شامل سومین پالایشگاه بزرگ کشور است. تمدید شده است مورد اعتراض ساکنان و فعالان قرار گرفت به دلیل نگرانی های آلودگی و 12 فصل متوالی قانون هوای پاک تخلفات در مجتمع اکسون موبایل Baytown. در صورت تایید، این مجوز به تاسیسات اجازه می دهد تا پنج سال آینده کار کند.

https://www.youtube.com/watch?v=f7shUY21xyA

علاوه بر آلودگی، ساکنان نسبت به دسترسی جامعه به اطلاعات ملاقات و مجوز، به ویژه برای ساکنان اسپانیایی زبان ابراز نگرانی کرده اند. سرشماری ایالات متحده این را برآورد می کند 52.2٪ از جمعیت بای تاون لاتین تبار هستند و 44.8٪ شهرستان هریس اسپانیایی صحبت می کند آن نرخ است بالاتر در جوامعی که صنعت مرزی در کشتی هیوستون دارندl، در برخی مکان ها به 68 درصد می رسد.

یک جلسه استماع عمومی این هفته – دومین جلسه در چند ماه گذشته – برای اعضای انجمن برگزار شد تا نظرات یا سوالات خود را به Exxon Mobil یا TCEQ ارائه دهند.

در جلسه قبلی ساکنان جامعه نگرانی هایی را در مورد عدم انتشار اطلاعیه جلسه به زبان اسپانیایی در سایت TCEQ مطرح کردند. امی براونینگ، وکیل TCEQ گفت که برگزاری مجدد در نتیجه شکست آژانس در «انتشار (اعلامیه جلسه) به زبان اسپانیایی به صورت الکترونیکی در سایت کمیسیون بود.

نماینده Deyadira Arellano علاوه بر اینکه اطلاعیه اصلی جلسه به زبان اسپانیایی، خدمات حمایت از عدالت محیطی تگزاس یا TEJAS منتشر نشده است، در هر دو جلسه اشاره کرد که اسلایدهای Exxon مربوط به عملیات کارخانه آنها به اسپانیایی ترجمه نشده است. در جلسه این هفته، اکسون در دوره استراحت به او نزدیک شد تا اسلایدهایی را به زبان اسپانیایی به ایمیل او ارائه دهد. با این حال، آرلانو گفت که ناامیدی او در TCEQ است.

پتروشیمی هیوستون

Deyadira Arellano نماینده TEJAS در هر دو جلسه اشاره کرد که اسلایدهای Exxon مربوط به عملیات کارخانه آنها به اسپانیایی ترجمه نمی شود.

اعتبار: Cami Ferrell برای EHN

آرلانو گفت: «TCEQ باید این مواد را زودتر از موعد مشاهده کند. مهم است که اطمینان حاصل شود که تلاش‌های مشارکت معنادار فراگیر و قابل دسترسی برای همه اعضای مختلف جوامع ما است.»

آرون استرایک، مدیر امور عمومی و دولتی اکسون گفت که آنها “به طور مستمر برای بهبود ارتباطات زبان اسپانیایی خود کار می کنند” و به روز رسانی های ارتباطی مرتبط با Baytown را در این زمینه ارائه می کنند. انگلیسی و اسپانیایی.

مهم است که اطمینان حاصل شود که تلاش‌های مشارکت معنادار فراگیر و قابل دسترسی برای همه اعضای مختلف جوامع ما است.» – Deyadira Arellano، TEJAS

TCEQ همه نظرات عمومی را منتشر می کند و به هر یک از آنها در طول فرآیند مجوز رسیدگی می کند. افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند به یک رابط نظرات دیجیتالی 24 ساعته دسترسی دارند تا در زمانی که دوره نظر باز است، در مورد مجوز نظر دهند. با این حال، اسپانیایی زبانان هیچ ابزار دسترسی ارائه شده از TCEQ برای کمک به حرکت در رابط فقط انگلیسی ندارند. به گفته کریستین کاواسوس، وکیل TCEQ، بسیاری باید نظر خود را به صورت حضوری یا پستی در نظرات خود ارسال کنند و سپس نظرات خود را ترجمه کنند.

TEJAS مدتهاست که از دسترسی بهتر برای اسپانیایی زبانان از TCEQ حمایت کرده است. این آژانس دولتی سابقه بی توجهی به جوامع لاتین و اسپانیایی زبان را در زمینه ارتباط با آنها از جمله دارد اطلاعات مهم پایش آلودگی هوا.

در صورت نیاز پس از نهایی شدن نظرات، مجوز مرحله بازنگری را طی خواهد کرد. پس از بازنگری، TCEQ مجوز را به EPA ارسال می کند که 45 روز فرصت دارد تا آن را رد کند. در صورت لزوم، واحدهای انتشار گازهای گلخانه ای باید مطابق با آن باشند مقررات جدید فدرال.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب