نظر: صادرات پتروشیمی هیوستون به بحران فزاینده پلاستیک اروپا دامن می زند



اروپا با افزایش آلودگی پلاستیکی که ناشی از واردات پتروشیمی از تگزاس است دست و پنجه نرم می کند. گزارش اخیر عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که چگونه برخی از این محصولات پتروشیمی وارداتی با نژادپرستی زیست‌محیطی مرتبط هستند و خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای محدود کردن تکثیر پلاستیک‌های آلاینده است.

Alysha Khambay در می نویسد euobserver.


به اختصار:

  • سواحل اروپا به طور فزاینده ای مملو از گلوله های پلاستیکی است که باعث ایجاد شرایط اضطراری زیست محیطی و تهدیدی برای زندگی دریایی می شود.
  • پتروشیمی‌های مرتبط با نقض حقوق بشر در تگزاس، عرضه پلاستیک اروپا را آلوده می‌کنند و شرکت‌های اروپایی نیز در این امر دخیل هستند.
  • قوانین جدید اتحادیه اروپا و یک معاهده بالقوه پلاستیک سازمان ملل متحد با هدف مقابله با کل چرخه حیات پلاستیک، بر نیاز به پاسخگویی جهانی در صنعت تاکید دارد.

نقل قول کلیدی:

دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا همراه با یک معاهده جدید سختگیرانه پلاستیکی سازمان ملل متحد، می تواند به تغییر موج علیه پلاستیک در اروپا کمک کند – که نمی تواند به زودی برای سواحل این قاره، رودخانه های سوخته بطری، و همه جوامعی که از دستان این قاره رنج می برند، به وجود بیاید. صنایع پلاستیک و سوخت فسیلی.”

– Alysha Khambay، نویسنده گزارش و محقق عفو بین‌الملل

چرا این مهم است:

دخالت شرکت‌های اروپایی در اقدامات مضر در خارج از کشور، پتانسیل قوانین سختگیرانه بین‌المللی را برای محافظت از نتایج بهداشتی و کاهش آسیب‌های زیست محیطی گسترده نشان می‌دهد. بیشتر بخوانید: تگزاس بیش از هر ایالت دیگر دارای موارد اضطراری شیمیایی است و به طور نامتناسبی بر جوامع لاتین تبار تأثیر می گذارد.

درباره مذاکرات پیمان پلاستیک سازمان ملل که این هفته در اتاوا برگزار می شود بیشتر بیاموزید.