زندگی من، شغل من، شغل من: چگونه چهار رژیم کتوژنیک 28 روزه ساده به من کمک کرد تا موفق شوم

دکتر برای رژیم کتوژنیک البته باید بدانید که رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان، شامل مواد غذایی کاملاً سالم و ارگانیک است که هیچگونه عوارض جانبی که در پی مصرف غذاهای ناسالم ایجاد میشوند را به 9 قوانین درباره چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم Keto 1402 همراه نخواهد داشت. این رژیم از سال 1920 مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه به دلیل عمر طولانی این رژیم تمام جوانب آن از جمله عوارض و فواید آن توسط کارشناسان مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. خوشبختانه در اکثر پنیرها میزان چربی بالا و مقدار کربوهیدرات پایین است و این پنیر را تبدیل به انتخابی خوب در رژیم کتو می کند. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. 3. افرادی که خیلی سریع رژیم کتو را شروع می کنند احتمالاً عوارض دیگری را نیز تجربه کنند، از جمله: تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار، خستگی مزمن، سرگیجه، اضطراب، تب و لرز. افرادی که از روزه چربی استفاده می کنند ادعا می کنند که این روش برای کاهش وزن و از دست دادن سریع چند پوند از چربی بدن، بدون ایجاد احساس گرسنگی یا هوس مفید است.با این حال ممکن است از خودتان بپرسید که آیا این تکنیک روش صحیحی است یا خیر؟

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک نسخه کامل

کاهش وزن: به نظر می رسد رژیم غذایی لاغری سریع رژیم غذایی وگان در کمک به افراد برای از دست دادن وزن بسیار موثر است – اغلب بدون شمارش کالری – چون چربی بسیار کم و محتوای فیبر بالا می تواند باعث شود شما برای زمان بیشتری احساس سیری کنید. یکی از دلایل ایجاد شدن مشکل یبوست، کمبود مصرف فیبر در رژیم غذایی هستش. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. محدودیت دریافت کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر از رژیم لوکرب است، به طوری که در رژیم لوکرب میزان کربوهیدرات تا ۱۵۰ گرم در روز هم میتواند افزایش پیدا کند و این عدد در رژیم کتو حدود ۵۰ گرم است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. کره و خامه چربی های خوبی در طول رژیم کتو هستند. سالهای زیادی این عقیده وجود داشت که کره و خامه بخاطر چربی بالای آنها باعث بیماری قلبی می شوند. اما مطالعات گسترده نشان داده است که در مورد عموم مردم، چربی اشباع شده کره و خامه با بیماری قلبی ارتباطی ندارد. Th is  post was created wi th GSA C​onte​nt Gener at or Dem ov er᠎sion !

با مطالعات

محققانی که مزایای رژیم غذایی کم گلیسمی بر روی آکنه را بررسی کردند، نشان داده اند که با کاهش سطح انسولین، به نظر می رسد شکل ظاهری آکنه کاهش می یابد. همچنین بعضی مطالعات اثرات مفید این رژیم روی آسیب مغزی و اوتیسم نشان داده اند. کاهش سطح کربوهیدرات در این رژیم به معنای حذف نان، ماکارونی، برنج و اکثر محصولات پخته شده معمولی است. به علاوه مشخص شده است که تخم مرغ باعث تولید هورمون هایی می شود که ایجاد سیری می کند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. همچنین حداقل در ابتدای کار، مهم است که تا سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیشازحد کالری خودداری کنید. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت ۶ امتحان کردند.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

توجه داشته باشید اجرای این مقدار کربوهیدرات در رژیم غذایی به شکل سرخود می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد و این اعداد صرفا به عنوان مثال ذکر

شده اند. برای اینکه این کاهش وزن بدست آمده را بیش از یکسال داشته باشید، باید رژیم سالم غذایی را دنبال کنید. 6. بعد از گرفتن رژیم ادرار من بوی میوهای میدهد. با توجه به نوع کربوهیدراتی که می خورید، نوشیدنی های الکلی می تواند شما را از حالت کتوزیس خارج کند. دتوكس زیره : زیره سبز همراه با لیمو و عسل یک نوشیدنی قدرتمند چربی سوز و سم زدا هستند. بنابراین، یک رژیم غذایی غنی از MCTهامیتواند نسبت کمتری از چربی و پروتئین و کربوهیدرات بیشتری داشته باشد. برخی فقط به کاهش مصرف کربوهیدرات ها در طول رژیم کتوژنیک توجه می کنند و به کیفیت مواد غذایی و سلامت بدن خود هیچ توجهی نمی کنند. این نکته را هم فراموش نکنید که این رژیم روی افرادی بهترین تاثیر را خواهد داشت که به آن پایبند باشند و در طولانی مدت از مصرف کربوهیدراتها در مقدار زیاد پرهیز کنند. مصرف نکردن کربوهیدرات در یک مدت زمان طولانی بسیار چالش برانگیز و سخت به نظر میآید؛ اما نگران نباشید وجود تمام گروههای غذایی دیگر در این رژیم غذایی لاغری، برای سلامت شما رعایت شده است.

زیرا این موضوع از کاهش وزن جلوگیری کرده و موجب می گردد تا وزن شما بیشتر شود. این موارد موجب از دست دادن منابع معدنی استخوان ها و دفع مقدار زیادی کلسیم از طریق ادرار خواهد شد. بدن شما ابتدا شروع به مصرف ذخیره گلیکوژن شما می کند و شما با از دست دادن آب بدن وزن کم می کنید. بعد از اینکه بدن شما با کتو سازگار شد مجاز هستید روزانه تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و با این وجود هم چنان در حالت کتوز بمونید. برای کاهش عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است بهطور ناگهانی کربوهیدرات مصرفی خود را به صفر نرسانید و ابتدا مقدار آن را کاهش دهید و طی دو الی سه هفته مقدار آن را روزانه کمتر کنید تا به صفر برسد. یادتان باشد که تا آخر هفته از وزن کردن خودداری کنید. همچنین منبعی فوق العاده از پروتئین با کیفیت بالاست که می تواند در رژیم کم کربوهیدرات کتو به حفظ توده عضلانی کمک کند. پروتئین وی به عضله سازی نیز کمک زیادی خواهد کرد. 3. آیا میتوانم از طریق رژیم کتوژنیک عضله سازی کنم؟ چون این نوع بدن شما است که مشخص می کند مستعد چربی سوزی است یا عضله سازی. بیشتر سبزیجات دارای کربوهیدرات خالص کمی هستند، اما مصرف سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی می تواند رژیم کتو شما را از بین ببرد.

اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است، مانند سایر رژیمهای سریع مثل رژیم شیر و خرما عوارضی هم داشته باشد. براتون برنامه غذایی گذاشتیم که تا عید لاغر بشید، ولی اول از همه باید با این رژیم آشنا بشید که چیه، خود من به شخصه تا با یه رژیم آشنا نشم شروعش نمیکنم، بعد از اینکه کاملا با کتوژنیک آشنا شدیم، در ادامه برنامه غذایی و مواردی که باید بخورید رو بهتون میگیم. ولی از طرفی چون میوه ها خاصیت قلیای دارند، ضد اسید بوده و لاغر می کنند. کتوکَل یک غذای کامل و جامع است که حاوی پروتئین شیر و مکملهای اسید آمینه، چربی، کربوهیدرات، املاح و عناصر کممقدار است. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. 5. اگر دائماً خسته یا احساس ضعف داشته باشم چه میشود؟ احساس خستگی ناشی از کمبود کالری در فرد رخ می دهد. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد. هر عدد تخم مرغ تقریباً دارای 6 گرم پروتئین و کمتر از 1 گرم کربوهیدارت است. این دسته از مواد غذایی اغلب دارای چربی های ناسالم و میزان قند بالایی هستند.

سیب زمینی و هویج و غیره که نشاسته بالایی دارند. گندم، جو، انواع برنج (سفید، قهوه ای، یاسمن)، کوینو، پیلاف و غیره. در این هرم غذایی مصرف نان و برنج جایی ندارد! این رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کربوهیدارات دارد و در آن مصرف کربوهیدرات به 20 تا 80 گرم در روز (بستگی به توده بدنی هر فرد) برمیگردد و مصرف انواع چربیهای موثر برای حفظ انرژی بدن جایگزین میشود. همیشه بهتر است که روز خود را با ۲ لیوان آب گرم برای جلوگیری از یبوست، از بین بردن سموم، تحریک جریان خون، شل شدن عضلات و کنترل چربی بدن، شروع کنید. در این روز هم مانند سایر روزها آشامیدن ۸ تا ۱۲ز لیوان آب فراموش نشود . سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. چند سال پیش، وگانها فقط لوبیا، حبوبات، غلات، ماکارونی بدون تخم مرغ، میوهها و سبزیجات میخوردند. چطور یک متخصص بدون دانستن نیازهای ویتامینه یک بدن میتونه انوع و اقسام مولتی ویتامین های محلول در چربی رو پیشنهاد کله پاچه در رژیم کتوژنیک بده؟ اگر هنوز نمی دانید چطور این رژیم را بگیرید اصلا نگران نباشید!

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

اگر برای کاهش وزن عجله داشته باشید به سرعت انگیزه خودتان را از دست خواهید داد و رژیم را رها خواهید کرد.اهداف واقع بینانه برای خودتان تعیین کنید. در رژیم لاغری که به عنوان رژیم لاغری ۳ روزه مطرح میشود بیشتر باید از میوه و سبزیجات استفاده نمود. به همین دلیل نمیتواند بهصورت طولانی از آن پیروی نمود. البته در برخی افراد نیز رژیم کتو در مدت طولانی تری اثر خود را نشان می دهد. رژیم کتوژنیک را نباید به مدت طولانی رعایت کنید. قبل از شروع صحبت در مورد دستورهای غذایی و توضیحات مربوط به این مقاله، لازمه یک سری اطلاعات در مورد رژیم کتوژنیک رو به صورت خلاصه توضیح بدم. اگر تا الان مجموعه مقالات مربوط به رژیم کتوژنیک رو مطالعه کرده باشین، قطعا در مورد کاربردهای مختلف این رژیم اطلاعات لارم رو دارین. اگر برای شما هم این سوال مطرح که رژیم کتوژنیک چیست باید بدانید این رژیم یک رژیم لاغری سریع و موثر است، که توسط بسیاری از کارشناسان و متخصصان ایرانی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفته و تایید شده است. در اینجا پاسخ برخی از سؤالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک را برای شما آوردهایم. علاوه بر کاهش فشار خون، رژیم غذایی DASH به محافظت از قلب و کاهش خطر دیابت نوع ۲ و سکته مغزی کمک میکند؛ علاوه بر این، میتوان نام آن را در لیست بهترین رژیم لاغری دنیا قرار دارد.

این امر باعث می شود کل روند کاهش وزن ساده تر شود!

حتما بخوانید : رژیم تخم مرغ چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ در رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با میزان بالای چربی و کربوهیدرات پایین به فرد داده می شود. برنامه رژیم غذایی سالم برای هر فرد، بهتر است تا توسط خود فرد طراحی شود. در واقع استفاده از چربی ها به عنوان سوخت در رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. محصولاتی مانند برنج، ماکارونی، گندم و سایر غلات بخاطر کربوهیدرات بالا در رژیم کتو به حداقل میزان مصرف می رسند. این امر باعث می شود کل روند کاهش وزن ساده تر شود! سرکه سیب به کاهش وزن رژیم غذایی لاغری سریع کمک می کند. در فصل محصولات تازه، همراه با سبزیجات منجمد، که می توانند به اندازه همتایان تازه خود سالم باشند، به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد. نمونهی رژیم استاندارد کتوژنیک در اختیار شما قرار دادهمیشود و مواد غذایی که میتوانید و نمیتوانید مصرف کنید به شما توضیح دادهمیشوند. یکی از رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک Ketogenic یا به اختصار کتو Keto است. از قوانین مهم این رژیم غذایی استفاده از کربوهیدرات های کم پروتئین مناسب و همچنین چربی زیاد است.