شما در حال استنشاق مواد ضد شعله در رفت و آمد صبحگاهی خود هستید: مطالعه



بر اساس مطالعه‌ای که امروز در Environmental Science & Technology منتشر شد، هوای داخل خودروهای ما مملو از مواد شیمیایی مضر مقاوم در برابر شعله است – به ویژه در روزهای گرم.


محققان در هوای کابین تمام 101 خودروی مورد آزمایش، مواد بازدارنده شعله پیدا کردند. همه خودروها مربوط به سال 2015 یا جدیدتر بودند و 99 درصد آنها حاوی یک ماده ضد شعله نگران کننده به نام TCIPP بودند که در حال حاضر به عنوان یک ترکیب بالقوه ایجاد سرطان در حال بررسی است. این مطالعه نشان داد که فوم صندلی محتمل‌ترین عامل این مواد شیمیایی است و هوای گرم‌تر – که خروج گاز از اجزای داخلی حاوی مواد شیمیایی را تسریع می‌کند – با غلظت‌های بالاتر در هوای خودرو مرتبط است.

ربکا هوهن، دانشمند دانشگاه دوک، سرپرست تیم تحقیق، در بیانیه ای گفت: «با توجه به اینکه راننده به طور متوسط ​​هر روز حدود یک ساعت را در ماشین سپری می کند، این یک مشکل بهداشت عمومی مهم است. این موضوع به ویژه برای رانندگانی که رفت‌وآمدهای طولانی‌تری دارند و همچنین مسافران کودک که نسبت به بزرگسالان بیشتر از هر پوند هوا تنفس می‌کنند، نگران‌کننده است.»

در حالی که کلاس های خاصی از بازدارنده های شعله مانند دی فنیل اترهای پلی برومینه (PBDE) به تدریج حذف شده اند، سایرین هنوز برای برآورده کردن استانداردهای اشتعال پذیری برای محصولات خاص استفاده می شوند. محققان مواد ضد شعله استر ارگانوفسفره را پیدا کردند که معمولاً در فوم های خاص، مصالح ساختمانی، وسایل الکترونیکی و وسایل نقلیه یافت می شود. محققان مواد بازدارنده شعله مختلف از این دسته را با مشکلات منفی تولد، اثرات تولید مثل، سرطان و عملکرد هورمونی تغییر داده اند.

“با توجه به اینکه یک راننده به طور متوسط ​​هر روز حدود یک ساعت را در ماشین سپری می کند، این یک مسئله بهداشت عمومی مهم است.” – ربکا هوهن، دانشگاه دوک

محققان و حامیان سلامت خاطرنشان کرده‌اند که بازدارنده‌های شعله معمولاً برای جلوگیری از آتش‌سوزی کار چندانی انجام نمی‌دهند و استاندارد ایمنی خودروهای موتور فدرال که استانداردهای اشتعال پذیری را در خودروها الزامی می‌کند در دهه 1970 معرفی شد و علیرغم شواهد فزاینده در مورد تأثیرات سلامتی این خودروها تغییری نکرده است. مواد شیمیایی.

پاتریک موریسون که بر سلامت و ایمنی 350000 آتش نشان آمریکایی و کانادایی نظارت می کند، “پر کردن محصولات با این مواد شیمیایی مضر برای جلوگیری از آتش سوزی در اکثر موارد مفید نیست و در عوض شعله ها را برای قربانیان و به ویژه برای اولین واکنش دهنده ها دود و سمی تر می کند.” انجمن بین المللی آتش نشانان در بیانیه ای گفت: “من اصرار دارم [the U.S. National Highway Traffic Safety Administration] استاندارد اشتعال پذیری خود را به روز کنند تا بدون مواد شیمیایی بازدارنده شعله در داخل وسایل نقلیه رعایت شود.”

کالیفرنیا بیش از یک دهه پیش استانداردهای اشتعال پذیری مبلمان و محصولات کودک را به روز کرد و تحقیقات نشان داد که منجر به سطوح پایین تر مواد شیمیایی ضد شعله مضر در خانه های مردم.

لیدیا جهل، یکی از نویسندگان، دانشمند ارشد موسسه سیاست علوم سبز، در بیانیه‌ای گفت: «شما ممکن است بتوانید با باز کردن شیشه‌ها و پارک کردن در سایه، قرار گرفتن در معرض مواد بازدارنده شعله را در خودروی خود کاهش دهید. اما چیزی که واقعاً مورد نیاز است، در وهله اول کاهش میزان بازدارنده های شعله ای است که به خودروها اضافه می شود.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب