شواهدی از PFAS در مارک های معروف بانداژ از جمله Band-Aid یافت می شود


بر اساس گزارش جدیدی از Mamavation، بیست و شش باند که اخیراً آزمایش شده‌اند دارای سطوح قابل تشخیص فلوئور آلی هستند که نشانگر گروهی از مواد شیمیایی معروف به PFAS است.


با همکاری EHN.org، وبلاگ سلامت محیط زیست و جامعه 40 باند آزمایش شده توسط یک آزمایشگاه تایید شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و سطوح فلوئور آلی از 11 قسمت در میلیون تا 328 ppm را یافتند. 10 باند از 16 باند با رنگ پوست سیاه و قهوه ای نشانه PFAS داشتند.

لیندا اس. برنباوم، دانشمند بازنشسته و مدیر سابق مؤسسه ملی علوم بهداشت محیط و برنامه ملی سم شناسی و محقق، «از آنجایی که باند روی زخم های باز گذاشته می شود، یادگیری این که ممکن است کودکان و بزرگسالان را نیز در معرض PFAS قرار دهند، نگران کننده است. در محل اقامت در دانشگاه دوک، به Mamavation از یافته های جدید گفت.

او افزود: “از داده ها واضح است که PFAS برای مراقبت از زخم مورد نیاز نیست، بنابراین مهم است که صنعت حضور آنها را حذف کند تا از مردم در برابر PFAS محافظت کند و به جای آن مواد بدون PFAS را انتخاب کند.”

فلوئور آلی یک شاخص قوی از مواد پر و پلی فلوئوروآلکیل است که به عنوان PFAS یا “مواد شیمیایی برای همیشه” نیز شناخته می شود – که با اثرات سلامتی از جمله کاهش عملکرد سیستم ایمنی و پاسخ واکسن، مشکلات رشدی و یادگیری برای نوزادان و کودکان، سرطان های خاص مرتبط است. کاهش باروری، اختلال غدد درون ریز و سایر اثرات.

اسکات بلچر، استادیار مرکز اثرات زیست‌محیطی و سلامت PFAS در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، به Mamavation گفت: «فلوروپلیمرها، مانند پلی‌تترا فلوئورواتیلن (PTFE)، اشکال بسیار رایج PFAS هستند که می‌توانند به فلوئور آلی موجود در بانداژ کمک کنند. ”

این گزارش بر اساس کتابخانه در حال رشد محصولات مصرفی EHN و Mamavation است که برای شواهد PFAS آزمایش شده است، از جمله لنزهای تماسی، سس های ماکارونی و گوجه فرنگی، سوتین های ورزشی، تامپون ها، نخ دندان، الکترولیت ها، بسته بندی کره، بسته بندی فست فود، پوشک، کاندوم و دئودورانت ها.

در حالی که بسیاری از آلودگی PFAS در آب آگاه هستند، آزمایش Mamavation همچنان نشان می‌دهد که ما با چیزهایی که می‌پوشیم، می‌خوریم یا به بدنمان می‌پوشیم نیز در معرض قرار می‌گیریم. برای دیدن نگاهی عمیق به این که چرا و چگونه PFAS در بسیاری از این محصولات به پایان می رسد، بررسی PFAS را در قفسه ها و بدن ما ببینید.

چرا PFAS در بانداژ وجود دارد؟

کاملاً مشخص نیست که چرا PFAS در بانداژ است. با این حال، به گفته موسسه سیاست علوم سبز، گاهی اوقات از مواد شیمیایی PFAS در چسب ها استفاده می شود. 3M که Sticky Notes و سایر مواردی که از چسب‌های ضعیف استفاده می‌کنند، تولید می‌کند، استفاده از تمام PFAS را تا پایان سال 2025 متوقف خواهد کرد.

آزمایش بانداژ که توسط Mamavation انجام شد، شواهدی از وجود مواد شیمیایی در بخش چسب چند باند پیدا کرد. خطر قرار گرفتن در معرض PFAS از طریق پوست کاملاً مشخص نیست، با این حال، تحقیقات آزمایشگاهی قبلی توسط مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی نشان داد که قرار گرفتن در معرض پوست PFAS خطرات سلامتی مشابهی با مصرف مواد شیمیایی از طریق غذا یا آب دارد.

ترنس کالینز، استاد شیمی سبز ترزا هاینز و مدیر مؤسسه علوم سبز در دانشگاه کارنگی ملون، گفت: «پیدا کردن فضای محصول مهم دیگری، باندها یا بانداژها، حاوی ترکیبات PFAS که در آن امکان انتقال به کاربران قابل تصور است، دلسردکننده است. Mamavation.

چه باندهایی بدون PFAS هستند؟

Mamavation شواهدی از PFAS در مارک‌های بانداژ معروف مانند Band-Aid، Equate و CVS Health پیدا کرد، اما خبر خوب این است که برخی از باندها، از جمله 3M و Tru Colour، فاقد فلوئور آلی و سایر ترکیبات مضر بودند.

برای مشاهده لیست کاملی از بانداژهایی که دارای شواهد PFAS هستند و کدامیک فاقد آن هستند، گزارش کامل را در Mamavation بررسی کنید.

این آزمایش بخشی از تلاش مداوم Mamavation و EHN.org برای شناسایی PFAS در محصولات مصرفی رایج است. پروژه آزمایش PFAS ما را با Mamavation در صفحه فرود سری دنبال کنید.

آیا می خواهید در مورد PFAS بیشتر بدانید؟ ما را بررسی کنید راهنمای جامع