صنعت چوب اورگان در دهه 1990 کاهش مالیاتی زیادی را به دست آورد. اکنون به لطف یک قانونگذار برتر ممکن است شکست دیگری پیدا کند. – ProPublica


ProPublica یک اتاق خبر غیرانتفاعی است که به بررسی سوء استفاده از قدرت می پردازد. برای Dispatches، خبرنامه ای که به تخلفات در سراسر کشور توجه می کند، ثبت نام کنید تا داستان های ما را هر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

در دهه 1990، صنعت چوب قدرتمند اورگان از نفوذ خود برای به دست آوردن یک سری کاهش مالیات استفاده کرد که مجموعاً 3 میلیارد دلار برای دولت های محلی هزینه داشت. جوامعی که زمانی پرجنب‌وجوش بودند، برای پرداخت هزینه‌های خدمات اولیه بدون مالیاتی که زمانی از جنگل‌های با ارزشی که اطرافشان را احاطه کرده بودند، تلاش می‌کردند.

اکنون این صنعت به لطف یک متحد کلیدی در صف یک معافیت مالیاتی دیگر است.

با افزایش هزینه‌های مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی اورگان، صنعت چوب با سیاست‌گذاران پشت درهای بسته همکاری کرد تا قوانینی را تدوین کند که هزینه‌هایی را که مالکان جنگل‌های صنعتی برای محافظت از محصولات نقدی خود در برابر آتش می‌پردازند، کاهش دهد. لابی‌گران چوب نه‌تنها به نوشتن این لایحه کمک کردند، بلکه حتی به نوشتن نکات صحبت‌های یک قانونگذار ارشد نیز کمک کردند.

هنگامی که مجلس قانونگذاری اورگان یک جلسه یک ماهه را در روز دوشنبه افتتاح می کند، قانونگذاران در ایالت بزرگ تولید الوار کشور، لایحه پیشنهادی سناتور الیزابت اشتاینر، یکی از دموکرات های پورتلند را که برای خزانه داری ایالت نامزد می شود، بررسی خواهند کرد. اشتاینر، یکی از برترین نویسندگان بودجه ایالتی، از مالیات دهندگان می خواهد که سالانه 7 میلیون دلار بیشتر برای اطفای حریق بپردازند تا بهره های چوبی و دامداری کمتر بپردازند.

دلیل او: انصاف. او می‌گوید که آتش‌سوزی‌ها بر همه افراد تأثیر می‌گذارد، نه فقط مالکان زمین‌های چوبی و مزرعه. اشتاینر در جلسه استماع 10 ژانویه به قانونگذاران گفت که “ما می خواستیم مطمئن شویم که راه حلی ارائه کرده ایم که منعکس کننده این واقعیت است که این یک مشکل سراسری است.”

در همین حال، یک تلاش رقابتی برعکس عمل می کند: افزایش مالیات بر چوب. لایحه جف گلدن، سناتور دموکرات، بخشی از درآمد از دست رفته را پس از کاهش مالیات بر صنعت در دهه 1990 توسط قانونگذاران بازگرداند، که این امر باعث کاهش پول برای کتابخانه‌ها، دادستان‌ها و گشت‌های کلانتری در جوامعی شد که درختان در آنجا برداشت می‌شوند.

اشتاینر گفت که انتظار داشت طرح گلدن “یک استماع عمومی قوی” داشته باشد، اما او همچنین ابراز نگرانی کرد.

اورگان یکی از معدود ایالت‌هایی است که هیچ محدودیتی برای اینکه شرکت‌ها یا هر کس دیگری می‌توانند به کمپین‌های سیاسی کمک کنند، قائل نیست و صنعت چوب برای سال‌ها بیش از هر جای دیگری در کشور به قانون‌گذاران در این ایالت کمک کرده است، تحلیلی در سال 2021 توسط Oregonian/OregonLive پیدا شد.

تحلیل‌های ایالتی نشان داده است که شرکت‌های چوبی در اورگان درختان بیشتری برداشت می‌کنند و مالیات کمتری نسبت به ایالت همسایه واشنگتن پرداخت می‌کنند.

سوابق نشان می‌دهد که شرکت‌های چوب و گروه‌های تجاری آن‌ها از سال 2020 به اشتاینر 24000 دلار داده‌اند که اخیراً کمک 1000 دلاری در دسامبر از سوی Weyerhaeuser، مالک اصلی جنگل‌ها، به اشتاینر داده شده است. افشای مالی گلدن تنها یک چک از یک شرکت چوب در دوران حرفه‌ای او فهرست می‌کند و سوابق نشان می‌دهد که او 500 دلار را به یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر احیای جنگل‌ها داده است.

اشتاینر به ProPublica گفت که لایحه او – که توسط یک دموکرات دیگر و دو جمهوری خواه حمایت می شود – هیچ ارتباطی با کمک های انتخاباتی ندارد و سابقه اورگان در کاهش مالیات چوب “تنها تا حدی به این گفتگوی خاص مرتبط است.”

اشتاینر گفت: “شما می توانید استدلال کنید که ما آنها را به راحتی کنار می گذاریم، یا اینکه به آنها معافیت مالیاتی بزرگی می دهیم.” و من می‌خواهم بگویم، نمی‌دانم، شاید حق با شما باشد. این یک مکالمه بزرگتر است.»

تحقیقات سال 2020 توسط ProPublica، پخش عمومی اورگان و The Oregonian/OregonLive نشان داد که چگونه صنعت چوب از نفوذ خود برای برنده شدن در کاهش مالیات در دهه 1990 استفاده کرد، حتی زمانی که برداشت چوب افزایش یافت و مشاغل محلی با پیشرفت های چشمگیر در اتوماسیون ناپدید شدند.

اشتاینر گفت که تحقیقات را نخوانده است. گلدن بارها از یافته های سازمان های خبری به عنوان مطالعه ضروری یاد کرده است.

به گفته گلدن، صندوق‌های املاک و مستغلات وال استریت که اکنون بخش‌های زیادی از زمین‌های چوبی خصوصی اورگان را کنترل می‌کنند، «به نظر می‌رسد ثروت طبیعی زیادی را از جنگل‌های اورگان خارج می‌کنند»، «بدون منفعت مربوط به جوامع و کارگران که چوب‌های سنتی مبتنی بر اورگان دارند. شرکت ها ارائه می دهند.»

طلایی و هفت حامی دموکرات مایلند اقدامی به رای‌گیری ماه نوامبر اضافه شود که مالیات شرکت‌های چوب را بین 75 تا 110 میلیون دلار در سال افزایش می‌دهد و تا حدی آن چیزی را که شهرستان‌ها دریافت می‌کردند بازگرداند. بخشی از پول جدید صرف حفاظت در برابر آتش سوزی و حفاظت از منابع آب آشامیدنی می شود که قطع درختان در معرض خطر هستند.

او همچنین مؤسسه منابع جنگلی اورگان را حذف خواهد کرد، یک آژانس با بودجه مالیاتی که سازمان‌های خبری دریافتند سال‌ها به عنوان یک بازوی لابی‌گری بالفعل در صنعت فعالیت می‌کرد. (مؤسسه به درخواستی برای اظهار نظر در مورد این قانون پاسخ نداد.)

سایر قانونگذاران قبلاً تلاش کرده اند با این مسائل مقابله کنند و شکست خورده اند.

پل هولوی، نماینده ایالتی، نماینده یوجین دموکرات، به مدت یک دهه در حال ارائه لوایحی برای بازگرداندن مالیات بر درختان است. هولوی گفت: «برداشتن قوه مقننه برای ایستادن و درک این موضوع و تشخیص تأثیر آن بر جوامع، بودجه ما و در کل، همیشه یک چالش بوده است.»

در طول جلسه قانونگذاری سال 2021، قانونگذاران تصمیم گرفتند مالیات بر چوب را افزایش دهند اما در نهایت به طور موقت آنها را کاهش دادند.

سازمان‌های خبری دریافتند که در شهرستان پولک جنگلی، در غرب سالم، کاهش مالیات اورگان بر ارزش چوب بیش از 100 میلیون دلار درآمد را در طول سال‌ها از بین برد.

جرمی گوردون، یکی از سه کمیشنر شهرستان پولک، گفت که شهرستان او باید از رای دهندگان بخواهد که هر پنج سال یک بار مالیات جدید را تصویب کنند تا بتواند خدمات عمومی اولیه مانند گشت کلانتری 24 ساعته، کارکنان زندان و وکلای منطقه را تامین کند. مالیات پیشنهادی گلدن به شهرستان این امکان را می‌دهد تا میزانی که از مالیات دهندگان خواسته می‌شود را به شدت کاهش دهد.

گوردون گفت: «این بخش بزرگی از مالیات ایمنی عمومی ما خواهد بود. منظورم این است که این مهم خواهد بود.»

از سوی دیگر، گوردون در مورد پیشنهاد اشتاینر مشتاق نیست زیرا هزینه های آتش نشانی بیشتری – که شامل هزینه حفاظت از درختان صنعت است – به مالیات دهندگان تحمیل می کند.

رئیس یک گروه نظارت مالیاتی همچنین گفت که از آنچه اشتاینر ارائه کرده است متعجب شده است. جودی ویزر، رئیس بخش انصاف مالیاتی اورگان، گفت: «من فکر می‌کنم که سناتور استاینر توسط صنعت هدایت شد.

ویزر گفت: «مطمئناً منطقی نیست که قانونگذاران با آن همراهی کنند. صنعت چوب «از قبل معافیت های مالیاتی گسترده ای دارد. آنها مطلقاً نباید معافیت مالیاتی اضافی دریافت کنند.»

این لایحه شامل تنوع پیچیده ای از تغییرات مالیاتی است. اما در کل، هزینه‌های مالکان بزرگ چوب و مزارع را کاهش می‌دهد و آن‌ها را برای پرداخت‌کنندگان مالیات بر درآمد اورگان و افرادی که خانه‌هایی در جنگل دارند، از جمله دیگر افزایش می‌دهد. اگر این قانون تصویب شود، صندوق عمومی ایالت به تنهایی 7 میلیون دلار آسیب خواهد دید.

Weyerhaeuser، یک تراست سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 24 میلیارد دلاری با 1.4 میلیون هکتار زمین جنگلی در اورگان، در یک گروه کاری خصوصی که با پیشنهاد اشتاینر موافقت کرد، شرکت کرد.

بتسی ارلز، لابی‌گر Weyerhaeuser، به تهیه یک «گفتگو» دو صفحه‌ای برای اشتاینر کمک کرد که توضیح می‌داد چگونه تغییر هزینه‌های صورت‌حساب، سیستمی «پایدار و عادلانه» ایجاد می‌کند. نقش ارلز در ساختن نکات صحبت اولین بار توسط Oregon Capital Chronicle گزارش شد.

طبق ایمیلی که دفتر اشتاینر ارائه کرد، کایل ویلیامز، لابی‌گر شورای صنایع و جنگل‌های اورگان، یک گروه صنعتی که سرمایه‌گذاران آن شامل Weyerhaeuser می‌شوند، در 28 نوامبر نکاتی را برای اشتاینر ارسال کرد. کمتر از سه هفته بعد وایرهائوزر 1000 دلار به کمپین اشتاینر اهدا کرد.

سخنگوی Weyerhaeuser گفت: “ما از نامزدها در مناطق عملیاتی خود در سراسر کشور و در سراسر طیف سیاسی حمایت می کنیم.”

اشتاینر گفت که کمک های مالی صنعت هیچ تاثیری بر موقعیت او نداشت.

او گفت: “من به عنوان فردی که تکالیفش را انجام می دهد، بسیار سخت تلاش می کند تا رویکردی متعادل داشته باشد، شهرت دارم، و به همین دلیل است که نهادها در سراسر طیف سیاسی به راحتی در کمپین من مشارکت می کنند.”

سخنگوی شورای صنایع و جنگل اورگان گفت که گروه تجاری هنوز صورتحساب گلدن را ندیده است و نظری در این مورد نداشته است.

گلدن و اشتاینر در حالی که قانونگذاران برای جلسه ماهانه خود آماده می شوند، جزئیات لوایح خود را اصلاح می کنند. اما گلدن می‌خواهد برنامه‌اش را در انتخابات ریاست‌جمهوری، زمانی که مشارکت عموماً بالاتر است، در برگه‌های رای ببیند.

ایمیل های ارائه شده توسط اشتاینر نشان می دهد که مشاوران کارکنان فرماندار تینا کوتک نیز روی طرح هایی برای تبلیغ لایحه اشتاینر کار کردند. یک سند «استراتژی ارتباطات» از کارکنان فرمانداری خواسته بود تا کوتک را در جریان بگذارند و از او حمایت کنند.

یکی از سخنگویان فرماندار، الیزابت شپرد، گفت که کارکنان کوتک تنها به گروهی که روی لایحه اشتاینر کار می‌کردند، «حمایت فنی» ارائه کردند. شپرد از اظهار نظر در مورد تناقض آشکار خودداری کرد.

شپرد در پاسخ به این سوال که آیا فرماندار از پیشنهاد اشتاینر یا گلدن حمایت کرده است، گفت که فرماندار “منتظر بررسی هر قانونی در این مورد است که به میز او می رسد.”

تونی شیک از پخش عمومی اورگان در گزارشگری مشارکت داشت.